Vierailija

Voi että olen kyllästynyt nykylapsiin. 90 prosenttia niistä on mahdottomia sähläreitä, kiljujia, mekastajia. Eivät osaa käyttäytyä missään paikassa. Vanhemmat ovat avuttomia hyssyttelijöitä, naureskelijoita tai sitten täysin välinpitämättömiä. Esim. jouluhartaudessa annetaan pentujen pitää juoksukisoja kirkon käytävillä. Mukavaa siinä sitten pidellä omia tenaviaan ja selittää, miksi heidän pitää olla paikallaan ja hiljaa, vaikka toiset hilluvat ja kiekuvat niin että kirkko raikuu.

Pojan 5-vuotissynttärit olivat viedä järjen. Herranjumala mitä touhua. Harvoin enää näkee nykyvanhemman rajoittavan ipanaansa esim. kahvipöydässä: tenava saa syödä niin paljon kuin napa vetää. Äänenvoimakkuudelle ei aseteta mitään rajoja, ei myöskään kielenkäytölle. Olipas iloista synttärisankarille kuulla synttäripöydässä nimestään väännöksiä: Jaakko vaakko kakka-Jaakko (nimi muutettu) ja kauheat räkätykset päälle. Vanhempia vain huvitti.

Mikä meitä vanhempia vaivaa? Mitä näistä höyrypennuista tulee, kun ne kasvavat isoksi? Jos ette saa lapsianne käyttäytymään 5-vuotiaana, miten kuvittelette sen onnistuvan 15-vuotiaana?

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

tilanteessa ja sitä vastaan toimimisesta on seurauksensa.

Ikävä kyllä näyttää usein siltä, että poloiset vanhemmat eivät itsekään tiedä, miten missäkin tilanteessa pitäisi käyttäytyä. t. ap

Vierailija

eli pistämässä lastaan kuriin, niin heti ollaan huutamassa että ilmoitamme sinusta lastensuojeluun

Ei kukaan uskalla enää nykypäivänä ottaa muksuja persvilloista kiinni ja pistää kuriin! Pelätään viranomaisia!

Vierailija

on juuri tuollainen. Ikää 4 vuotta. Voi hitto sitä kirkumista. Kersa määrää tahdin kotona, vanhemmat antaa kaiken periksi jnejne.

Emme mielellään käy enää heillä juuri tuon ärsyttävän kakaran takia.

Vierailija

Tottakai lapsen ääni saa ja pitääkin kuulua, mutta jos esim. vanhemmat puhuvat keskenään tai vanhempi puhuu jonkun vieraansa kanssa, lapsi tulee väliin ja huutaa huomiota niin sen annetaan huutaa. Siis en voi sietää sitä! Toisten puhetta ei saa keskeyttää ja muutenkin pitäisi osata pyytää kauniisti jos jotain pyytää. Eikö tämä ole teidän mielestä vanhempien käskyttämistä ja pompottamista jos lapsi ruokapöydässä huutaa " maitoa!" tai jos lapsi näkee että äidillä on kädet täynnä työtä sillä hetkellä niin pitää marista " anna jo leipää, mä haluun leipää!" . Meillä ei anneta leipää eikä maitoa jos ei pyydetä kauniisti. Vanhemmat ei oo mitään lapsen orjia vaikka hoitavatkin niitä.

Vierailija

Todellakin näin on, että monet vanhemmat eivät osaa enää kasvattaa lapsista kohteliaita tai hyvin käyttäytyviä. Se riehuminen on niin yleistä... Ottaa pattiin, kun näkee, ettei vanhemmilla ole tajua tai rohkeutta puuttua riehumiseen, ei ainakaan katsoa, että käskyt menevät perille asti. Pitäisi rohkeasti sanoa, että nyt hiljaa ja kunnolla, tai sitten tulee jäähy! Jos riehuminen jatkuu, pitää sitten heti antaa se jäähy ja keskustella asiasta lapsen kanssa.

Onneksi en ole lastentarhanope, vaikka kyllä ne kasvatuksen puutteet näkyvät vielä peruskoulun jälkeenkin joillakin nuorilla. Ja niitä minä sitten opetan. Toiset osaavat käyttäytyä hyvin eli kaikkia lapsia ei ole vielä pilattu :)

Vierailija

Siis totta kai puutumme lasten käytökseen ja yritämme opettaa kaikenlaisia hyviä tapoja, mutta minusta lasten kuuluu ja pitää aina silloin tällöin (toisten useammin, toisten harvemmin) testata niitä rajoja. Aina ja kaikkialla kiltti lapsi on minusta paljon huolestuttavampi kuin pikkuriiviö, joka saa kuitenkin palautetta ja jota ohjataan oikeaan. Ihan rajattomat lapset ovat sitten asia erikseen.

Vierailija

Oma poikani oli ottanut naapurin pojilta mallia ja puhui minulle pihalla halveksuvaan sävyyn. No oli varmasti viimeinen kerta kun sitä tekee. Raivostuttaa vaan kun joutuu sanomaan itsestäänselvistä asioista kun lastemme idioottikaverit ovat kuin pellossakasvaneita ääliöitä ja nyt sitten ollaan siinä iässä kun kaverit on niitä jumalia...

Onneksi sentään vielä käyttäytyvät julkisilla paikoilla hyvin, vaikka omassa pihapiirissä ei mitään käytöstapoja olekaan.

Vierailija

Mua sanotaan hulluksi tädiksi. Isommat lapset sanoo haastavansa oikeuteen kunnianloukkauksesta : )

Vierailija:

[quote]

eli pistämässä lastaan kuriin, niin heti ollaan huutamassa että ilmoitamme sinusta lastensuojeluun

Vierailija

Mun on myönnettävä, että meillä on just tollanen riekkujatenava. On ylivilkas ja jos seurueessa on yksikin toinen lapsi, niin silloin täytyy näyttää tälle toiselle kaikki mahdolliset temput.

On opetettu ja opetettu, komennettu nätisti ja vähemmän nätisti, viety pihalle, puhutteluun, jäähylle ja mikään ei mene perille. Mulla on aina nykyään pää kipeä, kun on jotain juhlia tulossa, kun tiedän mikä riehuminen siellä taas on. Huomaa, että lapselle itsellekin tulee paha olo siitä riehumisesta, mutta ei vaan osaa lopettaa ja hillitä itseään.

Pari kertaa olen tosissani hermostunut ja vienyt muksun niska-pers otteella pihalle (on melkoinen näky, kun 160cm:nen kantaa 110cm:stä) ja arvatkaa mikä haloo ja kyräily siitä on tullut. Haukut olen saanut päälleni ja itselleni pahan mielen. Että mitäs siinä sitten teet, kun mikään ei kelpaa...

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat