Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Ei sitten tullut enää uni vessareissun jälkeen, joten istahdin tähän koneelle ja luin kaikki teidän viikonloppujutut läpi ;)

Meillä meni reissu ihan kivasti, mutta ihanaa oli tulla eilen illalla kotiin. Tyttöjä oli jo ikävä ja heillä ilmeisesti vielä isompi ikävä,koska kuopus tönötti koko loppuillan naama virneessä mun sylissä ja isompi oli ihan loukkaantunut ja kiukutteli, kun ei ollut päässy mukaan.

Hyvin oli kuitenki tytöt isukin kanssa pärjäilleet ja kuopuksen flunssakin on jo parempi.

Nyt kun muistaisin, mitä kaikke mun piti kommentoida ;)

MANDISOFIALLE ekaksi isot pahoittelut toisen vauvan menettämisestä! Varmasti ottaa aikansa, ennenkuin sopeutuu " vain" yhden odotukseen, kun on jo mielessään muodostanut kuvan kaksosista.

SÄNGYISTÄ: Meillä ei oo varsinaisesti nukuttu perhepedissä. Tai no, keskimmäistä kun imetin öisin, niin jäi sitten usein viereen nukkumaan...ja yhä vain (2v 8kk) vaeltaa meidän keskeen lähes joka yö. Mutta esikoinen ja kuopus ovat aina nukkuneet omassa sängyssään. Tytöt nukkuu keskenään omassa huoneessa ja poika omassaan. Kuopus nukkuu nyt vielä (1v2kk) pinniksessä, mutta ajateltiin kyllä ihan lähiaikoina vaihtaa samanlaiseen, jossa isompi tyttö nukkuu. Vauva saa nukkua sitten pinnasängyssä meidän makuuhuoneessa.

SUKUPUOLI JA HUUHAA: Joku kyseli kokemuksia. No, minä voin omalta osaltani sanoa, etteivät kyllä paljoo ole pitäneet paikkansa. Mulla siis poika ja 2 tyttöä. Yhteistä on ainoastaan se, että poikaa odottaessa haluttanu paljon suolaista ja tyttöjä odottaessa makeaa. Myös maha oli pojalta kapea ja pysty, tytöiltä leveä. (Voi johtua kyllä siitäki, että tyttöjä odottaessani lähtöpaino 10kg enemmän kuin pojalta)

Mutta; pahoinvointia on ollut pojalta jonkun verran, toisesta tytöstä paljon ja toisesta ei lainkaan. Sitä viivaa ei oo tullu kertaakaan mahaan. Omat tuntemukset on olleet 2 kertaa oikeassa, viimeksi väärässä. Mitähän vielä... No, se madam mamma vai mikä se nyt oli, on ennustanut 2 viimesimmän sukupuolen oikein (kysyin sen ennustuksen, kun odotin toista lastani) ja sen mukaan nyt pitäis olla tyttö tulossa (sitä tukee myös makeanhimo ja oma tyttö-olo)

ON: Väsymys on alkanut hellittää ja se vähäinenkin huono olo loppunut. Maha ei oo kauheesti kasvanut, oli pari viikkoa sitten jotenki isomman oloinen (turvotusta?). Lauantaina tuli ihana olo, kun kuulin, että eräs hyvä ystäväni odottaa jouluvauvaa viimein, n. 4v yrittämisen jälkeen :D Muutenkin n. minun ikäiset on putkautelleet viime aikoina vauvoja / raskausuutisia. Olen siis ilmeisesti lähentymässä keskimääräistä synnytysikää :) (täytän kesällä 26v)

Jokohan tässä ois tarpeeksi.. täytyy jatkaa päivällä jos tulee uutta mieleen. Jos nyt yrittäs vielä vähän koisia.

Mianni 12+2 (viikot paukkui reissussa, kuten Coe muisteli ;)

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

Mianni: Mulla myös tehnyt tytöistä mieli makeaa :) aina oli karkki pussi ym naaman edes. Nyt sit taas tekee mieli koko ajan jotain kirpeetä ja suolaista, sipsejä ja näit kirpeitä nameja :D jos olis nyt sit poika tulos =)

Je_ni: voi että miten ihana kokemus :) meillä kovasti miehen kans harkitaan tuohon 4D ultraan menoa. Mies innostui siitä ku katsottiin yks viikonloppu dokkari ykköseltä mis oli tuota 4d ultraa :)

(.) päätä särkee edelleen välillä. Liikkeitä tuntuu aina silloin tällöin :)

Odotan jo et tuntuis kunnolla.

pitäis käydä jotkut mamma housut ostamas.. nuo mitä mul on ni venynyt mukavasti ku kahdessa raskaudes käyttänyt ettei tämmäinen pikku masu sinne viel sovi :D

Kuopus heräsi viime yönä n.klo 12 ja pisti kunnon huuto konsertin pystyyn joka jatkui seuraavat 2 tuntia jos ei enemmänkin.. Hieman on nyt väsynyt olo!

Esikoisella olis tänään eka puheterapia :)

Nyt aamu kahvia keittämään jos vaikka heräis... *haukoitus*

T:Hexu ja onni-ilona 15+0

Vierailija

Elikkäs kaikki oli ok, ja pieni tyyppi siellä sätki ja potki :) On se vaan niiiin ihanaa nähä että kaikki on kunnossa ja kuulla vielä sydänäänetki. Nyt vaan sitten jatketaan ötökän kasvattelua, 38mm oli tyypin koko nyt.

Je_Ni:lle, elikkäs mä tunsin ensimmäisestä potkut vkolla 17 ja nyt sitten odottelen että joskos potkut tuntus tältä toiselta vähän aiemmin :) Mä tunsin parhaiten liikkeet alussa niin että makasin sängyllä selällään ja olin ihan liikkumatta. Sieltä ne sitte vaan tuntu, ei niitä voinu oikein sekottaa mihinkään mahan murinoihin.. Kyllä sä huomaat kunhan se siellä alkaa liikkua :) Mutta muista että voi mennä vaikka rv 20 ennenku liikkeet tuntuu, ettei kannata hätääntyä ;)

Supistukset tuntuu joo niin että menee masu ihan kivikovaksi ja sellasta jännää " painetta" mahassa, niinku ois joku kivi tosiaan laskettu mahalle. Ei ainakaa mulla supparit sattunu missään vaiheessa (ennen synnytystä siis) vaan lähinnä ne vaan tuntu epämiellyttäviltä. Tuli sellanen olo et pitää vähintään päästä istumaan, mielellään makaamaan.

Mutta ei tässä kummempia, taidan lähtä lepäileen ruokaa odotellessa..

Jääsydän rv 10+6 (päivät pysy muuttumattomina)

Vierailija

Olipas yllätys, että Mianni olit jo kerinnyt pinon pistään pystyyn :) kivakiva!

No nyt on sitten meijän masuasukkia katseltu viime yö ja poikahan siellä oli ja HUI miten isot pelit ja vehkeet :D :D :D :D :D

Niin joo pitänee mainita, että kyseessä oli siis uni ja ensimmäinen vauvauni koko raskausaikana :)Tais olla 4 D ultra, kun kaveri niin selvästi näkyi kaikkine kasvonpiirteineen....Jännää!! Tosiaan niin ei jäänyt tuo sukupuoli millään lailla arvailujen varaan....*hih* Mullahan on hyvin vahva tunne siitä, että masussa olisi tyttö....mutta uni kertoi toista ja mä olen näissä unissani kyllä aikamoinen mestari...Mielenkiinnolla odotan kyllä sitä " oikeata" tietoa vauvan sukupuolesta:)

Ette arvaa...TÄÄLLÄ ON MAA IHAN VALKOINEN TAAS...Voi PRKL :( Siis onko se nyt NIIN liikaa vaadittu, että toi lumi jo sulais hemmetin kuuseen ja se kesä sieltä tulla jolkottelis??!!! Ilmeisesti on. Eilen satoi vettä melkein koko päivän ja lumi lähti hyvin jo pihastakin ja nyt taas näyttää ku ois keskitalvi ikkunasta ulos kurkatessa. GREAT!!! :/

Isännällä alkaa olemaan kohta jo sellaset poltteet päästä prätkän selkään, ettei oo tosikaan. Ei taida kyllä olla tässä maassa ainoa :) Oma prätkäinnostukseni on nyt laantunut, koska tosiasia on kuitenkin se, etten pyöräni selkään tänä vuonna hyppää! Voishan sitä tallissa käydä vähän sen päällä pörisemässä nyt vielä, kun mahtuu masun kanssa siihen :)

Voi että, jännittää mikä päivä tällä viikolla saadaan se uus auto...:) Toivottavasti kuitenkin viimeistään torstaina, jotta pääsiäisenä päästään ajelulle jo!

Nää parittomat viikot on sikäli " syvältä" , että isännällä on iltavuoroviikko eli pääsee töistä vasta 23.30 ja arvatkaa vaan jaksaako meikäläisen silmät pysyä auki niin kauaa....Juu ei :( En tykkäisi kuitenkaan mennä nukkumaan ennen kuin hän on kotio päässyt. Usein lämmitän saunankin vasta niihin aikoihin ja sitte istun itte lauteilla silmät sikin sokin puoliunessa :) Eilen jätettiin sauna väliin, IHME! Me ollaan ihan himosaunojia, käydään varmaan ainakin 5 kertaa viikossa lauteilla.

Katottiin eilen se IceAge 1 ja en kyllä kauheesti tykännyt, kun oli niin surullinen ;( Meikäläinen vääntää itkua minkä kerkesi ja sellasista leffoista mä EN tykkää alkuunkaan!!! Mä vähän etukäteen arvelinkin, etten siitä tykkäisi...mut tuli nyt katottua kuiteski.

Rossossa tuli eilen kans käytyy syömässä...ja pannupizzanhan mä sitte tilasin, niinpä tietenkin. Oli kyllä tosi namia :P Otin sen missä on häränlihaa, jalapenoa, barbecuekastiketta...ja..hmmm.olikohan muuta. Sen nimi oli joku Hot Pueblo?! Muuten hyvä, mutta jalapenot liian tulisia mun makuuni ja ne sieltä sitten sörkin veke.

Jaahas jaahas...Jospa lopettelis tällä erää. Työt siis kutsuvat, muuten täällä en tähään aikaan hilluisi :D Huomenna taas VAPAApäivä, ou jee! Ihanaa kun on lyhyt työviikko nyt ja ens viikolla.

OIKEIN IHANAA ALKANUTTA VIIKKOA, VOIKAA HYVIN JA PYÖREÄSTI;)

Halauksin: Je_Ni & " Pikku-Hippu" 14+1

Vierailija

Pitkästä aikaa palstailemassa. Elämä vaan on soljunut vauhdikkaasti pikkupoitsujen tahdittamana. Tänään oli minullakin jännittävä aamu, kun oli klo 9 np-ultra. Ei oikein yöllä nukuttanut, ilmeisesti vähän jännitti ultraan meno. Ultran tulos olikin aikamoinen yllätys: ei vastaa viikkoja. Raskaus on ultran mukaan 10 päivää pidemmällä, eli pomppasin nyt sitten alkukuun odottajiin kun uudeksi lasketuksi ajaksi määritettiin 10.10!!! Aika huimalle tuntuu ajatella ettei rv:t olekaan 12+jotain vaan yli 14.

Np-ultra jäi nyt sitten epäluotettavaksi sen alkuperäisen tarkoituksensa eli niskaturvotuksen mittaamisen suhteen, tulos ei hoitajan mukaan ole oikein luotettava silloin kun rv:t on jo näin pitkällä kuin 14. No, muksulla kuitenkin vaikutti kaikki olevan oikein hyvin, tosi hyvin nähtiin luut, sormet, sydän, virtsarakko ym joten pakko kai se on uskoa että raskaus on luultua pidemmällä. Vaikea vaan on keksiä selitys miten tämä on mahdollista kun katsoo kalenteria, viimeisten menkkojen ajankohtaa, ovistestiplussaa ja siihen päälle vielä clomifen-lääkityksen ajankohtaa. Tässä taitaa nyt olla pureskelemista muutamaksi päiväksi!

Joku toinenkin kirjoitti päänsärystä, minullakin sitä on jostain syystä viime päivinä ollut paljon. Olin jo huolissani onko verenpaineet kunnossa, mutta tänään ne äitipolilla tarkastettiin ja kunnossa olivat.

Supisteluista myös kirjoitettiin. Juu, minullakin niitä on nyt parina päivänä ihan selvästi tullut, ei mitään kovia tai kipeitä, mutta selvästi havaittavia kuitenkin. Toivottavasti eivät tästä enemmäksi ylly vielä tässä vaiheessa raskautta.

Satakunnassa aamu valkeni räntäisenä, voihan nenä. Taas on märkää ulkoilua tiedossa lasten kanssa. Juuri kun piha vähän alkoi kuivua, niin taas tuli takapakkia, äh.

Vierailija

Voi pirunen sentään!

Maa valkoisena ja minä kun sain eilen muka niin mainion idean että tänään lähdetään pojan kanssa pyöräilemään kun jalkakäytävät on jo ihan sulat. Tai siis oli, hmph!!

Mua kans kyllä kyrsii tuo lumen tulo!! Kesä tänne ja heti!

Je_ni: Voi vihtori kun meikällä on NIIN kova prätkäkuume, ettei tosikaan. Oon pienestä asti haaveillut pyörästä ja katsellut kuolaten ohi ajavia liuhulettejä ;o) Kyllä minäkin vielä joku päivä hankin itselleni pyörän sekä kortin, se on varma!

Pitäis kohta lähteä käymään tuolla kaupoilla. Siskon 11-vuotiaalle tytölle pitäisi synttärilahja hommata ja mun aivot lyö ihan tyhjää. Yleensä olen ihan innoissani ostelemassa lahjoja mutta nyt ei oikein meinaa onnistua mun ideat =o/

Ehdotuksia otetaan vastaan kiitollisena =D

ON: Pahaolo ja väsymys jatkuu vaan. Just postinhaku reissulla sain laatottaa pihamaata, yäks. Onneks ei naapureita ollut lähettyvillä siloin =/ Pahoin pelkään että tämäkin pahoinvointi kestää tuonne puoleen väliin saakka niin kuin esikoiselta. Sitten alkoikin jo kovat supistelut joiden vuoksi jouduin saikulle töistä tuossa puolen välin jälkeen.

Anteeksi, unohdin jo että kenellä niitä suppareita oli jo nyt, mutta minulla esikoiselta siis alkoi kans aikaisin ja oli jo tosi kivuliaitakin, mutta niin vaan vauav viihtyi mahassa ihan loppuun asti ja vähän ylikin(42+1) ;)

Joko kaikki olette kertonut raskaudesta isovanhemmille jne.?

Millä lailla kerroitte?

Mutta nyt pukemaan ja sitten kaupoille ennen kun mies lähtee iltavuoroon.

Heh, Je_ni, mun mies pääsee jo vartin yli kahdeksalta ja on kotona tuossa vähän ennen ysiä ja minä en meinaa jaksaa valvoa edes niin pitkään =D Varsinainen unikeko siis olen viime aikoina ollut =o)

Päivän jatkoja!

Camelot 12+4

Vierailija

Voi miten ihana fiilis minulla on!

Kävin juuri neuvolassa, ja painoa on tullut tähän mennessä 200 grammaa. (Olen ylipainoinen, teidän laihojen kuuluu lihoa, minun ei!)

Uskaltauduin sanomaan, että minä pelkään sitä synnytystä ja olisi hyvä jutella siitä. Se täti otti pelkoni aivan todesta ja rupesi heti keskustelemaan kanssani asiasta. Mahtavaa, luulin että tulen nauretuksi ulos kun olen niin lapsellinen että pelkään.

Sain uuden ajan ihan vaan keskustelua varten ja sen jälkeen pelkopolille jos siltä vielä tuntuu.

Itkettää: Oliko muita jotka itkee joka käänteessä? Minä olen vollottanut jopa siitä astronautti-mainoksesta, jossa se rassukka missaa lentonsa! Joka käänteessä kyynelet valuu.

Normaalisti olen näitä ihmisiä jotka ei koskaan itke, vaikka kättä sahattaisi irti. Piristävää olla tällainen itkupilli, vaikka nolottaa välillä vollottaa turhasta!

Madam-Mammasta: Viimeksi ennusti aivan oikein lapseni sukupuolen!!

Poika-viiva mahassa: Tuli viimeksi ja poika tuli!

MandiSofia: Pahoittelut ja voimahaleja siihen suuntaan!

Jeni: Minunkin mieheni on joka toinen viikko iltavuorossa, grrr........ Onneksi tällä viikolla aamuvuorot. Mikä miehesi on ammatiltaan, jos saa kysyä? En pahastu vaikka et paljastaisikaan, en ehkä paljastaisi itsekään täällä ;)

Vauvan nukkumapaikasta:

Me koetettiin nukuttaa esikoista vieressämme pari kertaa. Luovutin siinä vaiheessa kun heräsin yöllä siihen, että vauva oli minun allani eikä saanut henkeä!

Sanotaan, että vauvan liiskaminen on mahdotonta, mutta kyllä se näköjään on mahdollista!

Vauva nukkui siis ekat 3kk meidän huoneessa pinniksessään. Kaikilla meistä oli univaikeuksia, jotka loppui heti kun poika siirtyi omaan huoneeseen nukkumaan.

Nyt se on sitten todistettu, kaikista ei ole perhepetiin vaikka halua olisi!

-Lupicaia 15+1

Vierailija

MORENA: Mulla olis nyt ultran mukaan menossa 15+4 mutteivat vaihtaneet laskettua joten sen takia merkkaan tuon 15+0 :)

Eivät vaihda laskettua jos ei siirry yli 5pvää tietääkseni.

Hexu ja onni-ilona 15+0/15+4

Vierailija

Täällä ei maa oo valkosena vaan vettä lorisee ränneistä. Mutta lähellä nollaa silti lämpö liikkuu. Mua ei haittaa vaikka lunta sataa lisää- mutta tää loska ei oo yhtään kiva juttu.

Tosiaan, minullakin tänään ultra mutta vasta iltapäivällä. Voi olla että huomiseen menee kuulumisten kertomiset, saas nähdä. Niskaturvotusta ei mitata koska en oo siihen halunnu lähtä. Jännittää jo :) Harmittaa ettei mies pääse mukaan.. vaikka viimeks kyllä totes ettei nähny vauvasta mitään siinä ultrassa ku joutu istumaan siellä jalkopäässä, ja se on kuitenki sen verran pieni se ruutu (ja niitä on vaan yks) että hyvä ku itekää saa mitää selvää. Ehkä nyt on vähän viisaampi ja osaa kattoa sitä ruutua eri tavalla niin että vauvan paremmin erottaa.

Minä en kyllä koskaa muista mikä on " päivän kuumin aihe" :)

Ainaki niistä uskomuksista sukupuolen suhteen on ollu puhetta. Meillä sydämen syke piti paikkansa- eli siis korkea syke oli koko ajan, ja tyttö tuli. Siksi on aika mielenkiintosta kuulla tänäänki sydänäänet, kun voi ehkä vähän päätellä että jos on kovin korkeat niin se vois taas olla tyttö :) Jos niitä sydänääniä nyt etes saadaan vielä kuulumaan. Aika hurjaa, että joillaki on jo 15 rv menossa, itellä huomenna tulee 11 vasta täyteen!

Hih:) Mä oon jo hirveesti huolehtinu että miten jaksan ens jouluna tehä jouluostoksia...että jos vauva syntyy vaikka marraskuun puolella, niin pitääkö mun jo syyskuussa käydä ostaan lahjat ku ei koskaa tiiä jos vaikka sattuu itkunen vauva, niin jos ei sitte selviäkää enää jouluostoksille :9 voi minnuu...

Nyt esikoista hakemaan ja kauppaan..

Jääsdydän

Vierailija

Täällä on todella väsynyt meininki... Esikko nukkuu jostain syystä todella levottomasti, liekkö poskihampaat vaivana vai mikä...:(

Joten siinä varmaankin syy miks ei ole jaksanut pinoutua lueskeltua on kyllä tullut käytyä mutta mutta.....

Muuten olo on kun raskaana ei oliskaan. Maha ei juurikaan ole kasvanut eikä paino oikeastaan noussut yhtään. Toisaalta ihan hyvä että ei ole vielä noussut esikosta jäi kymmenen kiloa roikkumaan mukana, tai sanotaan että nousi takaisin imetyksen yhteydessä...;) No tämän toisen syntymän jälkeen on sitten aikaa päästä eroon näistä ylimmääräisistä.

Tänään olis myös se np-ultra, jännittää aika paljon, vaikka näin mie tuossa pari viikkoa sitten lääkärissä käydessä että mahassa on elämää. Tosin se oli vaan sellanen pikanen vilkasu, että nyt sitten jännätään että pitääkö ne viikot paikkansa.

Mutta täytyy lopetella kun tuo reilu vuosikas rupeaa riiviöimään, täytynee siis lähteä ulos vaikka kurja ilma onkin...

Palailen sitten kertomaan mitä ultrassa näky toivottavasti kaikki edelleen hyvin.

Toinenpieni rv 12+3

Vierailija

Aamulla kun kirjotin niin kaikki hyvin, mutta sitten pian iski paha olo ja suihkureissulla tuli ylös kaikki mitä olin syönyt. Oli tämän raskausajan kamalin oksennuskokemus syistä joita en teidän säästämiseksi erittele :(

No se vissiin jotenkin väsytti kropan ja mielen, nimittäin siitä on aikaa jo 6h enkä oo pystynyt tekemään käytännössä muuta kuin makaamaan ja itkemään, kun väsyttää niin kamalasti. Tuntuu, että energia on AIVAN LOPPU... jos esikoiselle luen hetken jotain kirjaa, niin sitten alkaa itkettää kun väsyttää niin paljon.

Koulut jäi käymättä tältä päivältä :( Oli niin huono olo etten lähtenyt. On kyllä ollut kaamea päivä. Mies lähti nyt esikoisen kanssa mummolaan niin ehkä tämä vähän helpottaa kun ei koko ajan tarvi olla katsomassa tytön perään...

En mä nyt tiedä miksi tästä tulin valittamaan. TOSI surkea olo. En tiedä johtusko myös siitä kun nukuin yöllä pari tuntia liian vähän, illalla piti tehdä töitä. Tänään en kyllä tee vaikka pitäs.

Coe

Vierailija

raskaudesta johtuvaa vai jotain nopeasti ohi menevää oksennustautia. Olo oli sama, ei esim. koskenut mahaan tms. Outoa! Jospa se oiskin vika oksennuspäivä, ei jaksais enää!!

Sain ajan rakenneultraan 14.5. Siellä sit pitäis selvitä, odotellaanko tyttöä vai poikaa! Ei malttais odottaa sinne saakka. Itselläni on kyllä niin poikaolo, mutta ihan sama, kumpi on.

Ootteko jo ruenneet syömään normaalisti? Mulla menee jo lämpimät ruuatkin, kunhan ei ole jälkeäkään sipulista/valkosipulista. Niiden hajukin tekee niin pahaa, että jos työkaveri lämmittää sipulista ruokaa mikrossa, haukon suunnilleen henkeä ikkunan ääressä. Meneekö tälläset ällötykset yleensä ohi raskauden edetessä vai onko oltava sipulittomalla ruokavaliolla koko 9kk? Ennen rakastin sipulia, mutta nyt sen maku ja haju on muuttunut ihan oudoksi. Haistan sipulia syöneet ihmiset kilometrien päähän ja oma mieskään ei sais ollenkaan enää syödä, jos multa kysyis. Yrittää se kyllä kiltisti välttää valkosipulia kotona... On tää jännää seurailla näitä oman raskauden outoja juttuja!

Vierailija

Joo-o, täällä oli niin ihana viikonloppu, aurinko paistoi ja lämmintä oli. Eilen päästiin ajelemaan pyörillä kylän ympäri ja poika kyselikin, että voiko lähteä tänään pyörällä kerhoon, mutta aamulla kun avattiin verhot, todettiin, että se on ihan mahdotonta! Oli sitten satanut lunta 15 senttiä, kyllä masensi. Ois pitänyt lastata muksut autoon ja lähtee sillä, mutta hullu lähdin kävellen pulkat perässä. Eihän niitä jaksanut tuolla sohjossa vetää, muksut joutui kävelemään. Toisaalta se tekee kyllä niille ihan hyvää, ovat tottuneet niin hyvään palveluun....

Viikonloppuna oli puhetta niistä tyttö/poikaeroista ja muusta huuhaasta. Mulla tuli poikaa odottaessa se viiva, sydänäänet oli hitaat (max. 130), suolanen maistui, kahvi ei ja iho oli huonossa kunnossa. Tyttöä odottaessa sydänäänet oli nopeat (150-160), makea maistui ja kahvi myös. Niin ja poikaa odottaessa närästi enemmän.

Niin ja kastemekosta oli myös puhetta; meillä on kastettu kumpikin muksu mun suvun mekolla, mun mummo on aikanaan ostanut sen mulle ja sillä on myös mun kaikki serkut kastettu. Siihen on jokaisen kummi kirjonut nimen ja kastepäivän ja samaa perinnettä on myös meillä jatkettu. Mummoni vähän " uudisti" , kuten itse sanoi, mekkoa pojan ristiäisiin. Siihen lisättiin päälle sellanen ohut valkoinen kangas ja mummo ompeli sinisiä rusetteja satiininauhasta ja tytölle vaihdettiin punaiset. Siitä tuli kyllä kieltämättä aika söpö. Anoppihan meillä ei tykännyt aikanaan, kun ei otettu niiden suvun mekkoa, mutta otettiin sitten sieltä kastemalja, kun meidän suvussa ei sellaista ole. Eiks ollut ihan reilu peli, kummaltakin jotain, näin mä sen ajattelin:):)

Taas mä unohdin, mitä mun piti kommentoida, mutta kirjoittelempa myöhemmin lisää, jos muistuu mieleen....

nöpö&paavokerttuli rv 14+0

Vierailija

Tulin juuri np-ultrasta ja ehdinkin jännittää sitä oikein todella koko aamun - heräsin nimittäin tosi outoon uneen, jossa olin vuoronumerolappu kädessä ilman housuja (!) odottamassa jonkun kaupan eteisessä ultravuoroa... Mun numero meni tietenkin ohi ja sitten soi herätyskello. Onneks mulla oli aika jo klo 8.00 aamulla ettei tarvinnu pidempään jännittää!

Mutta ultrassa oli onneksi kaikki hyvin - niskaturvotusta 1,3 mm ja muutkin mitat ok ja koko vastasi viikkoja. Kaveri piteli leukaansa mietteliän näköisenä melkein koko session ajan ja hetken aikaa jumppaili jaloillaan. Aika sööttiä:):) Mä oon aika varma että se on poika.. Ihan alkuraskaudessa näin unen, jossa meillä oli ihan mieheni näköinen poika ja muutenkin mulla on jotenkin sellainen olo. On ollut niin helppo raskaus - vain hieman kuvotusta ja sekin on jo jäänyt. Linea negra mulla on haalea, mutta en osaa sanoa tekeekö se mutkia vai ei... Jonkun tiedon mukaanhan tulossa on poika, jos tuo viiva jatkuu yli navan ja jos se tekee mutkan matkalla. Mun viiva on navan alla ja aikalaisen suora:) Ihan hauska arvuutella sukupuolta eri juttujen perusteella - mulle on oikeasti ihan sama kumpi tulee. Ensimmäinen lapsi kuitenkin kyseessä ja haaveissa on että olis joskus ainakin yksi molempia - järjestyksellä ei väliä. Erityisiä ruokahimoja ei ole tullut. Ehkä mun tekee enemmän mieli raikkaita ruokia; hedelmiä, jugurttia, marjoja ja vaniljajäätelöä... Happamat maut menee aika hyvin myös.

Semmoisia kuulumisia meillä tänään!

Toinenpieni: Onnea ultraan!

Bluewish rv 12+5

Vierailija

Oli pakko päästä avautumaan jollekin kun ottaa niin päähän!

Soitin eilen mummolleni (siis tulevan pienokaisen isomummolle). Tarkoitus oli mennä siellä käymään, mutta mummo kun on flunssassa niin en viitsinyt lähteä. Ilmoitin syyksi, miksi emme tule tietenkin pienen maha-asukin. Sen sijaan että mummo olisi ollut onnellinen puolestamme, hän alkoi patistelemaan meitä naimisiin. Se tuntui olevan kaikkein tärkeintä, että naimisiin pitää mennä ennen kuin lapsi syntyy... Ei onnitteluja, ei kyselyjä voinnista...

Eikö nämä vanhatkin ihmiset nyt voisi jo ymmärtää, että se ei ole mikään häpeä nykyaikana saada lapsi avoliitossa. Kun veljeni sai avovaimonsa kanssa lapsen viime kesänä ei heille vastaavaa saarnaa pidetty. Eli miehille ei ole häpeä saada lapsia avioliiton ulkopuolella?

Onneksi omat ja miehen vanhemmat ovat nykyaikaisia ja asia ei ole heille todellakaan mikään ongelma. Avoliitossa olemme asuneet jo 2½ vuotta ja kihloissa olleet 2 vuotta. Tarkoitus on varmasti mennä naimisiin jossain vaiheessa (sitähän kihlaus tarkoittaa), mutta häitä emme aio järjestää minun ollessani raskaana (ehkä 2007?).

Onko muille tullut vastaan em kommentteja?

Tikru + " Pena" 13+6

Vierailija

Mulle on tosiaan tullut levottomia öitä jo useita. Unissa toistuu yhä uudelleen ja uudelleen, että alan vuotamaan erittäin verisesti ja kivuliaasti. Herään aina hiestä märkänä ja tarkistan paniikissa, että onko jotain todella tapahtunut. Ei siis ole. Mulla ei ole kukaan lähipiirissäkään saanut keskenmenoa, en ole katsonut mitään sellaista tv-ohjelmaa tms, enkä suoranaisesti itsekään tuota vaihtoehtoa ajattele. En siis todellakaan tajua, mistä moiset unet johtuvat..

Viime viikolla jouduin tiputukseen, kun iski oksennustauti. Siis raskauspahoinvoinnin lisäksi. Ihan kun ei olisi jo muutenkin saanut oksentaa. Painoni tippui 5 pvässä 5 kiloa, ja lääkäri lähetti sairaalaan tiputukseen. Oli kuivumisvaara, kun mikään ei pysynyt sisällä. Halailin vessan pönttöä puolen tunnin välein yli vuorokauden ajan.. Tulipa sekin sitten koettua. Pahoinvointi vaan edelleen jatkuu. Siis se raskaus sellainen. Onneksi vaan on vähentynyt niin, että ei enää tarvitse oksentaa viittä kertaa vuorokaudessa. Nykyisin vaan enää aamuisin ei yksinkertaisesti pysty olemaan tervehtimättä lähietäisyydeltä pönttöä.

Mulla on ihan sama ällötys sipulia ja valkosipulia kohtaan kuin jollain muullakin oli. Ihan jo autuaasti unohdin nimimerkin.. Sorry. Mies oli yhtenä päivänä tilannut pizzat, kun tulin ratsastamasta kotiin. Pizzalähetti oli ihan just lähtenyt meidän edestä, ja mä haistoin jo ULOS sen saamarin valkosipulin. Mies oli unohtanut kertoa, että sitä ei saisi laittaa.. Siellä se sitten takapihalla koirien riemuksi rapsutteli valkosipulia pois pizzan päältä. :) Mua myös ällöttää edelleen miehen käyttämät deodorantit. En ole enää pysynyt laskuissa, moneskohan merkki nyt on testauksessa. Kaikki vaan muka haisee niiiiiiin kamalalta. :)

Kävin kättärillä viime viikolla siinä ensimmäisessä ultrassa. Mahassa kölli jalat ristissä 7 cm pitkä jötkäle, jolla oli 1 cm:n pituinen reisiluu. Siellä se vilkutteli, imi sormeaan. Kaikki varpaat ja sormet jo näkyivät. Siis ajatelkaa, jos reisiluu, ihmisen pisin luu on 1 cm, varmaat on varmaan millin sadasosia! :) Onkohan niissä jo kynnet?

Puhuin myös kättärillä(kin), että haluan keisarileikkauksen. On se sitten Suomessa vaikeaa saada. Minä tiedostan täysin leikkauksen riskit, tiedän vaikeamman toipumisen jne. Olen synnyttänyt esikoisemme 1v 4kk sitten alateitse, joten minulla on kyllä tuosta ns perinteisestäkin tavasta kokemusta. Ja sen olen päättänyt, että samaa kipua en halua kokea! Poika tuli aika jytinällä ulos, epiduraali ei ehtinyt vaikuttaa, ilokaasua en pystynyt ottamaan jne. Nyt vaan pitäisi mennä puhumaan pelkopolille, käydä tutustumassa synnytyssaleihin ja kivunlievitysmuotoihin.. Aaarrgghh! Mä tiedän ne jo! Tuntuu vaan, että tuolla ns kunnallisella puolella ei oteta äidin toiveita kovin tosissaan. Lässytetään kyllä siitä, miten synnytykset menevät äidin toiveiden mukaan.. P-sk-t! Käyn neuvolassa yksityisessä äitiysneuvolassa, ja siellä naisten tautien erikoislääkärin ja kätilön kanssa olen puhunut keisarinleikkauksesta, ja siellä suhtaudutaan suopeasti. Ainut vaan siis on, että kun synnytys hoidetaan sitten kunnallisella puolella, toiveitani ei enää otetakaan huomioon.. niisk.. Mulla kun on myös toiveena, että tekisivät streriloinnin saman aikaisesti.. Nyt saan tietysti kaikkien paheksunnan niskaani, kun tuon menin tähän " ääneen sanomaan" .. Poika oli toivottu, samoin tämä masuasukki, aikataulun vaan päätti luonto.. :) Molemmilla kerroilla ehkäisy (eri menetelmät!) sanoi sopimuksensa irti.

Tiedän, tiedän, että sterilointi ei ole ehkäisykeino, tai siis onhan se, mutta.. Naisen steriloinnin kun voi tarvittaessa, jos esim kymmenen vuoden päästä alkaa tuntumaan, että vielä voisi lapsi tulla, perua.. Mä ihan oikeasti toivon, että joku ei nyt ota tehtäväkseen jyrätä mun ajatusta ja tätä suunnitelmaani. Ei jotenkin jaksa nyt sen suuntaista kritiikkiä.. :(

Että näin,

Nyyti74 14+1

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat