Matkarattaista, eli mitkä rattaat hankkisit ja minkä värisinä?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Eli pienen pientä galluppia tässä yritän saada aikaiseksi, kun pähkäilen matkarattaiden ostoa, on vain niin vaikea päättää mitkä matkarattaa olisivat hyvät(kalliit vai halvemmat) ja sitten vielä minkä värisinä, kun oikeastaan ei sellaisia ihan täyden 10 väritystä ole vielä osunut silmiin?

Kiitos jo etukäteen galluppiin osallistuneille!

Niin, itse harkitsen peg perego uuden toffeen ja harmaa kukallisen sävyn välillä tai carenoita...

Kommentit (15)

Vierailija

Ei ole minulla omaa kokemusta Zappeista, mutta siis kyllähän se paljon lentävälle on ehdottamasti se, että ne saa tosi pieneen tilaan, niin että ne saa sijoitettua sinne ' hattuhyllelle' , jolloin rattaista on apua heti, kun lentokoneesta pääsee ulos, eikä tarvitse sinne hihnalle saakka odottaa rattaita... Meillä oli tällainen pienikokoinen ' pyöräsysteemi' turvakaukalolle (amerikkalainen Snap and Go), jonka sai matkustamoon mukaan (tosin joka kerta sain asiasta neuvotella...) ja oli kyllä todella mieltä rauhoittavaa, että kun perille päästään, turvakaukalo varmasti on mukana, eikä lähtenyt omalle kierrokselle maapallon ympäri, niin kuin yhdellä reissulla kävi isoveljen turvaistuimelle.

Taidat asua ulkoimailla, kun Zappit on edulliset? Minun ainakin olisi erittäin vaikea vastustaa kiusausta olla ostamatta Zappeja 130 eurolla....

Vierailija

noh, jos toinen vanhemmista joskus lähtee vain toisen kaksosen kanssa johonkin ihan kahdestaan... niin tietenkin tarvitaan " yksöis" rattaat... lapsille yksilöllistä aikaa vuorotellen jommankumman vanhemman kanssa ;-)

Vierailija

jee, sain käytetyt Solanot nyt varattua! löysin tän lehden myyntisivuilta. huudossa on nyt tod hyvät Peg peregot myynnissä! huuto.net ja hakusanaksi peg perego sieltä näät kaikki myynnissä olevat! Tsemppiä etsintään!

Vierailija

ja siellä oli taasen linkki Neonaton sivuille (Italialainen) joissa voi katsoa niitä rattaita.

Ainoa mikä pitää vielä tsekata kun niitä tulee, on tuo laatu ettei olisi kovin kovin heppoisista osista tehty...

ja jälleenmyyntiarvosta en sitten tiedä kun ei vissiin ole kovin tunnettu merkki, mutta ensisijaisesti ajateelen kyllä vain omaan käyttöön soveltuvuutta.

(Peg Peregot ois kyllä hyvät mutta esim. Peg Perego Pliko on niin kallis verraten noihin, lähes 300 eur.)

Vierailija

Olen kanssa niitä miettinyt nyt kun tyttö alkaa olla sen verran iso että pystyy kävelemäänkin bussiin jos on bussi täynnä rattaita, noista saisi pienen paketin...

Leman:

Lainaus:

Himoitsen niitä - nyt tarjouksessa lähistön kaupassa (130e), mutta en vain keksi sopivaa tekosyytä niiden hankkimiseen... Meillä on ennestään MacLarenin rattaita, joihin olen todella tyytyväinen, mutta olen ihastunut Quinnyn muotoiluun + etenkin siihen pieneen tilaan jonka vievät... Lennämme paljon, olisi niin hyvät koneeseen mukaan.

Huoh. Auttakaa ja keksikää se tekosyy niiden hankintaan!

T. Kaksosten äiti

Vierailija

hei,

riippuu myös minusta vuodenajasta. Itseaion nyt satsata matkarattaisiin, kevät/kesällä syntyy 4:s vauvelini. (muut jo isompia kuopus 4). Minulla on ns isot yhdistelmät (emmaljunga) ja aion ostaa laadukkaat matkarattaat, joissa vauva voi oleilla jo heti syntymästä lähtien. Kesällä tulee ressattua autolla ja julkisilla ym. Koen rasittavaksi isojen yhdistelmien purkamisen autoon, nostamisen bussiin ym...

Haluan että rattaat ovat turvalliset, kauniit ja kestävät.

haluan myös että rattaita voi käytää myös talvella, joten jalkapeitto+kuomu pakollisia. Lisäksi myös jos on paljon muoviosia ne murtuvat helposti pakkasella, joten alu/kevytteräs parempi vaihtoehto meille.

mä olen katellelut " sillä silmällä" Teutonian Solanoita (niihin sais adapterin meidän kaukalole) ja Peg Peregon malleja. myös ABC:n Novus S ja Tech Rider mietinnässä.

Mietn myös ns jälleenmyynti arvoa, arvokaammat voi myydä parin vuoden käytön jälkeen pois ja saa vielä jotain rahaakin, halpiksia ei kukaan osta.

tämmöisiä mieteitä mulla.

ai niin ja väristä: yritän ostaa aika klassista väritystä olevia lastentarvikkeita.

Vierailija

Palstaa lukiessa olen huomannut, että varsin monenlaisia rattaita ihmiset pitävät matkarattaina. Eli ensin minusta pitäisi miettiä, että mitä niilla rattailla ensisijaisesti pitää tehdä, tyyliin onko tosi tärkeätä että ovat kevyet, menevät pieneen tilaan kun ne kootaan vai esimerkiksi, että niillä tarvittaessa pääsee kulkemaan sohjossakin ja että niihin mahtuu istumaan isokin lapsi täydessä toppavarustuksessa.

Minun kriteerien mukaan matkikset ovat ennen kaikkea ne pienet ja näppärät ja niillä ensisijaisesti kuljetaan kauppakeskuksissa ja keskustan asfaltoiduilla kaduilla. Toinen käyttö on lentomatkailu, jossa minusta tärkeä kriteeri on, että rattaille saa tehdä gate check' inin ja että ovat hyvää kestävää tekoa, niin että perille päästyä hihnalla ei ole vastassa yllätystä ja ensimmäien tehtävä määränpäässä olisi rattaiden korjauttaminen. Meillä on Maclarenin Technot jo toisella lapsella käytössä ja ovat minusta noilla kriteereillä todella hyvä valinta. Matkisten kankaat minusta pitäisi olla sellaiset, että lika lähtee pyyhkimällä pois, sillä usein auton perällä on vähän nuhjuista, joku vaalea puuvillankangas olisi aika äkkiä ruman näköinen.

Vierailija

3X kyseli, että millaiset rattaat zappit oikein ovat. Quinnyn sivuilta minä olen niitä ' ihastellut'

http://www.quinny.com/zapp/

Ehdoton plussa on siis että menevät todella pieneen tilaan kasattuna. Yleensähän sattarit taitettuna ovat melko pitkät ja esim. meillä tavaratilassa ovat poikittain. Ja ovat kuulemma erinomaisen kevyet työnnettevätkin - tästä ei kyllä ole mitään omaa kokemusta, kun en ole edes kaupassa Zappeja hypistellyt. Miinuksia on sitten (minun mielestä) että selkänojaa ei saa kallistettua yhtään ja ettei ole yhtään minkäänlaista tavarakoria.

Leman - joo vaikea on keksiä kyllä mitään tekosyytä kaksosten äidille Zappien hankintaan - ei riitä minunkaan mielikuvitus sen parempaan kuin että entäs jos vielä yksi vauva perheeseen ;-)

Vierailija

olen käynyt ja soittanut, ja sain vain tietää että huhti-toukokuun vaihteen tienoilla niitä Neonatoja pitäisi tulla lisää.

Kehottivat jättämään heille sähköpostilla nettisivujensa kautta yhteystietoni niin voivat sitten ilmoitella kun niitä tulee (pitääkin muistaa nyt laittaa...)

Niillä on liikkeet ainakin Vantaalla ja Espoossa, en tiedä onko muualla.

Voi kun noi Peg Peregon Plikot ei ois niin törkykalliit... eikä niitä oikein näytä olevan käytettynäkään nyt liikkeellä.

Kertokaa lisää noista ZAPPEISTA ! Onko ne matkaratas vai sateenvarjomalliset?

Vierailija

Harmi vaan että ne on olleet nyt niin suosittuja, että ovat loppuneet ja liikkeessä ei ole enää edes mallikappaletta jotta voisi katsoa ja tehdä päätöksen (kerran näin sen lyhyesti ja kun menin miehen kanssa uudelleen, olivat loppu).

Ja lisää tulee vasta kuun vaihteessa :-( (Suomen lastenvaunutukku myy)

Mielestäni tuossa oli hyvää mm.

- saa pieneen kasaan kun on sateenvarjoratas

- tavarakori oli aika iso sateenvarjorattalle

- saa makuuasentoon eli käy meidän pienellekin vauvalle

- hyvän tuntuiset pehmikkeet/tuet pienelle

- kasattuna pysyy pystyssä itsekseen

- mukana myös jalkapeitto ja sadesuoja (sis. käsittäkseni hintaan)

- hinta aika edullinen mielestäni, vähän päälle 200 eur muistaakseni

Mutta tietysti haluan vielä nähdä tarkemmin ennenkuin laitan tilaukseen joten ei auta kuin odottaa.

Väri joko beige/v.sin. (arveluttaa vaan kun on niin vaalea) tai t.sin./ruudullinen.

(Tulee pojalle joten siksi nuo värivaihtoehdot).

Vierailija

Himoitsen niitä - nyt tarjouksessa lähistön kaupassa (130e), mutta en vain keksi sopivaa tekosyytä niiden hankkimiseen... Meillä on ennestään MacLarenin rattaita, joihin olen todella tyytyväinen, mutta olen ihastunut Quinnyn muotoiluun + etenkin siihen pieneen tilaan jonka vievät... Lennämme paljon, olisi niin hyvät koneeseen mukaan.

Huoh. Auttakaa ja keksikää se tekosyy niiden hankintaan!

T. Kaksosten äiti

Vierailija

Voin lämpimästi suositella esim. Das Babyhaus -kauppaa (www.babyhaus-online.de). Rattaat tulevat alle viikossa kotiovelle toimitettuna. Yhteydenpito onnistuu hyvin ja nopeasti englanniksikin.

Kun sivupalkista valitsee Unterwegs ja sen alta Buggy, löytää PEGin Aria-rattaat 119,-, jotka painavat alle 5 kiloa sekä Pliko Litet 149,- ja Pliko P3:t 179,-. Toimituskustannukset ovat 29,- tai 35,- riippuen painosta.

Paremmin saksaa taitavat voivat lukaista mystisestä PEG-merkistä lisää:

http://www.peg.de/html/

Vierailija

Tekosyytä etsin, kun kaksosten äitinä en osaa perustella itselleni saatika miehelleni mitä yhden lapsen rattailla tehdään... Huoh. Joo, ulkomailla asun, mutta nyt tosiaan hyvä tarjous mielestäni (ovh yli 200e). Ehkä käyn ostamassa, piilotan kaappiin ja ihailen niitä itsekseni :)

Hyviä hankitasyitä otan vastaan mielelläni! Miksi kaksosille tarvitaan yksösten rattaat siis!

Vierailija

Ootko ollu yhteydessä ko paikkaan? kattelin niitä ne oli ihan kivan näköset, muistuttivat vähän Inglesina Expressoja!

Samoilla sivuilla oli mageen näköisiä ABC:N matkiksia tuleekohan niitä ja milloin? Must tuntuu ettei niitä ikinä tuu tänne peräpohjolaan saakka, ne tilaa tänne vaan muutamaa perusmallia.

haluisin meinaan rattaat jo toukuussa ostaa.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat