Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Juu, tammikuussa syntyi ihana poika, mutta vauvakuume ei hävinnytkään mihinkään:) Onkos täällä muita ketkä haluaa tosi pienellä ikäerolla lisää perheenlisäystä...? Ja se vauvamaha... oli se raskausaika vaan niin lyhyt! Jälkitarkastuksessa kieltäydyinkin ehkäisystä. Vielä imetän ja annan osittain korviketta, joten ei taida vielä olla ihan otollisimmat ajat raskaaksi tuloon...hmm..

Meidän poika on ollut aika mahavaivainen koko pienen elämänsä ja hetkittäin se tuntuu aika väsyttävältäkin kuunnella pienen itkua, joka ei tahdo millään loppua, mutta silti vaan haluan toisen lapsen heti perään, vaikka varmasti kahden pienen kanssa väsymys ei tule loppumaan, ja tulee olemaan raskastakin. (olipas pitkä lause...) Mutta kun lapset on niin ihania! Ja hetkenkös ne on pieniä...

Esikoinen aloittaa meillä jo koulutien, häneen ikäero on siis 7 vuotta, ehkä silläkin haluaisin, että tulisi tällainen pienempi ikäero, ja olisi siitäkin kokemusta. Esikoinen odottaa kovasti, että pääsisi jo pikkuveljensä kanssa leikkimään, mutta on kuitenkin jo sen verran vanhempi, että leikkii enemmän ikäistensä kanssa. Silläkin haluaisi, että sisaruksista olisi enemmän seuraa toisilleen kun olisi pieni ikäero.

Kommentit (6)

Vierailija

tosin vauvakuumeeksi en tätä tilaa kyllä koe, koska sylissä pieni vauva. Meidän toinen tyttäremme syntyi helmikuun lopulla eikä ollut viikonkaan ikäinen kun ilmoitin miehelleni että haluaisin olla taas raskaana..

Raskautta on siis kova ikävä, samoin synnyttämistä. Mutta tottakai sitä kautta myös kolmatta lasta. Meillä on kahden vuoden ikäerolla nämä neidit, joten ainakin hetki tässä odotellaan ja makustellaan ajatuksella kolmannesta. Tavallaan voisin haluta vaikka heti raskaaksi, mutta tämä kahden vuoden ikäero on osoittautunut kyllä tosi hyväksi. Täytyy ajatella elämää vähän eteenpäinkin, että miten arki sujuu sitten kolmen pienen kanssa jne. Mutta jos ei olisi kuin yksi lapsi tai ikäeroa vanhempaan olisi nyt enemmän, yritettäisiin ehkä kyllä heti perään kolmattakin.

Nyt kuitenkin popsin pillereitä ja katsellaan mihin päätökseen tulemme. Milloin haluaisimme kolmannen lapsen, vai haluammeko sittenkin vain nämä kaksi neitoa. Meille ei ole itsestäänselvää ollut yhdenkään lapsen saaminen, joten kiitollisia ollaan näistä lapsista. Voi olla, ettei kolmatta koskaan edes saataisi..

Mikaela ja tytöt 2v2kk ja 6vk

Vierailija

Muistanki sut tuolta tammikuisista, Vikli!

Mullaki oli la tammikuulla mutta poika syntyki helmikuun puolella ja on nyt pari kuukautta vanha. Hillitön vauvakuume myös täällä... ja myös haluaisin pienen ikäeron, mulla on isommat lapset kaksoset ja ne on toistensa parhaat kaverit (ja toisaalta pahimmat vihamiehet;)). Eilen just illalla oli miehen kans tuosta neljännen lapsen hankkimisesta puhe, sitä kai vähä hirvittäis, koska mulla on kohdun seinämät paikoin ohentunu ja seuraavas raskaudes olis olemas pieni riski, että kohtu vois revetä, jos kovasti supistelis. Mulla siis kaks sektiota takana ja oon useemmanki lääkärin kans keskustellu tästä asiasta ja lähinnä sen repeämisen todennäkösyydestä. Kaikki on sitä mieltä, että uskaltaa raskautua, riski on kuulemma todella pieni. Ja sehän on vaan riski, kotona olemiseski on omat riskinsä!! ;)

Mutta muutaman kuukauden kuulemma olis hyvä odottaa, ennenku uutta vauvaa yrittäis.

Ja varmaan sitä katuis ikänsä, jos ei uskaltais yrittää, sen verran mäki luotan suomalaiseen terveydenhuoltoon.

Kaiken lisäks mä pääsisin tarkempaan seurantaan raskausajaksi, jos haluaisin!

Mukavaa kevättä sulle, Vikli ja kaikille muillekki!!

Vierailija

vauva talossa, mutta kuume on kova. Esikoispoika tulee huomenna 8 kk. Minulla on ollut vauvakuume siitä asti kun poika täytti 4 kk ja yhden kierron verran olemme jo yrittäneet pojalle sisarusta.

Minä olen aina halunnut lapsilleni pienet ikäerot. Siskollani ja minulla on 8 vuoden ikäero ja siksi olemmekin olleet niin etäisiä toisitamme... Mieheni oli ensin alkuun tuota pientä ikäeroa vastaan. Mutta nyt kovalla suostuttelulla olen saanut hänenkin päänsä kääntymään. :)

Vierailija

Hauskaa, että muitakin tammikuisia jo täällä palstalla! Välillä oon tuntenut olevani jotenkin outo haaveillessani jo nyt vielä yhdestä pikkuisesta..

Meidän pikkuinen on nyt siis 3 kk. Luultavasti en enää saa kokea odotusaikaa, synnytystä jne, lapsia kun on jo neljä eikä mies ole ainakaan vielä lämmennyt ajatukselle. Mut kuumeilen silti - eihän sitä koskaan tiedä!

päivänsini

Vierailija

jos toinen(kolmas) ilmoittaa tulostaan niin tervetuloa. kotona meillä on 11 v ja 2kk tytöt, poika olis kiva saada tähän perheeseen, eli raskaus ei ole mikään katastrofi.

Mä varasin ajan sterilisaatioon, koska mä en voi käyttää mitään hormonaalista ehkäisyä enkä kuparikierukkaa ota, joten siihen saakka ehkäisemme tai sitten emme. Tiedän myös sen että se on lähes 100% varma ehkäisykeino, olen miettinyt tarkkaan asian jo monta vuotta sitten. Mies on sitä mieltä ettei hän aio kumien kans läträtä, no sit ootellaan mitä tapahtuvan pitää. Mulla vaan ei oo helppoo tulla raskaaksi, niin eikä mulla ole ikävä raskausaikaa eikä synnytystä. Mutta kyllä minä vauvoja hoitelen enemmän kuin mielelläni vaikka ne huutaisvat tai tekisivät ihan mitä tahansa.

Saa nähdä kuinka meidän käy.

Vierailija

Kuumeilua ollut laitokselta asti, poika on nyt 4kk. Yritimme jo yhden kierron, eikä tärpännyt joten laitoin haaveet jäihin.jopa viikoksi ;) Eli nyt taas yritämme. Luulen, että kadun jos emme yritä. Mies on onneksi hyvin aktiivinen vauvan kanssa, joten väsymään tuskin pahasti pääsen.

Katsellaan nyt, mitä Yläkerran Setä ajatuksesta (tai ajoituksesta) tuumaa ;)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat