Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

uusi pino, uudet kujeet!

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

Perjantaina alkoi kurkkukipu, lauantaina nuha, eilen luulin jo paranevani ja tämän aamun olenkin soitellut ihmistä tekemään mun aamuvuoroa! Yöllä oli olo vaan mennyt pahemmaksi ja keuhkoihin ottaa hengittäminen. Lääkärin sain klo 14 joten jos sinne asti nukkuisi. En edes jaksa kirjottaa...

Parempia vointeja kaikille!

Dolosa ja sintti 33+3

Vierailija

Aamukahvit on juotu ja nyt odottelen, että kaks unikekoa herää, että päästään aamupalalle. Yks aamuvirkku pomppaa aina seittemältä mun seuraks :) Täytyy viedä äitee töihin, niin saan auton päiväks lainaan. Pääsee helpommin sinne ultraan iltapäivällä, kun että tarviin kävellä tai bussilla sompailla. Ja keskimmäiselle pitää lähteä taas kenkiä ettimään. Ei oo mikään helppo nakki ton kinttuihin löytää sopivia. Hyvinkäältä ei löytyny ensimmäisiäkään ja täällä on kuitenki useempikin kenkäkauppa... Eikä löytyny naapurikaupungistakaan!

Me ollaan yleensä oltu siellä pirkkahallissa kanssa kattelemassa autoja, mutta nyt on vähän nihkee rahatilanne, niin mennään sitten vaan american car showhun. Se on jo ihan perinne. Oman jenkin möin viimekesänä, kun ei oikein sovellu perheautoks... Vieläkin harmittaa, kun se oli perintökalu! Ja sitten toukokuun alussa on lastenmessut, mihin ollaan kanssa menossa.

Sain tietää, että meillä on kerhon kevätretki 6.6 korkeasaareen. No eiköhän tää siihen mennessä oo syntyny, niin päästään mukaan!

Vauva pyörittää päätään lantiossa siihen tahtiin, että välillä vihlasee niin, ettei pysty istumaan :D Pakko pompata ylös ja toivoa, että lopettaa, tai vaihtaa asentoa, tosi inhottavan tuntusta.

Vähän jännittää kuinka paljon on tenava kasvanu parissa viikossa! Viimeks veikkas, että syntyessään olis suunnilleen 3600g.

Taidan lähteä kuorimaan hedelmiä valmiiks. Kohta nuo varmaan herää.

Nalluri ja ötö 34+2

Vierailija

täälläkin ollaan (luultavasti) perätilassa. viikkoja kuitenkin meillä vielä reilusti että vaavit ehtii vielä kääntyä jos vaan sitä tilaa on.

se mua eniten huolestuttaa kun tää maha ihan valtava ja uskon vahvasti et alkaa olee melko ahdasta. no, olen miettiny näin et vaikka ei kääntyiskään niin voisin synnyttää perätilassa jos vaan lääkäri antaa " lupaa" .

no, katotaan sitten viimeistään viikolla 36 et jos ei oo kääntyny tai neuvoltäti ei oo ihan sata varma miten päin ollaan niin päästään ultralla käymään. en oo vielä jaksanu hirveesti stressata. =)

my_selene ja neitinen rv 33+0

kohta kauppaan ostaa kakkuaineksia ku vanhin tyttö täyttää huomenna 4v ja kakkuhan on pakko tehä..ja muuta kivaa.. =)

Vierailija

Ensimmäinen virallinen äitiyslomapäivä alkoi sitten flunssan merkeissä. Jonkun inhan pöpön olen nähtävästi läksiäislahjaksi koululta saanut. Tietysti heti kun työstressi helpottaa, niin vatustuskyky pettää... Nenä ja kurkku molemmat ihan tukossa ja yskittää, hengittäminen tuntuu hankalalta kun on vielä tämä iso mahakin. Ja mä kun olin suunnitellut, että vietän ekaa lomapäivää kaupungilla kierrellen. Nyt en kyllä jaksa muuta kuin maata sängyssä, toivottavasti tämä menee pian ohi!

Parempaa maanantaita muille!

Minttuli79 34+5

Vierailija

Täällä taas välillä huonosti nukuttu yö takana, viikonloppuna muuten nukuin kyllä tosi hyvin.

Nykyisin en enää pärjää ilman päiväunia, vaan nukun päikkärit päivittäin :D Puoli tuntiakin piristää tosi hyvin ja sitten jaksan taas touhuta.

my_selene: Mullakin jäi tossa 32 ja 33 viikolla monet äitiyshousut pieneksi ja jouduinkin sitten yhdet trikoiset, joustavat vielä ostamaan. Niillä on kyllä ihana olla varsinkin kotona, kun eivät paina mistään yhtään.

Tsemppiä flunssaisille! Meilläkin kiersi influenssa ja kun on iso perhe niin monta viikkoa oli joku kipeänä.

Mulla on mahan muoto muuttunut ihan täysin, mites muilla? Masu selvästi tipahti alaspäin ja ulospäin ja näyttää nyt tosi isolle ja hassulle. Vauva onkin ihan lähtöasemissa ja välillä tuntuu ikävältä, kun " roikkuu" jälkovälissä ja istuessa pitää etsiä hyvä asento, välillä häpyluuta särkee ja aristaa kauheasti ja pissattaa tietysti tosi usein. Mutta olen tyytyväinen, koska nyt tuntuu että vauva tosiaan mahtuu sitten hyvin syntymään. Jotenkin vaan jännitän, että jos vauva on syntyessään jo kauhean iso, kun tuntuu nuo vauvelit kasvavan joka kerta masussa isommaksi :/

Niin se vaan synnytys lähestyy... enää 4 viikkoa laskettuun aikaan!

Alfiina+masuvauva 36+0!!

Vierailija

meppe, meiltä jäi pirkkahalli eilen väliin¿ olis mennyt lähtö niin myöhäiseksi, että ei sitten lähdetty sinne ollenkaan.

Tsempit flunssan kourissa sinnitteleville!

Täällä maha on edelleen kurkussa asti ja mä alan olla ihan kypsä! Voi prkl jos tässä mennään johonkin äitienpäivään asti¿ ei jaksais enää.

pikku-milli & paco 37+3

Vierailija

Jeah, näyttää taas netti toimivan, ainakin hetkellisesti.

Täällä päin on vihdoinkin ihan siedettävä keli. Ei paista aurinko, mut ainakaan ei sada mitään:) Pitäis lähteä kauppaan, kun miehellä on vielä tää päivä vapaata. Ei tarvi sitten yksin ison masun ja yli-vilkkaan ipanan kanssa lähteä..

Masu täällä jaksaa entiseen malliin, mut iteltä on välillä voimat aika pois:( Ei oikein huvittais tehdä mitään ja viikkoja on kuitenkin vielä näin vähän!

Jaa, täytyy mennä jatkamaa ruuanlaittoa, kun alkaa jo nälkä kurnimaan.

pricilla 31+6

Vierailija

Toivon kyllä itsekin, että vauva mahtuisi vielä kääntymään mahassa, mutta... viimeksi neuvolan tätsä sanoi, että käännösyritys tehdään täällä viikolla 36 (eli se olisi parin viikon päästä), joten sen puolesta aikaa ei ole paljon. Sitä ennen olisi varmaan kuitenkin tarkistettava, että vauva varmasti on perätilassa, ettei sinne turhaan varata aikaa. Mulla on myös vauvan eka la 16.5 joka lääkärin mukaan voi pitää enemmän paikkaansa kuin tää minkä mukaan nyt on menty...eli viikkoja olis sit viel vähemmän kun nyt (Joka tapauksessa on ainakin viikon verran isompi). Sen lisäksi oon kyllä muutamia kertoja tuntenut, kuinka vauva ikäänkuin yrittäis kääntyä mahassa, mutta ei oo päässyt. Tuntuu, että sitä tilaa alkaa olla jo niin vähän. Toki olen kuullut että vauva voi kääntyä ihan loppuvaiheessakin, enkä haluaisi sektioon saati synnyttää perätilavauvaa alakautta, mutta jotain selvyyttä tähän tilanteeseen tulisi jo saada.

äiskä-04 rv 33+1

Vierailija

HEI!

dolosa ja Minttuli79: sairaana täälläkin.Mun piti olla töissä vielä ke asti, mutta nyt olenkin sängyn pohjalla kuumeesa.Täytyy joka tapauksessa mennä ainakin ke töihin, jäi niin monta asiaa vielä hoitamatta ja sijaisellekin piti vielä näyttää yhtä ja toista.Toisaalta ulos ei huvita lähteä....sataa taas RÄNTÄÄ!Koska se kevät tulee?????

Tänään olisi taas neuvolan perhevalmennus...mies ainakin ilmoitti, ettei enää tule...oli niin tylsää eikä siellä tosiaan mitään uutta kuullut.Saa nähdä josko olisin huomenna terve niin voisin ehkä silti mennä.Torstaina on vihdoin se vika lääkäri.Toivottavasti kaikki hyvin.Musta tuntuu, ettei mun maha ole viime aikoina kovinkaan paljon kasvanut.Siellä perhevalmennuksessakin oli kaikilla suurempia, vaikka lasketut ajat olivat joillakin vasta kesäkuussa.Olen tosi pieni ruumiinrakenteeltani, joten jos pienelle ihmiselle ei sitten tulekaan niin isoa masua.Onhan se ollut hyväkin, että on jaksanut liikkua ja onhan se sf-käyräkin ollut ihan normaali, joten turhaan sitä kai murehdin.

Paranemisia kaikille kipeille ja toivotaan, että muut välttävät kevätflunssan!

Ahava ja vauveli rv 37

Vierailija

Viikonloppu meni hui hai nopeesti ohi ja oli niin paljon tekemistä ja etten ehtiny tai jaksanu kirjoittaakaan. luin kyllä teiän kuulumiset. mulla alkoi tänään 34. viikko. =)

joo..eka toukokuinen tällä palstalla jo syntyny. siellä 2+ -palstalla on jo tullu kaks kappaletta. ite toivon kyllä et tää pysyy vielä melkein loppuun saakka. siinä rv 38-39 vois tulla jo. niin..kunhan vaan lumi on sulannu ja ulkona lämmin sää. ihan luupaavalta näyttää muuten tällä hetkellä. kosteeta tietty on mut silti hieman keväisempi sää kuin viime viikolla. =)

masu se vaan kasvaa ja vähitellen alkaa täälläkin olla mut yllättävän hyvä olo kuitenkin. suurin osa (äitiys)vaatteista liian pineniä jo...APUA mitä sit laitan päälle...??

Väsyttää hieman kun yöllä jouduin ekaa kertaa pitkään aikaan nousta vessaan jotain miljoona kertaa. hikoilin ku pinei eläin niin oli vaikee saada unesta kiinni. lapsivesi toimii aika hyvin lämpöpatterina.

Nyt aamupalalle ku mahassa niin tyhjää..eilen muuten huomasin etten olekkaan pohjaton. silti on nälkää koko ajan ja pelottaa et meneekö ens viikolla 20 kg rikki. viime viikon mennessä oli jo tullu 16 kg. ihan älytöntä...no, osan voin pistää turvotuksen piikkiin. mulla ranteissa ja nilkoissa ja vähän joka paikassa sellasia " patteja" . no, nyt syömään...

my_selene ja neitinen rv 33+0

Vierailija

laittasko joku ystävällinen sen viikonlopun pinon linkin tänne. meikäläinen on niin onneton etten sitä osaa tehdä ;)

nyt on jo olo huomattavasti parempi kuin vkloppuna. onneks ukkokin tais selvitä siitä kun ei vielkään ole tarttunut.

päästiin eilen sinne hot rod-rockshow-näyttelyynkin. yritin pikku-milliä katsastaa mutta ei osunut silmään pientä ja isomahaista ;)

hienoja autoja siel taas oli, kateus iski! siitä on jo kauan kun oon viimeks päässy jenkillä ajeleen tai ees kyydis oleen :(

kauhistutti vaan kattella kun vanhemmat oli siel ihan pienten sylivauvojen kans siinä metelissä... siis siel missä nää poppivermeet soi autoissa miljoonaa. en viittiny ees mahani kans kauaa olla siinä melussa. hyvähän se on kun perheen kans lähetään mut korviin suojat jos mentävä tollasiin paikkoihin. mut ei toi olla viel niin paha kuin se et viime kesänä alastaron kihdytyskisoissa oli niitä pieniä vauvoja ilman kuulosuojaimia!!!

no tulipahan taas urputettua :) toivottavasti ei kukaan ottanu itteensä...

tunti ollu hereillä ja pitäis siivota mut kello on viel niin vähän etten viittis alkaa metelöimään... alkaa kyl väsyttään jos ei jotain tee...

jos vaikka aloittaisin sen sairaalakassin pakkaamisen. vihdosta viimein.

vauvalle laitan tänne kotiin valmiiks kahet vaihtoehdovaatteet. saa sit mies tuoda kotiintulopäivänä ne oikeen väriset.

en kyl aatellu kauheesti vauvan päälle pukee vaikka oliskin viel vähän viilee. peitto kuitenkin mukana (fleese) ja sellanen ohut haalari. alle sit jotain ? ei viel mitään hajua.

taidan mennä viel hetkeks surffaileen ennen siivousta!

meppe81 ja ruoto37rv

Vierailija

Kävin tänään neuvolassa ja vauveli on perätilassa vieläkin, eli polille saan ajan varmistukseen ja yrittävät kääntää...Muuten nlassa oli kaikki kunnossa. Huokaus, ihan kuin en muutenkin jännittäisi synnytystä.

Viikkoja on kasassa tasan 36. Hui ei enää pitkä aika la aikaan.Pitäisi jaksaa nauttia ja levätä mutta mitenkäs teet kun yöt on niin surkeita ja päivisin niin väsyttää...Missään ei enää jaksaisi käydäkkään. Onneksi kaikki oleellinen on vauvalle tullut laitettua.

tv ruis 36 rvk ja muu pesue( 96,97,99,04)

Vierailija

Kaikille flunssaisille pikaista paranemista!

Vaivat lisääntyy kun viikkojakin tulee lisää:(. Kuinka sitä voikin olla jo näin raihnainen. Lauantaina käytiin Ikeassa ja koko päivän supisteli melkoisesti. Unta en ole saanut nyt muutamaan yöhön kunnolla, kun aina herään kyljen kääntöön tai muuten vaan kolotuksiin.

Huomenna on neuvola. Toivottavasti saan selvyyden miten edetään tän mahdollisen perätilan kanssa. Kai sitä tarvis päästä ultralla varmistaa miten päin siellä sitten ollaan ja jos olen oikeassa, että perätilassa ollaan, niin täytyyhän sitä sitten jatkoa miettiä...

äiskä-04 rv 33+1

Vierailija

hei kaikille,

pääsinpä myöhään koneelle.

nimerkkejä en nyt muista (raskaudementia), mutta onnea sinulle, joka viimein sait uuden kodin ! joku valitteli ylävatsakipuja. minulla on ollut niitä monta viikkoa ja musta ne vaan johtuvat siitä, että maha mulla on kauhean tiukka pakki, tuossa rintojen alapuolella ja vauva kai se siellä painaa vaan paikkoja. tämä vaiva on kyllä kamala, kun istuminen on välillä yhtä helvettiä ! pikku-milli, myös minä olen välillä aika finaalissa tähän raskauteen. tsemppiä sulle, toivottavasti pääset pian synnyttämään. minä elän toivossa, että tämä vauva syntyy esikoisen tavoin viikolla 38, mutta who knows.

tänään pääsin kampaajalle ja nyt on taas vähän ihmismäisempi olo. kävin myös katsomassa vanhempiani ja sitten hainkin vatsatautiin sairastuneen mieheni pois töistä. toivon mukaan tauti ei tartu minuun ja poikaan.

olen viime aikoina ollut aika kiukkuinen. erityisesti esikon kanssa on sukset mennyt aika pahasti ristiin. esikko raukka. en vaan jaksa hänen kiukutteluaan ja kummia kommervenkkejään. onko tämä jotain hormonaalista vai loppuajan väsymys ja v....tuuntuneisuutta ? kun vain pääsis synnyttämään !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

kauniita unia teille jotka täällä vielä surffailette !

aamos 35 ja jotain

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat