Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

En löytäny pinoo, tosin aivotoiminta aika heikkoo =)

Sivut

Kommentit (29)

Vierailija

Monkey kyseli POIKIEN VAIPOISTA. Meillä on ollut alusta asti liberot käytössä, kertaakaan ei ole ohi tullut (ainoastaan täydestä vaipasta massusta yli kerran). Pamperssia kokeiltiin pari päivää välissä ja vaattet piti vaihtaa joka vaipanvaihdolla kun pissat olivat tulleet sivusta ohi, vaikka vaippa olisi ollut vain pari tuntia. Meillä onn tällä hetkellä Liberon Midi (?) 5-8kg käytössä ja yölläkin on kestänyt yli 6h. Meillä kun nukutaan mahallaan ja muutenkin noiden poikien pissat kertyy tohon eteen, on vaippaa yölläkin vaihdettava syötön yhteydessä. Meillä nukuttiin viime ylönäkin 22-04 ja sitten ennen syöttöä vaihdoin vaipan. Unia jatkettiin kuitenkin 8 asti vielä.

Vierailija

Äsken kävin laskemassa ja jos oikein alskin enkä sekasin mennyt, on tyttöjä 60 ja poikia " vaan" 50.

Toisella palstalla on molempia 13...

Vierailija

Täällä rupesi just sataa lunta... hö! No onneksi loppuviikosta ja pääsiäisestä on ennustettu keväistä! Mukavampi lähteä vaunulenkille, kun on kiva keli.

Viime yö meni ihan kivasti, melkein 6 tuntia nukkui tyttö yhteen menoon. Nukahtikin suht ajoissa, puolenyön jälkeen. Kattelin telkkarista kaikki viimeisetkin ohjelmat ja sitten päästiin sopivasti nukkumaan. Eka syöttö olikin sitten samaan aikaan kun mies heräsi töihin. Eli kyllä tää tästä, pikkuhiljaa...

Kiitos kaikille kahvilla olijoille, oli oikein hauskaa ja oli mukava nähdä!

Vierailija

...mies lähti lomien jälkeen töihin ja me jäätiin nyt sitten pojan kanssa kaksistaan. Tulee olemaan meikäläiselle kyllä opettelua tässä kotielämässä, kun enää ei mennä ja tulla niin kuin ennen. Onneksi on kesä tulossa ja vauva silloin jo vähän kasvanut. Liikkuminen alkaa helpottua ja vaatteita ei tarvi niin paljon.

Vauva köllii tossa vieressä sitterissä ja vääntää taas vaihteeksi kakkaa. Vaippoja meidän perheessä kuluu! Viikonloppuna annoin pojalle ekaa kertaa tutin, tuntuu toi imemisen tarve olevan välillä melkoinen. Välillä imee rintaa imemisen ilosta ja pulauttelee maidot ulos.

Mulla edelleen toi maidontuotanto melkoista. Välillä -varsinkin öisin- tuntuu, et hermo menee maidon tulon kanssa. Maitoa suihkuaa, joka paikka märkänä. Toinen tissi vuotaa suojuksienkin läpi ja vauvan paita märkänä kun maitoa valuu syödessä. Vauva sit hotkii maitoa ja pulauttaa kunnolla ulos samalla kun röyhtäisee. En tiedä pitäiskö alkaa pumpata maitoa, mutta kiihtyyköhän maidontuotanto sit entisestään? En tiedä. Tietenkin hyvä, kun maitoa riittää. Kommentit onkin sitä luokkaa, kun kertoo imetyksen " ongelmista" , että olisit onnellinen....plaa plaa...tiedätte kyllä.

Pikkumies taisi nukahtaa sitteriin, joten taidanpa alkaa syödä aamupalaa ja lukea hesaria, ehkä...

Mukavaa maanantaita, sais vaan aurinko paistaa:)

Sport75

Vierailija

MONKEY Me ainaki ollaan oltu tosi tyytyväisii Liberoon, pampersista poitsu ei tykänny, vaipat oli märät päällekki ja lisäks ne hiers reisiä. Oli just kaverin kanssa juttua, käyttää myöski samoista syistä 2kk pojallaan Liberoo.

Meinasin jo aamulla kuudelta tulla kirjottelee mut en saanu riviäkään aikaseks. Ollu vähän säpinää. Eilen alko illalla ku masu ruuan jälkeen vaivas, maitoo ku tulee tosi hyvin nii taitaa ilmaa mennä samalla aikalailla, tissiraivareita meillä ei kyl oo ollu, tyypillinen poika kai ku silmät rupee kiiluu ku alkaa tissiä paidan alta kaivaa. Sain vihdoin ja viimein 9 illalla hetken rauhaa että pääsin laittaa ruokaa itellekki, just ku olin jauhelihat lisäämässä keittoon nii tuli kutsu, hella pois päältä ja poitsun luo, siinä meniki sit tunti. kun sain poitsun nukkuu nii koirat alko vaatii pihalle, kello oli 22:30 ku sain vihdoin ite syötyy. En saanu illalla unta ku yhden jälkeen ku olin poitsun sitä ennen syöttäny, nukuttiinki sit viiteen, syötön jälkeen alko masuvaivat, kuudelta olin poitsu sylissä konella kaheksaan asti jollon sain sen nukkumaan, sylissä se oli onneks edes hiljaa. Sit nukuttiin pari tuntii, ja kaveri tuli oman pikku poitsunsa kanssa kylään. Olipahan seuraa aamupalan ajan. Olo ollu ku krapulassa, mikäli muistan sen olotilan oikein. Suihkun ja reilu tunnin vaunuilun jälkeen koirien kanssa alko taas elämä voittaa. Nyt illalla vois sitten vaikka siivota, tai ottaa taas omaa aikaa ja kaikki mitä ei ole pakko tehdä tänään niin siirrän huomiselle =) Jotain positiivista tässä yksinolossa, sotkuista voi syyttää vain itseään.

Sera ja poitsu 13 pv

Vierailija

Olenpas ollut laiska tänne kirjoittelemaan, joka pvä tulee kyllä luettua miten muilla menee.

Tänään on sitten eka pvä, kun olen kaksin vauvan kanssa. Mies piti vain 2 vkoa isyyslomaa, saa sitten kesälläkin yhden viikon, kun ei muuten ole kesälomaa, kun se aloitti uudessa duunipaikassa just.

Vauva on yhä kova itkemään vatsavaivoja, nyt on ehkä hieman helpottanut kun olen joka imetyskerralla tunkenut Cuplatonia suuhun.

Viime yönä heräiltiin 3 tunnin välein syömään, yleensä on ollut se 4 tuntia väliä, yksi yö nukkui jopa 6 tuntia ja olis varmaan nukkunut vielä pidempäänkin mutta sitten oli pakko herätellä syömään :D

Automatkoilla nukkuu hyvin, mutta heti kun auto pysähtyy esim. valoihin alkaa huuto.. Sama juttu on vaunuillessa, liikkeessä pitää olla koko ajan..

Vauvan naama on yhtäkkiä räjähtänyt, hormoninäppyjä ilmeisesti. Kumpa menis ens kuussa pidettäviin ristiäisiin mennessä ohi.

Eilen oltiin kylvyssä, neiti oikein näytti nauttivan, mutta punkasta pois nostettaessa tuli vissiin niin vilu, että sitten taas itkeskeltiin kunnes saatiin vaatteet päälle ja tissi suuhun.

Mulla kanssa tullut makean ja etenkin suklaanhimo, pitää vaan koittaa syödä mahd. vähän suklaata jos vauva saa siitä ilmavaivoja?!

Huomenna olis neuvolakin, mulla vaan niin ihmeellinen se neuvolatäti, semmonen vanha nainen jonka puheestakaan ei saa kunnolla selvää, tekis mieli vaihtaa se johonkin toiseen.

Täytyy mennä ripustamaan pyykkejä nyt kun vauva vielä nukkuu.

Jaksamisia kaikille!

Tuuteli ja rinsessa 2 vkoa 6 pv

Vierailija

[color=orange]Meillä mies lähti tänä aamuna ekaa kertaa isyysloman jälkeen töihin ja mulla alkoi arkinen aherrus. Ihmeen hyvin oon ehtiny tänään jo kaikkee tehdä, vaikka sitä hieman epäilinkin. Aamupala saatiin neidin kanssa syötyä kahdestaan, kun vauva nukkui, pyykitkin ehdin laittaa narulle ja tännekin ehdin. Nyt ois tarkoitus lähtee ulos. Neiti tuolla jo pukee.

Meilläkin eilen illalla taas kunnon huutokonsertti kahteentoista asti ja sitten simahti hiki päässä. Kolmen aikaan söi ja sitten kuuden aikaan, kahdeksalta herättiin ylös ja nyt jo poika taas unilla. Jospa nukkuis sen verran pitkät unet, että saisin syödä ruuan, kun se on lämmintä *haaveilee* :)

TISSIRAIVARIT täälläkin edelleen vaivana, välillä iskee ihan epätoivo ja tekis mieli lopettaa koko imettäminen noiden raivareiden takia. Kauan teillä, [b]Fiona[/b], ne raivarit kestää? Meillä saattaa kestää puoli tuntia, jopa tunninkin jos oikein kunnolla raivostuu.

Ja VAIPOISTA piti kysyä, etenkin poikien äideiltä... Meillä käytössä Pampersin 2 -vaipat ja aika usein nukkuessa on tullu sivusvuotoja ja poika herää siihen kesken unien. Onko kukaan kokeillu Liberoita ja pitääkö ne kenties paremmin? Esikoisella tykkäsin Pamperseista, mutta oisko pojalla sittenkin paremmat Liberon vaipat...

Mutta nyt on mentävä...

-Monkey ja Mosse 22pv-

Vierailija

Meillä menny edelleenki kaikki hyvin, masu tosin alkanu välillä vaivaa mutta helpottaa yleensä yöksi, yks yö vasta valvottu. Meillä on kyllä poitsulla niin hyvä rytmi, tätä yhtä valvottuu yötä lukuunottamatta ku aamulla nukuttiin pitkään nii aamusyöttö on 8:20 minkä jälkeen mä herään ja poitsu jatkaa unii puolille päivin. Yöllä herätään paroi kertaa syömään ja vaipanvaihtoon, mikä on äkkii ohi ja sit jatketaan unia. Viimeyönä oli napa irronnu. Meille ei mitään tämän ihmeellisempii kuulu, poitsu vaan syö ja nukkuu ja mä puuhailen omiani. Kohta lähdetään vaunuilee koirien kanssa ja iltapäivällä meidän naapurin mammat taas kahvittelee.

Me ei pidetä ristiäisii, mutta joku nimijuhla kyllä, vaikka eka nimi onki jo kaikkien tiedossa ku en jaksa sitä salailla. Nyt pääsiäiseks on järkätty pieni tapaamistilausuus ku ihmiset haluu nähdä poitsuu ja ku meillä niitä läheisiä sukulaisii riittää nii tädit alkaa jo vähän hermostuu, että tahtois jo nähdä.

Sera ja Tomi 12pv

Vierailija

Ilmoitin poikamme jo tuonne syntyneiden listalle (eli 3.4. saimme pitkän ponnistelun ja viimein imukupittamisen jälkeen pojan, 3465 g ja 51 cm) ja kirjoittelinkin jo sinne, että en taida ehtiä mukaan tälle puolelle senkään vertaa kuin odotuspuolelle... mutta enpä malttanut olla kurkkasematta teidän menoja. Moni juttu tuntui aika tutulta, vaikka vasta ollaan toista päivää kotona.

Olen täällä yksinäni, lapsen isä on työmatkalla keskiviikkoon asti, mutta mikäpä meillä ollessa. Tosin mulla on vähän nyt lämpöä, johtuneeko maidon noususta vai tikkien kunnosta. Maitoa sais kyllä (kai) tulla vähän enemmänkin, että suihkutissit jakaisin tuskaanne ihan mieluusti pikku osalta.

Välillä tuntuu, että mä oon jonkin verran hukassa tään vauvaelämän kanssa, vaikka en sitä vielä pitkään ole viettänytkään. Ihan hassuja kysymyksiä tulee mieleen eikä niitä ehdi mistään alkaa tutkimaankaan. Siis ihan sellaisia pikkujuttuja, joita varten ei neuvolaan viitsi soittaa, mutta jotka itseä ihmetyttävät. Täytynee kilauttaa kaverille jossain välissä ja vannottaa että nyt käyt hyvin istumaan, olet vakavan oloinen etkä ainakaan kuole nauruun, jos kysymykset ovatkin vähän amatöörin suusta :).

Nyt täytynee mennä ottamaan Panadolia. Oon vetänyt sairaalassa särkylääkettä jos toista ja nyt on vielä antibioottikuuri päällä, mutta onneksi pojan maha ei ainakaan vielä ole niistä käynyt kiukkuamaan.

t. Potkis ja pikku-potkija 1 vko

Vierailija

Eli tänään on ns. loskapaskapäivä. Sekä ulkona, jonne eilisen keväisen +10 päivän jälkeen olikin yön aikana satanut noin kymmenen senttiä märkää lunta yöak.

Että mun pääni sisällä, kun nyt ei vaan millään tämä homma meinaa luistaa.

Kaksi keskimmäistä tappelee kuin villipedot: 5v, ei enää niin kipeä, mutta sitäkin hankalampi ja pienempi, joka komppaa hänen pahantuulisuuttaan yksi-nolla.

Onneksi edes esikoinen lähti hyväntuulisena kouluun (varmaan salaa tyytyväinen, että pääsi pois tästä hullunmyllystä:) ja kaikista pienin pysyy edelleen itse rauhallisuutena, eli lähinnä nukkuu ja syö.

Maalispapuko se kertoili aiemmin, että vauva nukkuu hyvin metelissä, sama muuten meillä. Jos olen esim yksin kotona (todella harvinaista herkkua) niin vauvan uni on tosi levotonta, mutta kun pojat ovat mellastamassa sisällä + pesukone ja tiskikone huutaa täböillä, niin johan on mellevää ja rauhallista unta. Vissiin tottunut tähän metakkaan jo vatsassa ollessaan:)

Omat mielialat ovat tällä hetkellä todella vaihtelevat, Toisaalta on ihanaa olla kotona ja puuhailla lasten kanssa, mutta toisaalta ahdistaa tämmöinen samojen nurkkien töllääminen/siivoaminen 7/24 h vuorokaudessa. Varsinkin kun tämän poppoon kanssa tosta touhuamisesta ei varsinaista hyötyä kyllä näytä olevan, ja siltikään en pysty olemaan tekemättä sitä:(

Tää lasten sairastelu on vielä jotenkin " parkkeerannut" meidät kotiin ja sitten sitä tietysti on vielä luonut itselle/miehelle paineita mitä kaikkee " pitäisi" nyt tehdä kun mies vielä kotona, ihan kuin sitä ei muka mihinään enää tulevaisuudessa pääsisi.

Toisaalta odotan innolla kun mies lähtee ensiviikolla töihin. Arki sujuu lasten kanssa jotenkin vaivattomammin ja helpommin kun saa yksin määrittää omat rutiinit ja lapsetkin (yleensä) ovat helpompia kun olen yksin heidän kanssaan (näitä sanojo saan varmaan urakalla perua/katua ensiviikolla kun nyt tässä uskalataudun julkisesti " hehkuttelemaan" ).

Samaa minäkin odotan kun Sport75, eli että tulisi kunnon kevät ja aurinko, jaksaisi sitten paremmin tätä arkeakin.

Painosta oli vissiin ollut puhetta. Mulla tuli raskauden aikana noin 12 kg, joista jäljellä on vielä kuusi. Tällä makean mättämisellä ton kuuden kilon pudottaminen kyllä kestää.Toivottavasti olisi kuitenkin sen verran itsehillintää jäljellä, että edes osa siitä olisi pois ennen kesää (luultavammin kuitenkaan ei ole:)

Kaikille väsyneiden äitien vauvoille toivottelen unihiekkaa simmuihin------>

Pitäkää itsestänne huolta, se on smoik,

Maisa ja nelikko kera Nupun 3+vkoa.

Vierailija

Meillä vauva nukkui ensimmäistä kertaa toisessa huoneessa yön ja ihan hyvin meni. Samanlaisilla väleillä syötiin 2.30 ja 5.30, mutta meidä makkarissa oli rauhallisempaa. Etukäteen murehdin et jos en vaikka kuule vauvan itkua, no se ei tuttanut ongelmaa-hyvin kuului osa örinöistäkin, mutta ei luulatavasti kaikki !!!!! Ollaan myös ihmetelty että miks vauva ei örise päiväunillaan vaan ainoastaan yöllä???

Maitoa tulee runsaasti ja ilmeisesti se aiheuttaa meillä niitä tissiraivareita ja pulauttelua edelleen, mutta minkäs teet. Jos oikein pahaksi menee (yleensä iltaisin kun vauva on väsynyt) otan avuksi rintakumin, eilen ainankin auttoi ja yhtenä iltana ollaan jopa syötetty pullosta pumpattua maitoa, silloin vauva tuntui pulauttavan kaikkki syömänsä maidot ulos, mutta pullosta syöty pysyi sisällä.... On tää jatkuvaa opettelua!!!!

Mukavaa tiistaita kaikille!!!!

fiona77 ja poika 5vko1pvä

Vierailija

FIONA Me kapaloitiin viime yona, joka auttoi kylla viuhtomiseen, mutta ei siihen aantelyyn.. Ensimmainen vali 22-1:30 meni hyvin, mutta sen jalkeen tytto on pitanyt melkoista elamaa unissaan. Eli jalleen kerran on huonosti nukuttu yo takana. Plaah. Toivottavasti tama lisaatynyt levottomuus on todellakin siita rokotuksesta ja loppuu pian!

Ma kanssa haaveilen eri huoneeseen siirtamisesta, mutta on meilla viela turha toivo.. Ilmastointilaitteet on sen verran aanekkaita ettei itkua toisesta makkarista kuule ja itkuhalyttimethan piippaisi heti joka orinasta ja aantelysta...

Ironista on etta nyt kun jatkaa uniaan tuolla niin ei paase hiiskaustakaan.. Nukkuisi vaan aitikin!

Toivottavasti muilla paremmin nukuttuja oita!!!

B ja typy

Vierailija

Meillä vauva on nukkunut 2 viikkoisesta mahallaan. Viime yöksi siirrettiin olohuoneeseen nukkumaan kun se öinen örinä häiritsee meitä. Siskon kanssa samaan huoneeseen ei voida laittaa ettei sisko herää örinään ja yönälkä huutoon. Viime yönä Markus nukkuikin 22-4.30 kunnes söi ja nukkui sitten 8.30 asti.

Vierailija

[color=orange]Meillä siis ihan samanlaista. Eli rauhoittuu hetken päästä, kun nostetaan ylös, mutta saa usein uuden raivarin jo siitä, että meinaa alkaa syöttää uudestaan ja laittaa pojan sängylle kyljelleen tai nostaa rinnalla syömistarkoituksessa. Ja siitähän vasta raivostuukin, kun rintaa tunkee suuhun. Puolen tunnin- tunnin päästä suostuu oikeestaan vasta rauhassa alkaa syömään uudestaan. Äsken just sellanen tilanne :( Nyt köllöttelee tyytyväisenä sitterissä. Jospa se kohta nukahtais, pääsisin itsekin päiväunille...

-Monkey-

Vierailija

Ensiksi SPORTko? puhui siitä että toinen rinta vuotaa imettäessä niin että kastuu liivinsuojan läpi ym. Oletko kokeillut maidonkerääjää? Se on sellanen kuppi joka sujautetaan rintaliivin sisään. Keskellä kuppia on reikä johon näinni laitetaan ja vuotava maito valuu sinne kuppiin. Mä käytin sitä lyhyen imetykseni ajan. Tosi kätevä eikä kastu vaatteet.

Tusta yöllisestä örinästä on ollut puhetta ja nyt mä en oikeastaan enään tiedäkään johtuuko meidän (mun) yövalvominen plekästään siitä etten vaan saa nukuttua vauvan örinältä..On meinaan tosi kova ääninen joten epäilen että kuulisin sen myös naapuri huoneesta jos vauvan sinne siirtäisimme...Örinä kuitenkin alkaa heti syönnin päälle joten olen laittanut sen vatsanpurujen piikkiin. Vauvalla siis on silmät kiinni, huitoo ja örisee ja kipristelee syönnin päälle noin 1-2 tuntia ja kun syöttö väli on noin 3 tuntia niin eihän siinä nukuta kuin 1-2 tunnin pätkiä..

Minä kun olen ajatellut tähän asti että vauva valvottaa mutta onko tämä vaan omaa huonounisuuttani?!

Kävin taas tänään päivällä ostoksilla ja löysin ristiäisiin itelleni paidan ja yhden toisenkin kesätopin. Myös uudet rintaliivit ja parit alkkarit tuli mukaan. Ihanasti piristää tuo shoppailu.

Viimeyönä muuten nukuttiin näin: 24,00 vasta yöunille. 03 syönti. Sitten ainakin tunti oli örinää kunnes apaut 4 ltä nukahdettiin ja taas puoli 6 syöttö ja sama örinä sessio. 8 lta noustiin ylös kun keskimmäinen lapsemme herätti että kovin lyhyiksi nuo unipätkät taas jäivät viimeyönä. Aian siis toiveissa joka ilta edes 4 tunnin unipätkä ilman örinöitä ; ) Olisin valmis syöttää pojan vaikka sen 3 kertaa yössä jos aina vaan nukahtais uudelleen heti syönnin päälle.

Jälkitarkastus lähenee ja vieläkään en tiedä mikä ehkäisyksi! Hormooni kierukka kiinnostaa mutta pelottaa sen laitto. Myös ehkäisykapseli kiinnostaa. Tietääkö kukaan miten kauan kapselia voi pitää ja sattuuko sen laitto? Hormoonikierukan ehkäisytehohan on 5 v? Nyt täytyy mennä ruokkiin lapsia. Moips!

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat