Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Hyvää alkuviikkoa!

-piias-

Sivut

Kommentit (29)

Vierailija

No niin, viikonlopun jälkeen taas täällä.

Viikonloppuun ei mitään ihmeitä, tein vain eilen huomion että ole taas alkanut olla jostain syystä tosi väsynyt. Lauantai oli aika ok päivä mutta eilisen olin aivan puhki koko päivän vaikka olin nukkunut pitkät yöunet, ja koko viime viikkohan meni niin että torkuin kaikki illat töiden jälkeen. Onneksi huomenna on neuvola, tuli mieleen olisiko hb laskenut, viimeksi se oli jotain reilu 120 ja aikaa sen mittaamisesta on ainakin puolitoista kuukautta.

Liikkeitä on aika tasaisesti ja ainakin joka päivä jotain, selvästi kyllä huomaa miten vauva on vilkkaampi joinakin päivinä, ja sitten taas saattaa olla hyvinkin rauhallinen pari päivää.

Seerumiseula vastaus oli myös odottamassa postilaatikossa perjantaina, en meinannut uskalta avata sitä. Avattavahan se oli, ja ihanaa kyllä kaikki oli hyvin, eli riskiluku normaalin rajoissa. Siinä luki että tarkan luvun saa soittaa, mutta sitä en aio tehdä, keksisin siitä kuitenkin jotain stressattavaa.

Enpä kyllä meinaa malttaa odottaa torstaita, silloin on rakenneultra, ja samaan aikaan olen innoissani ja peloissani että mitä jos.. Tyhmää aina surra etukäteen.

Joku kyseli siitä ovatko rinnat vielä kipeät, juu kyllä vain, tosi arat ovat vieläkin.

Vointeja kaikille, ja kivaa alkuviikkoa kököstä säästä huolimatta!

Tinah 19+1

Vierailija

Täällä viikonloppu meni suhteellisen rauhallisesti. Koko alkuviikko oltiin miehen kanssa vuorotellen joka ilta poissa, niin viikonloppu pyhitettiin perhe-elämälle ja yhdessä olemiselle. Ilmat vaan on niin kurjat, ettei ulkoilu oikeen innosta.

Mulla on kans rinnat aivan mielettömän kipeet ja arat. Iltaisin kun ottaa rintsikat pois, niin voi sitä pakotusta rinnoissa. Maitoakin tulee vähän. Onneksi ei vielä oikeen valumalla valu. Esikoisesta jouduin n. 20 viikosta eteenpäin käyttämään liivinsuojia, koska maidon tulo oli niin runsasta. Ja joka aamu melkein meni lakanat pyykkiin, kun varsinkin öisin maitoa tuli oikeen kunnolla. Kuopukselta maito sitten nousi rintoihin vasta sairaalasta kotiuduttua.

Pikku hiljaa pitäisi alkaa miettiä esikoisen 3-vuotis synttäreiden järjestämistä ja tarjoilua jne. Niihin kun ei ole aikaa kun vajaat kaksi viikkoa.. Kyllä aika kuluu nopeesti, vastahan tuokin oli pieni vauva.. Välillä hirvittää, kun ajattelee, että toinen täyttää vasta 3-vuotta ja pian on jo kahden sisaruksen isoveli. Täytyy vaan luottaa siihen, että itsellä riittää jaksamusta ja osaamista huomioida kaikkia lapsia tasavertaisesti.

Tällaisin ajatuksin täällä tänään..

Andoliniska ja vauva-kirppu 17+2

Vierailija

No niin, neuvolassa käytiin aamulla ja kaikki hyvin. Hyvät sydänäänet ja sf-mitta joka otettiin ekaa kertaa oli 17.

Hb ei ollut laskenut mikä oli vähän yllätys koska olen ollut niin väsynyt, se oli 125. Valitin myös jatkuvista päänsäryistä. Terkkari meinasikin että jos pääsiäisen jälkeen kova väsymys ja päänsäryt jatkuvat pistää hän minut käymään lääkärillä että sasin vähän lepolomaa töistä. En kyllä tiedä onko se ihan tarpeen, katsotaan sitten.

Yksi mihin terkkari ei myöskään ollut hirveän tyytyväinen oli painonnousun vähäisyys tai oikeastaan puute. Olen miinuksella vieläkin, ja kun lähtöpainokin on aika alhainen tuli siitä sanomista. En kyllä tiedä itsekään miksi ei paino ole noussut, masu on kasvanut mutta olen tainnut laihtua hieman itse. Seuraava käynti tukikin sitten kolmen viikon päähän.

Ja torstaina sinne rakenneultraan..iik! Ihanaa ja kamalaa!

Joku oli menossa tänään, hurjasti onnea mukaan!

Onko muuten muita jotka potevat päivittäisiä päänsärkyjä? Olen ymmärtänyt että on aika yleistä.

Vointeja kaikille ja kivaa päivää!

Tinah 19+2

Vierailija

Onnittelut Minskulle hyvistä ultrakuulumisista! Aikas pöljä kommentti kätilöltä se,että " ei siihen sukupuoleen enää voi vaikuttaa" tsp... Kuivaa huumoria :/

Mulla ei onnistunut ultrakäynti,ku se laite hajos just sopivasti edellisellä asiakkaalla. Enkä nyt sit tiiä,koska pääsen ultraan,kun eivät tiiä,koska saavat uuden laitteen. Tää on just näitä pikkupaikkojen ongelmia...Harmittaa kyllä niin hirmusti,kun tätä päivää oli niin kovasti jo oottanut,kun en np-ultras ees käyny.

Mutta parempi tietysti tämmönen ultrakäynti ja harmin syy,kuin et vauvalla olis jotain ollut.

Vierailija

Ei ole tullut kirjoiteltua aikoihin, mutta tänään on pakko, nimittäin neuvolan laskutavan mukaan (jota en täysin ymmärrä) meillä on tänään täynnä rv 20! Huraa! Ikään kuin puolivälissä siis mennään. Eilen piti vasiten vilkuilla noita keskosena syntyneiden eloonjäämisprosentteja http://www.tekay.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=21&Itemid=66 jotka yllättää joka kerta. Siis että jo viikolla 26 syntyneellä pikkuisella on hyvät mahdollisuudet selvitä paitsi elossa, myös terveenä! Vaikka toiveena on jokaisella totta kai täysiaikainen vauva, niin kannattaa käydä katsomassa tuota taulukkoa, jos aihe yhtään huolestuttaa.

Eilen ja tänään olen täällä itkeskellyt lähistöllä tapahtunutta tragediaa, jossa pieni lapsi kuoli tapaturmaisesti. Ei ollut tuttu perhe, mutta lapsi oli samanikäinen kuin meidän poika ja muutenkin, kun piirit on pienet, niin kaikki koskettaa kaikkia. Eilen illalla katselin jälleen kerran nukkuvaa 2-v rakasta ja olin pakahduttavan kiitollinen siitä, että se on elossa ja terve ja vahva ja ihana. Vaikkakin ihanassa uhmaikässä myös - tsemppiterveisiä tuisku0202:lle! Melkein joka päivä saa pettyä itseensä, ettei selviä pojan vehtailusta hermostumatta ja ääntä korottamatta, mutta ei auta kuin yrittää parhaansa. Ja antaa positiivista palautetta niin paljon kuin vain ehtii. Ihminenhän on kuulema aggressiivisimmillaan kaksivuotiaana!

Mahassa tuo nuijapää on ruvennut jo melskaamaan vilkkaasti. Rakenneultra oli ja meni, kaikki oli ok, sukupuoli ei näkynyt eikä nyt niin kauheasti yritettykään. Ainoa huolenaihe mulla on ollut lievästi kivuliaat supistukset, jotka alkoi 2-3 vk sitten, ovat tosin jo harvenneet. Olen terkkarin neuvojen mukaan ottanut rauhallisesti eli käytännössä lopettanut liikunnan ja siivouksen :D, mutta nyt kun torstain ultrassa ja sisätutkimuksessa kaikki näytti normaalilta, pitää taas vähän aktivoitua.

Njoammil, tasan 20 *ilotulitusta ja pommacpullojen poksahtelua*

Vierailija

Kaikki vaikutti olevan hyvin, kun kävimme Kättärillä

rakenneultrassa :-) Vauvaa ultrasi ensin kokenut kätilö ja sitten lopuksi vielä toinen ohjattava kätilö. Kaikki mitat saatiin hyvin otettua, sydämen neljä lokeroa näkyivät selvästi, munuaiset toimivat, pään rakenteet olivat normaalit jne. Ainoa asia jäi mietityttämään vaikka kysyimme miehen kanssa asiaa lopuksi useampaan otteeseen, oli se, että kooksi (B-mitta) merkittiin rv 20+0 kun np-ultran mukaan arvioitu koko olisi ollut 19+1. Alkuraskauden ultrassa ja np-ultrassa koko vastasi viikkoja (hedelmöittymisaika aika tarkalleen tiedossa), ainoastaan päivä niillä eroa. Tässä vaiheessa ei perinnöllisen kasvun pitäisi vielä tehdä eroja, ja kuitenkin eroa saatiin noinkin monta päivää. LA ei muutettu mutta kuitenkin jäi asia vähän vaivaamaan... Onko teillä muilla rakenneultrassa käyneillä kokemuksia noista heitoista esim. np-ultrassa arvioidun koon suhteen? Kun tarkistelin vielä molempien poikien äitiyskorteista niin molemmilla heilläkin oli rakenneultrassa 7vrk-10vrk enemmän mittaa kuin oletetut viikot. Esikoinen syntyi rv 39+3 (3650g) ja kuopus rv 40+1 (4040g).

Ai niin, sukupuolta ei kumpikaan kätilö halunnut kommentoida, vaikka totesimme että saa kertoa jos merkkejä on olemassa. Totesivat kysymykseen, että ovat niin virallisia ja toinen vielä heitti, että " Nyt on sitä paitsi myöhäistä siihen vaikuttaa" ...No voihan sen asian tietysti esittää monella tapaa, mutta eiköhän tuo viimeksi mainittu ollut jo tiedossakin.

Nyt tuli palkästään omaa napaa, mutta asia on vain nyt niin pinnalla...

Mukavaa tiistaita kaikille keijuille!

moisku rv 19+1

Vierailija

meillä jyllää se vatsatauti edelleen, nyt miehessä. Saa nähdä saako tyttö 3v uudelleen kun hänellähän oli jo 2vko sitten ja sitten mulla nyt viikonloppuna, oireiltaan ja kestoltaan on meillä kaikilla ollut ihan samanlainen joten toivotaan kaikki ettei toi tyttö nyt saa uudelleen!!!!

Oma olo ihan kohtalainen kun alkaa taas ruoka maistua :) Supistuksia ollut aikasta paljon, mutta niin lääkäri eilen sanoikin että aika normaalia sen rajun vatsataudin jälkeen.

Mulla vaan toi selkä ja lonkka vaiva koko ajan :/ Nyt pitäisi kuulemma käydä neuvolalääkärillä arvioimassa pystynkö viellä töihin mennä, mutta mutta meillä on niin kauhee lääkäri josta olen jo kirjallisen valituksen tehnyt ja muuta lääkäriä ei seuraavan pariin viikkon ole tarjolla :/ Joten luulen että satsaan yksityiseen gyneen.

Huomenna olisi tytön nimpparit, mutta nyt ei huolita tänne ketään kahville kun toi pöpö jyllää.

Ihanata kuraleikit oli tytöllä iltapäivällä pihalla :))

Susanna&Julia3v5kk&" Jussi 17+3"

Vierailija

Nostelen tässä samalla pinoa, että on taas helpompi löytää ;-)

Itsellänikin ajoittain rinnat aristavat, enkä vastaavia tuntemuksia muista edellisissä odotuksissa tässä vaiheessa raskautta. Tähän mennessä on painoa tullut n. 5 kg, rinnat ovat saaneet vähän täytettä mutta myös reidet :-/ Vatsa kasvaa tuohon eteen ja on jotenkin alhaalla, mutta ehkä sitten vielä siitä nousee. Itseäni oikein huvittaa kuin päivittäin ihmettelen muuttunutta profiiliani peilin edessä :-)

Huomenna on sitten rakenneultra Kättärillä, ja täytyy myöntää että kyllä jo vähän jännittää. Palailen huomenna uutisten kera.

moisku rv 19+1

Vierailija

ei mitään uutta auringon alla. Tai minkä auringon??!! Tulisi nyt kevät, vaikka oma piha onkin sitten pelkkää kuraa ja mutaa ja yök, mutta silti.

Huomasin juuri että tämä 8 tunnin istuminen ja 115 km päivässä ajaminen alkaa näköjään tuntumaan kohdussa, kiristää, ei ehkä vielä kunnon suppari mutta selkeästi kiristää.

Nyt ei sitten tullutkaan mieleen mitä piti kirjoittaa, joten jatkanpa taas työntekoa ja ruokatunnin odottelua. KAuhea nälkä! Aamulla saa kotona syödä vähän muroja ja mehukeittoa kuudelta, 7 jälkeen töissä jugurttia ja ruisleipää, 9-10 aikaan banaani tms ja 11 ruoka. Kamalaa syömistä tämä elo =) iltapäivällä välipalaa, kotona ruokaa ja illalla vielä puuroa!!! Hirveitä määriä näköjään menee. No ehkä se vauva nyt siellä kauhiasti kovasti kasvaa ja tarvii energiaa! ;) ja onneksi täällä voin vielä pitää näppini irti herkuista jotenkuten (mitä nyt pari tuliais mariannea hain tuolta ja kakkukahvitkin olisi iltapäivällä) No tervetuloa taas 20kg! Ei mielellään, mutta tulkoot sitten.

niin ja lyötiin sitten lomat lukkoon tänään! Kiva tietää varmasti koska pääsee kesälaitumille. Ja päiväkotiinkin pitää ilmoittaa, koska nappasen lapset kotiin. Jää vaan äitiysloman ja kesäloman väliin vajaa 2vkoa, mutta jos vanhat merkit pitää paikkansa en varmaan pysty töissä sillon käymään, huom tämä ajomatka, aiheuttaa kamalia supistuksia lopussa.

mutta hyviä päivän jatkoja kaikille!

tuisku 16+2 (eikä vieläkään liikkeitä =(( simskutan istukankutale) (mutta ensi viikolla onneksi nla ja sydänäänien kuuntelu ja heti vapun jälkeen uä

Vierailija

Yes. Sekä tää että ens viikko ovatkin lyhyempiä pääsiäisen ansiosta!

Ja terveisiä" Tallinnasta. Eipä jäänyt siitä reissusta paljon lapsille kerrottavaa. Olimme menomatkalla syömässä buffet´ssa, olin rohkea ja maistoin hieman mätiä ja brie-juustoa. Toivottavasti ei listeria iskenyt.

Tallinnasta ei jäänyt käteen mitään, kun emme oikein ehtineet mihinkään lastentarvikeliikkeeseen. Stockmannin yläkerrassa oli yksi, siellä Brion vaunut samoissa hinnoissa kuin Suomessa. Apteekeissa kävin 5-6:ssa, mutta en vain löytänyt sitä Anitan tukivyötä. Sellainen mahan alle jäävä malli olisi ollut tarjolla, mutta se näytti siltä, että se alkaa painamaan mahaa jossain vaiheessa. Ostinkin siis paljon kosmetiikkaa! Poskipunaa, puuteria, kasvovettä, meikkivoiteen... Mulla on pieni kosmetiikka-addiktio. Siitä ei pääse koskaan eroon.

Untamo oli masussa aika hiljainen koko reissun ja heti tietty alkaa huoli, onko kaikki OK. Tänä aamuna sitten se taas aloitti jumpat. Eli hengissä ollaan!

Terkuin

Rizzu & Untamo rv 18+2

Vierailija

Me ollaan tuon mussukan kanssa siirrytty pääsiäislomalle - oikeastaan jo perjantaina ajeltiin mummolaan. Tässä on sitten rötvätessä mennyt päivät...

Sunnuntaina käytiin kyllä ihan urakalla virpomassa, ihan hyvin toi 1,5 vuotias tajusi oksilla huitoa - vaikka ensin ajattelin, että kandeeko ees lähtee... Ihan kiva oli, vaikka taitaa itsellä jo ikä painaa kun ei meinaa jaksaa ;)

Rinta keskustelua oli, mulla " ei tunnu miltään" normaalissa elämässä, mutta annas olla, kun tuo pikku ukko kampeaa syliin tms. reihumaan ja kieppumaan, niin tosi usein se jotenkin osuu niin että vihloo pahasti. Ei tarvii siis edes kovin kovaa töytäistä. Nännit etenkin tunuu olevan sillai kosketusarat.

Eipä sitten kummempia. Ajattelin vielä, että josko paikallisesta kenkäkaupasta löytyis jotkut lämpimät talvikengät itselle ens vuodeksi. Ainakin ale lappu oli vielä ikkunassa.. katsastetaan huomenissa

t. K (olisko menossa 16/17 rv. Ekalla kerralla pysyi näin alkupäässä vielä ihan hyvin mukana noi viikot, alkoi mennä sekaisin vasta joskus 30 jälkeen...)

Vierailija

Tulin 45 min sitten töistä eikä vielä tee mieli mennä nukkumaan. Se on tää valoisuus, tekee ylipirteäksi. Toisaalta alkoihan myös vapaat, joten en kehtaa kauheesti nukkua tänään päivällä, että riittää unta yöksi. Vielä olisi 40 yövuoroa tekemättä ennen töiden loppua, sen uskalsin laskea!

Olisko se jopa ensi viikolla neuvola :) Kävin yöllä työpaikkani terveyskeskuksen puolella, hillitsin itseni enkä mennyt neuvolasta doppleria kaivelemaan :D Liikkeitä tuntuu, muttei ihan edessä, istukka varmaan vaimentaa. Eikä alaselän alue ole tuntunut kipeeltä pariin päivään, liekkö ollu vaan tekemisen puutteesta kipeenä..

Keitänpä vielä teetä ja sitten aa-aa. -piias- ja upeat rv 18 :) !!!

Vierailija

ei paista aurinko Itä-Suomessakaan :(

Mutta hampaita juileksii, inhottavaa! Onko nellekään muulla tunne, että joka hampaan välissä vihloo ja kaikki paikat tippuu? Siis raskaushan tämän aikaan saa, ikenetkin on ruvennu vuotamaan joka hampaan pesulla verta.

liikkeet on ollu eilen ja tänään melko kortilla täällä..eikö tästä paniikista pääse ikinä?? Siotan huomenna neuvolaan jos ei ala kohta monoa tulemaan.

Aina tätä samaa naukumista, sori ;)

Minjuska 18+1

Vierailija

Moiskulle tsemppiä ultrakäyntiin! Mulla on kans iltapäivällä ultra,jännittää niin,että masussa kiertää. Aamuyöstä kävin jo läpi kaikki mahdolliset kauheudet,mitä mahdollisesti saan kuulla. Ja samalla ootan ihan hirmusti,et pääsen näkeen pikkukaverin.

Njoammil: kiitti tuosta Tekay-linkistä. On se kyllä ihme,miten niin pikkuiset keskoset pystytään jo pelastamaan. Toivotaan kuitenkin,että päästään kaikki hyville viikoille vauvojemme kera!

Sympatiahalit kaikille uhmisten äideille! Täällä koetellaan kans äiteen pinnaa oikeen urakalla,onneksi kuitenkin riitojen jälkeen ne sovintohetket on sitten niin hellyttäviä...vaikkakin se rauha kestää vaan muutaman hetken ja taas uus tinttaus alkaa ;)

Mukavaa päivänjatkoa kaikille keijusille!

Hönttä,murut ja Jesse 20+ (puolivälissä mennään!!!)

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat