Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Meriaanille ensin kommentti lonkkasäryistä. Minullakin on ollut lievänä samaa vaivaa. Äitipolin kätilö kehotti hankkimaan tekoturkispalasen lantion alle sänkyyn. Se tuntuu ainakin jonkin verran auttavan. Sairaaloissa käytetään kuulemma myös jonkinlaisia geelipatjoja niiden äitien vuoteissa, jotka joutuvat makoilemaan pitkään. Näitä geelipatjoja tms. saattaa löytyä terveyskeskuksesi apuvälinelainaamosta. Soittamalla sinne, asia selviää.

Minä olen ollut ihan koko aamun yksin kotona. Kummallista on. Mies lähti parin viikon työmatkalle, kuopus ja keskimmäinen viikoksi pääsiäislomalle eikä esikoinen ole vielä kotiutunut viikonlopunvietostaan. Meikäläiselle on tulossa todella hiljainen viikko, jos en mitään tekemistä keksi. Haetutin eilen ompelukoneen vaatehuoneesta ja yritän suruutella sillä, kun pyykinpesu ja ruoalaittotouhutvähenevät täksi viikoksi minimiin. Onpahan aikaa tehdä vauvavalmisteluja.

Auringonpaisteessa Kyläsairaalaa odotellen

Kevis rv 33

Sivut

Kommentit (70)

Vierailija

Heh, pikasilmäilin noita alkuviikon viestejä ja huomasin, että omat tekstini suorastaan vilisevät kiroitusvihreitä. Näin olen sitten päässyt työminästäni totaalisesti irti :) Ja äitiyslomakin alkaa vasta ensi viikolla!

Brasilialaisäidille tsemppiä. Tuntuupa hankalalta ajatella, että on vieraassa maassa herkimmillään ilman kielitaitoa ja suvun tuomaa turvaa. Toivottavasti mies on fiksu ja yrittää korvata puuttuvaa sisar-äiti-tätijoukkiota. Itse varmaan ulvoisin masennuksessa, jos minut laitettaisiin Brasiliaan synnyttämään kaksosia. Vaikka mieskin olisi mukana.

Unohdin eilen hetkellisesti olevani raskaana ja nostin pojalle kaveriksi skootteria autotallista korkean kynnyksen yli. Onneksi ei tullut mitään vaikutuksia, mopo on kuitenkin aika painava, mutta ilmeisesti nostoasento oli ergonomisesti oikea ja magnesiumien vaikutus kohdillaan. Mies kyllä motkotti illalla.

En tiedä, olenko jo ehtinyt mainostaa, mutta ostin Instrusta tukisukat stay up -mallia ja testasin niitä eilen ekaa kertaa. Jalat tuntuivat tosi virkeiltä ja hyviltä vielä illallakin. Siksi hylkäsin sukkahousuostoksen, jotta voisin näitä hankintoja pitää vielä ilman massuakin ja nappiin meni, olen tosi tyytyväinen hankintaani. Taidan käydä hakemassa vielä toisetkin.

Eipä tässä meikäläinen muuta, mitä teille kuuluu?

Kevis

Vierailija

Minä kuulkaa uskon aika vakaasti tohon kolmanteen ässään, kun meidän pikkukakkonenkin käynnistyi sillä systeemillä. Ei se tämän mahan kanssa mitään nautinnon huippua olekaan, mutta mitäpä ei nainen tekisi, että pääsisi tästä mahasta eroon! :-) Katotaan nyt, kuinka uupunut iltaan mennessä olen.

Hmmm, ja mielenkiintoista nähdä sekin, miten porilaisässillä huomenna menee.

t. Bonita

Vierailija

Eli vauvan sänkyyn (sellainen rottinkinen) reunasuojus, päiväpeitto, patjaan suojapussi + kaikki on pesty ja silitetty! Pakko hehkuttaa teille rouvat, kun mies ei tajua olla ihan niin innoissaan :) Tosin meidän 2v 8 kk poitsulta sain ihanan palautteen: äiti, toi on yhtä hieno kuin Jeesuksen seimi! On kuulemma samanmuotoinen ja niinhän se taitaa ollakin.

Toivotaan että SSS:t auttaa teitä viimemetrien vaappujat ja saadaan kuulla pääsiäisvauvoista!

äitimiia ja hulppeat 33 rv

Vierailija

Ai missä paistaa aurinko? Ei täällä ainakaan :o( Vettä tulee taivaan täydeltä!

Meillä viime yö oli (taas) aikamoista hulinaa, eikä vielä ole edes vauvaa... Kuopus heräili kahteen kertaan, poika 8v näki painajaisia ja huusi kuin syötävä ja ravasi ympäri taloa... Ja tyttö 6v näki myös painajaisia ja ravasi vessassa... Sitten kun nuorin lapsista lähtee pois kotoa, niin saa varmaan nukkua lopultakin rauhassa... tai sitten taas miettii, että missä ne on ja mitä ne tekee :o)

Munkin palkkakuviot selkisi. Olin siis anonut hoitovapaata syyskuun alkuun ja mietin, mitä se vaikuttaa työnantajalle. No, meillä ei kuulemma palkkaa makseta jos ei välissä palaa töihin, joten en sitten menettänyt mitään. Lomapäivät (käsittääkseni) kertyy nyt oikean äitiysloman mukaan. Kesälomatkin saan pidettyä vielä ennen äitiysloman alkua.

Tilasin tänään pikkuiselle kapalon, kuviollisia harsoja ja sellaisen turvakaukalo-pussin (tai mikä se nyt onkaan, jonkinlainen fleece-haalari). Vielä mietin, otanko äitiyspakkauksen vai rahan. Äitiyspakkauksesta haluaisin osan, mutta en kaikkia tavaroita kun niitä on jo ennestään, mutta toisaalta raha on niin pieni, ettei silläkään kauheasti shoppailla...

Tinka rv 26+3

Vierailija

Höh, minä päätin aamulla aloittaa siivousrumban ennen kuin kukaan lapsista kotiutuu. Ainoa ulkoilu on ollut se, että heitin matot kuistin kaiteelle ja toisesta ulko-ovesta olen säännöllisin väliajoin heitellin roskapusseja ulos :) Mutta en ole sen vertaa viitsinyt, että olisin kiikuttanut ne tuonne Sulon luo.

Poika soitti kaupungilta ja oli menossa pronssiotteluun. Mies aikoo käydä kääntymässä täällä ja jättää autonsa kotiin, ettei tarvitse kahdella autolla ajella kotimatkaa. Ja huomenna saan kaksi nuorimmaista kotosalle, yltä päältä koirankarvoissa tietenkin...

Yritänpä käväistä ruokakipolla minäkin, laitoin myös pikkuisen pullataikinan nousemaan, että on kivempi ukkeleilla kotiin tulla. Kävin toissa päivänä kylässä. Masun koosta oli juttua, kyläpaikan emäntä varmisteli, että vappunahan sen poikasen piti kuoriutua. Oli sitten hiukan hiljainen, kun sanoin että TOUKOKUUN 30. päivä. Heh, ei tuo masu ole vielä niin hirveän iso, mutta kyllä tuon raskaudentilan huomaa, kun ei enää voi verhoutua untavatakin suojaan.

Jees, pakko palata köökin puolelle. Taidan minäkin hommata itkuhälyttimen, jos sillä voi kuunnella muitakin luontoääniä kuin vauvan tuhinaa ;)

Kevis pesimispuuhissaan rv 33+5 tai jotain

Vierailija

Paljon onnea!!! Pianpa pääsitte kotiin, mä olen aina joutunut olemaan vauvojen keltaisuuden takia melkein viikon. Hieno homma! Nyt lepoa niin paljon kuin voit, että toivut ja hormonimyrskyt laantuu!

t. Bonita

Vierailija

Sydämelliset onnittelut pienen pojan syntymästä! :´D

Mukavaa että jaksoit tulla kertomaan uutiset näin nopeasti; kovasti täällä oli jännätty mitä teille kuuluu.

Jymy rv 37+6

Vierailija

Heissan!

Mukavia näin jälkikäteen nuo uimahalli kokemukset, minä kanssa olen uimassa yrittänyt käydä parikertaa viikossa. Minusta tuntuu, että saan niiltä " mummoilta" vihaisia katseita,kun olen niiden mielestä tukkona, niiden kun pitää uida vähintään se 3 rinnakkain saadakseen juoruta ja sitten tällainen norsu matelee hitaasti eteenpäin ja joutuvat peräperää ohittamaan, niin meneehän siinä monta jutunjuurta hukkaan;-))Ennen itse aina tuskaili niiden mummojen ohi pääsemiseksi, mutta nyt on vauhti kääntynyt päinvastoin..Kuntosalilla olen vielä myös yrittänyt käydä ja yllättävän monia liikkeitä, tosin pienillä vastuksilla voi edelleen tehdä ja ne ei kumma kyllä edes käy lonkkiin ja selkään kuten käveleminen, joka ei onnistu niin yhtään.

Minä en voi, kun aina vaan ihmetellä!! miten ahkeria te kaikki olette tekemään kotihommia, vaikka teillä monella noita muksuja ennestäänkin kotosalla ja hommaa riittää jo heistäkin.Minä saan päivät pitkät olla täällä itsekseni ei ole " vastuita" ja voisin tehdä vaikka mitä,kun mies töissä ja miehen muksut vain viikonloppuisin meillä,mutta mitään!!!en saa aikaiseksi ajatuksen tasoa pidemmälle; olisi siivoamista, kukkamultien vaihtoa, vauvan vaatteita läjäpäin odottelee pesua, ompeluhommia odottaa vain muutaman homman mainitakseni.

Aina vaan huomaan, että kappas ilta on tullut taas ja mitään ei ole tullut tehtyä. No sain sentäs aloitettua tenttiin lukemisen, kun se jo viikon päästä.

Hiukan kyllä kauhistelen seuraavaa kännykkä laskua, sillä noita sosiaalisia suhteita olen aktiivisesti hoidellut ja kyläillyt kaikki ystävät, joiden luona jää käymättä työssä ollessa...Ajattelen, että hyvä on hoitaa varastoon sosiaalisia kontaktejakin, saattaahan olla että sitten taas kesällä heti ehdi..

Ja mikä parasta, jos en ole muistanut kyllästymiseen:-)))) asti mainita meidän remppa on lähes valmis, torstaina toiveissa päästä 5viikkoon ekakerran omaan saunaan:-))))), tosin pääsiäisen jälkeen pian alkaa sitten keittiössä sama homma,joten " rempparauhaa" ei kauan kestä...mutta jospa alan valittamaan siitä asiasta vasta sitten, kun olen syönyt mikroruokaa muutaman viikon.....

Vieläköhän muuten Vaahtis yhtenä kappaleena, vai joko päässyt tositoimiin?

Tuah rv 29+0

Vierailija

Mä en käsitä mikä näissä sunnuntaissa on se juttu, että silloin aina supistelee ja kipuilee enemmän? Nähtävästi touhuilen sitten viikonloppuisin aina enemmän?

Kevikseltä piti kysymäni, että miten sun aikaisemmat vauvelit on tulleet, ennen vaiko jälkeen LA:n? Ajattelin vain kuin meillä on niin samat viikot menossa...

JA kuivausrummusta Tuahille kommenttia: olen kuivannut siinä lähinnä lakanat, pyyhkeet ja sellaiset. Muut voi mennä kokoon ja ne kuluukin aika paljon. Puuvillaiset alushousut, jotka olen nyt parin vuoden ajan heittänyt rumpuun, on ihan mennyttä kalua. Kuminauhat on löystynyt yms. Ei niin, että paljon surettais, pitää muutenkin uusia koko alusvaatevarasto (kunhan tiedän mihin kokoon asetun :). Mutta tiedoksi, että kyllä ne aika lailla kuluu nopeammin rummulla kuivatessa. Ja tervetuloa Tuah 30 viikon paremmalle puolelle, minullakin rupesi siinä kohtaa ihan uudella tavalla konkretisoitumaan synnytys!

Sitten vielä kysymystä: Onko jollain ollut käytössä seisomalauta kärryissä? Onko se paras kun ikäero on siis n 2v 10 kk esikoiseen? Poitsu on kova kävelijä, joten en ainakaan mitään tuplakärryjä osaisi ehkä ajatella. Kertokaa kokeneemmat, varsinkin jos on ollut tällainen ikäero, miten olette ratkaisseet. Asfaltilla pääasiassa ajellaan...

Miten voi muuten yksi lauta maksaa 50 euroa? Sen hintaisilta ne vaikuttaa.

äitimiia rv 33+1

Vierailija

On kyllä IHME vatkausta ton sun käynnistämisen kanssa! En minäkään kummastele, että sua potuttaa, kun täällä pistää jo meikäläiselläkin vihaksi! Mä olisin varmaan jo räjähtänyt siellä niille, vaikkei sekään kyllä kauheen viisasta välttämättä olisi. Hohhoijaa! Jos ne vielä ylihuomenna muuttavat mielensä, niin sitten sulla on kyllä täysi oikeus avata siellä sanainen arkkusi.

Meillä tuli typykkä huuli turvonneena kotiin. Ne oli olleet koulusta tänään uimassa, ja hän oli sukeltanut liian syvään niin että oli pamauttanut nassunsa altaan pohjaan ja hammas oli mennyt läpi huulen. Tossa se nyt onnettomana yrittää päntätä äikän pronomineja. Syöminen ja puhuminen tekee kipeetä, enkä ihmettele, sillä sisähuulessa on tosi mojova reikä.

Täällä vaan sataa ja sataa ja sataa. Otin tossa yli tunnin päivätorkut, kun yö nyt oli sitä mitä oli, ja nyt funtsailen, että leipoisko puolen litran taikinan pikkupullia.

t. Bonita

Vierailija

Voi ETTÄ! Mulla oli eilisiltana ihan hurjasti ennakkosupparia ja alkoi olla jo ihan lupaavia menkkakipuoireitakin, ja innoissani jo ajattelin, että nytkö alkais. Ja PÖH. Nukkumaan mentiin ja oli mänttiä herätä yöllä vessaan ja tajuta, että joojoo, ohi meni kaikki oireet. Mut oiskohan se Tama nyt viimein sitten laskenut kunnolla sen päänsä lähtötelineisiin? Josko se olis ollut sitä? Huomenna neuvolassa selviää.

Annoin isännän ottaa poikkeuksellisesti mun autopäivänä auton, kun niillä on koulussa ysien juhlalounas, ja sen piti raahata mukanaan puku ja kaikki. Nyt ollaan sitten tänäänkin vaan täällä kotosalla. Jospa tänään pääsis tonne kävelylle, ettei ihan taivaan täydeltä tulis vettä ja räntää. Pilvistä ja sumuista siellä kyllä nytkin on.

Vaahtiksella lienee tänään sitten käynnistyspäivä, mikäli ne suuret ja viisaat siellä nyt pysyvät edes kahta päivää samassa päätöksessä. Peukut pystyyn!

t. Bonita 38+4

Vierailija

Hih, Jymy, tunnistin kyllä Versacen nimen (on sen verran katottu Huippumallia ja luettu Himoshoppaaja-romskuja), mutta piti oikein googlettaa, että sain katsotuksi, miltä Donatella näyttää. Meillä on näköjään sen verran yhteistä, että molemmilla on nenä keskellä naamaa, kaksi silmää ja suu, ja korvatkin molemmin puolin päätä. :-D ! Unet on välillä tosi hauskoja, ei voi muuta sanoa.

t. Bonatella (?)

Vierailija

Pakotin itseni aamulla uimahalliin. Ajelin taas sellaiseen aikaan, että pystyin pudottamaan lukiolaisen kouluunsa (käy tuolla isossa cityssä koulua, matkaa on n. 25 km). Ans olla kun altaalle pääsin, ja huokasin helpotuksesta, etteivät eläkeläiset olleet vielä kansoittaneet koko allasta, laumoittain koululaisia ohjattiin kuntoaltaalle, vaikka sinne on periaatteessa lapsilta pääsy kielletty.

Jouduin vaihtamaan rataa useaan kertaan, kun aina vain tuli lisää koululaisia. Loppujen lopuksi uin keskiradalla ja jouduin poistumaan kävelijöiden radan kautta ja hekös siitä pahoittivat mielensä kun muutamia askelia piti ottaa väärään kiertosuuntaan, että pääsin nousuluiskalle vaappumaan! Melkein hävisi liikunnan ilo, mutta ehkäpä tuostakin olisi jonkin komediakäsikirjoituksen, tai farssin ainakin, saanut aikaiseksi. Oikeesti ei ole tuollaista koululaisten määrää ollut vielä yhtenäkään uintipäivänä liikkeellä.

Kävin etsiskelemässä jälleen kerran itselleni imetysliivejä. Muuan liivimyyjä totesi, ettei meikäläisen kokoa edes valmisteta. Perhana, itsekö tässä pitää ruveta imetysliivejä ompelemaan??? Nyt otetaan hyviä imetysliivivinkkejä vastaan. Koko on vakkarina 75 F ja ympärys on varmaan synnytyksen jälkeen sama tai koka suurempi ja kuppikoko jotain G tai H. Itku tulee, jos ei pian jotain löydy. Nyyh!

Sitten hemmottelin itseäni kahdella pokkarilla ja Vauva-lehdellä. Ostin Kinsellan The Undomestic Goddesin ja Lisa Jewellin Vince & Joyn. Eipähän tule ahmittua parissa päivässä, kun olen niin hidas lukemaan englanniksi kirjoitettuja. Ja hömppää pitää ehdottomasti olla, ettei näy pahoja unia. Nyt onkin ollut synnytyspainajaisia kolmena viime yönä, enää en halua katsella sellaisia.

Mulla on täällä tosi hiljaista, kun ne kaksi poikasta ovat äijävaarin luona Lapissa. Siellä on koiralla ollut synnytyspuuhat käynnissä eilisestä lähtien, tosin kaksi pentua on vasta syntynyt. Seitsemävuotias on ihan tohkeissaan ja toivoo, että saisi avustaa koiranpennun vetämisessä. Oli käynyt kuulemma eilen kumihanskojakin ostamassa :)

Taas meni ihan omaksi höpinäksi, kirjoitelkaahan te muutkin, minä kyllä luen :)

Kevis

Vierailija

... oikein pystyy kokeilemaan, kun on niin kipee, raihnainen ja äkäinen? Mulla on perus-katsekin nykyään sellainen, että tikarit senkun sinkoilee.... Vai ottaisko senkin homman piinaviikon tunnelmaan sopivana iltapuhteena...

Vitsit on kuulkaas vähissä tän olon kanssa. Onneksi on muitakin; jaettu kärsimys on kaks.. eikun puolikas kärsimys?

terveisiä kaikille ja munakasta pääsiäistä niin kuin hauskasti sanotaan...

Jymy

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat