Kaverini lopetti työt jäädäkseen kotiin

Vierailija

Kotona se nyt sitten on mutta lapset on kuitenkin osan päivää hoidossa. Mitä ootte mieltä, mun mielestä vähän outo ratkaisu? Saako hoitopaikan aina pitää?

Kommentit (6)

Vierailija

SItä minäkin olen pohtinut, sillä olen miettinyt itsekin lopettaa työt ja jäädä kotiin. Toinen lapsista koulussa ja toinen menee sysksyllä eskariin. Onko liian myöshäistä jäädä kotiäidiksi?

Olisin jo varmaan jäänytkin kotiin, mutta mies on kovasti vastaan.

Vierailija

koulutaival alkaa (kaksoset). Päivät niin lyhyitä koulussa pari-kolme ekaa kouluvuotta. Minusta tuntuu, että on ihan kiva olla laittamassa lapset kouluun, ja olla kotona kun ne sieltä saapuvat.

Vierailija

Työvuoroni eivät sovi ollenkaan miehen työn kanssa yhteen, meille jää kaksi tuntia vuorokaudessa aikaa olla yhdessä ja lapsen kanssa yhdessäoloaikaa jää noin neljä tuntia, siis lapsen ollessa hereillä, kaiken lisäksi lapsi on vielä taapero. Tekee mieli pistää rukkaset naulaan, kun äitiyttä ei käytännössä tueta ollenkaan työelämässä, vaikka siitä niin kauniisti positiivisena asiana puhutaan. AARGH!!!

Vierailija

tosin omat ovat vasta 3,5 ja 2vuotiaat ja olen heidän kanssa kotona juuri nyt. Olen miettinyt mennä tässä pariksi vuotta välillä töihin ja jäädä sitten taasen heidän mennessä kouluun/eskariin nuo pvät kun ovat lyhkäisiä ja lapset ovat vaan niin vähän aikaa pieniä.

Mitä taas tuosta hoitoon laittamisesta tulee....mielestäni se on ihan ok, vaikka itse onkin kotona jos vaan itse pystyy maksamaan hoitokulut ei siis saa avustuksia niihin. Tosin tuntuu vähän hassulta jos on kotona ja vie lapset joka pvä täyspäiväsesti hoitoon,ehkä pvä pari viikossa tekisi ihan hyvää kaikille, mutta kaikkihan ajattelevat ihan eri tavoin ja asettavat tietyt asiat toisten edelle.

Tämä on tietty vain minun mielipide joka ei välttämättä passaa toisille.

Vierailija

Jäin vuoden alusta pois töistä, koska jatkuvasti olisi pitänyt joustaa joka suuntaan ja tuntui että sai tehdä töitä kaksinverroin mikäli meinasi ehtiä " normaaleissa" tuntimäärissä. Eli työn ja kodin yhdistäminen ei minun kohdallani onnistunut.

Meillä on lapset hoidossa 3pv/vko. Mutta perustella tätä ratkaisua on saanut kyllä jokaiselle. Ihmetystä tuntuu herättävän se, että lapset ovat jo 4 ja 6 - miksi vasta nyt, nehän on jo niin isoja, jne. Mutta kukin tavallaan, tämä on meidän valintamme. Ainakaan vielä ei ole päivät tulleet pitkäksi, sillä rästiin jääneitä asioita tuntuu riittävän!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat