Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Sivut

Kommentit (33)

Vierailija

Jotkut olivatkin jo kirjoitelleet johonkin viime viikkoiseen pinoon, mutta aloitetaan nyt ihan " virallisesti" uusi pino ja uusi viikko. :)

Baby: pidän todella teille peukut ja varpaatkin ristissä, että vaivoihin olisi viimein löytynyt ratkaisu!

Meidän poikanen täyttää tänään 8kk. Tämä on ihana ikä, kun poika on pikkuinen tutkimusmatkailija. Joka paikkaan ryömitään kauhealla tohinalla ja kaikki paikat nuohotaan, ihmetellään ja vähän maistellaankin siinä sivussa. :)

Virpojia kävi eilen, ihania pikkuisia (ja muutama vähän isompikin) oksiensa kanssa. Viimeiset tulivat tosin vasta klo 20 jälkeen illalla, enkä osannut niin myöhään enää odottaa ja olin massutellut itse viimeiset munat... Laihis siis oli hiukan katkolla, mutta tänään yritetään päästä taas ruotuun. Ekat " virpojat" kävivät jo perjantaina, pari n. 12v poikaa. Jotkut risut niillä oli, tosin niitä ei ollut koristeltu eikä mitään. Kun sanoin, että voi-voi, ei mulla tänään vielä ole munia antaa, niin kaverukset kysyivät ihan pokerina, että voitko sitten antaa rahaa. Melkein potkaisin jannut pellolle. MUR, että ottaa tuollaiset päähän. No, onneksi eiliset sitten olivat söpöjä ja osasivat muutenkin käyttäytyä. Ihan on kunnon täti-olo, kun otan nokkiini tuollaisesta. :)

Vierailija

Siis otetaanpa uusiksi, HUomenta!!!

En olekaan pinoutunut aikoihin, mutta jokapäivä olen jossain välissä käynyt lukemassa kuulumisianne. Mukava lukea, että monessa perheessä pienokaiset ovat jo kovia liikkumaan :-)) Meilläkin kyllä mennään jo kovasti, mutta edelleen pääsääntöisesti vain kierimällä, josku satunnaisesti saa hiissattua itsensä eteenpäin...kovasti kuitenkin jo liikkuu, aina saa oikein etsiä missähän neiti tälläkertaa on menossa.

Istualteen pysyy pitkiäkin aikoja tuetta, mutta itse ei vielä pääse istumaan ilman apua. Sunnuntaina " pelattiin" eka kertaa palloa...Istua tönötti olohuoneen lattialla ja heitin tytölle pienen pehmeän pallon, otti kiinni ja vyörytti sen takaisin minulle. Sitten naurettiin ja taputettiin kovasti käsiä. Itku meinas äitillekin siinä tulla.

Eilen kun tyttö heräsi päikkäreiltä kokeiltiin uusia suloisia kenkiä ja voi taivas, kun oli hauskaa. Neiti hihkui aivan innoissaan ja kikatteli, oli sen näköinen kuin olisi ollut oikein ylpeä " minäpä oon jo näin iso, että oikein kengätkin.."

Hampaita ei edelleenkään näy eikä kuulu..toisessa pinossa jo totesinkin eräänä päivänä, että varmaan pitänee ruveta kohta tekareita harkitsemaan ;-))

Onko muuten muilla samaa ongelmaa ilmennyt (lähinnä äidillä) että tulee hamstrattua vaatetta liikaa kaappeihin, lapsille siis, ja sitten ei ehdi pitää päällä kuin kerran tai kaksi, kun jo jää pieneksi??!! Pakko ruveta jo hillitsemään itseään, kun nuo tyttöjen vaatteeta on niin ylisuloisia, että aina lankeaa ostamaan...sitten kaapit pursuaa hienoja vaatteita, joita ei edes ehdi käyttää..Surkeaa shoppailuholismia..

Jep, nyt muihin hommiin. Hauskaa pääsiäisen odotusta, munarikasta sellaista ;-)) **MA**

Vierailija

Onpas ihmeen silmätristissä -olo, vaikka nukuttiin ihan hyvin.

Tyttö heräsi klo 24 aikaan kitisemään ja touhuamaan sängyssään, mutta eipä me isännän kanssa oltu vielä nukkumassa, joten ei tullut herätystä :0)!

Onneksi tyttö nukkui sitten hyvin loppuyön, ja heräsikin vasta klo 11.

Mulla vain oli vaikeuksia herätä, kun verensokerit taas jostain syystä ovat taivaissa. Tänäänkin 22.8 heti aamulla :(....

Kohta puoliin tyttönen vissiin heräileekin päikkäreiltä, ja sitten syödään. Olisi tarkoitus neljäksi kävellä kaupunkiin hakemaan isiä töistä, ja sitten uhmaamaan pääsiäisruuhkaa kauppaan.

Eipä täältä mitään muuta ihmeellistä :0)!

Heather ja neiti-nessukka kohta 8kk

Vierailija

Toden totta, outo valoilmiö on havaittavissa pitkästä aikaa... :)

Olikohan se MaaritAnnele, joka pohdiskeli vaatepaljoutta. Meillä oli alussa sama juttu, varsinkin kun silloin sukulaiset ja ystävät kiikuttivat kasoittain vaatteita. Osaa käytettiin kerran ihan vain sen takia, että onpa ainakin ollut päällä. Nyt olen vähän hillinnyt itseäni eikä lahjaksikaan tule enää niin paljon, joten vaatekaappi alkaa näyttää inhimilliseltä. Luulen, että asia olisi eri, jos lapsi olisi tyttö. Tyttövauvojen vaatteet ovat meinaan niiiiiiiiin paljon söpömpiä, kuin poikien. :)

Meillä poika on myös oppinut istumisen jalon taidon. Syöttötuolissa on tönöttänyt jo jonkun aikaa, mutta nyt kun on alkanut kiipeämään tuoleja jne pitkin, niin siitä joskus muksahtaa istualleen ja jää siihen ulisemaan, kun ei osaa nousta istuma-asennosta ylös. Ja sekös siis harmittaa! Istuminen ei tunnu kiinnostavan poikaa mitenkään, ryömiminen ja kiipeäminen ovat meidän herran juttuja. :)

Hampaita pojalla on edelleen kaksi alhaalla keskellä, muita ei taida ihan heti olla tulossakaan, tai sitten puhkeavat kyllä tosi salaa! :) Mutta hyvin niillä kahdellakin jyrsitään aivan kaikkea, eilen oli jo äidilläkin kädessä aivan kauheat purujäljet! Ruoka meillä maistuu hyvin, ihan sama mitä tarjoaa niin poika mussuttaa hyvällä ruokahalulla isoja satseja. Kun täällä lukee muiden allergioista, niin ei voi kuin olla kiitollinen, ettei meidän pojalle ole ainakaan vielä tullut mistään allergiaa.

No nyt on tullut taas jaariteltua, täytynee käydä hommiin. Olisi siivoamista tiedossa... :)

Vierailija

Tuleekohan tästä päivästä pitkä niinkuin nimi sanoo. Me ainakin herättiin jo klo 7 joten Ava menikin ekoille unille jo klo 9. VIIME YÖ OLI EKAN YÖ KUN AVA EI HUUDELLUT MAITOA, yhden kerran annoin sille tutin muuten nukuttiin koko yö, IHANAA! Toivottavasti tällaset yöt jatkuu. Sinällänsä huvittavaa kun eilen illalla istuttiin miehen kanssa keittiön pöydän ääressä ja puhuttiin et unikoulu vois olla kohta asiaa meillä, et yösyönnit jäis pois. Neiti ilmeisesti kuuli sen uneen ja päätti olla heräämättä... heh heh! Esikoinen kun oli 10kk kun nukkui ekan kokonaisen yön, jospa Ava oppis nopeemmin tän jutun.

Leivoin just amerikkalaisia suklaamuffinseja ja täällä leijailee ihana tuoksu! Vieraiden pitäs iltapäivästä tulla. Elokuunvauvalle tiedoksi, taas on sun reseptillä tehty juustokakku jääkaapissa odottamassa. Tällä kertaa koristelin sen pääsiäiskarkeilla, helppoa ja ihan hieno tuli!

Aurinko pilkisti aamulla, mut nyt sitä ei näy. Meidän piha on ihan kamalassa kunnossa. Rinteessä oleva lumi sulaa, ja kaikki vedet valuu hiekalle ja koko piha ihan löllössä. Kumisaappaat on ainot kengät joita meillä nyt käytetään. Ja kuravaatteet!!

HAUSKAA PÄÄSIÄISTÄ KAIKILLE!

Ja pinoudutaan ees me jotka kotona möllötämme...

Vierailija

Höh.... tuntuu ihan oudolta, kun on niin monta tuntia tänään ollut " vapaa-aikaa" ... Miehen sisko kävi nimittäin tuossa kolmisen tuntia sitten kysymässä, saisiko ottaa tytön vierailulle heille.

Taisi olla nyt jotain viidestoista kerta, kun miehen sisko tällaista kyselee, ja tottakai aina on saanut vauvan mukaansa :0)!

Hän kun itse odottaa toista lastaan viikolla 28, ja haluaa kuulemma " harjoitella" mun vauvelin kanssa ;0)! Lähinnä siis totuttaa tätä tulevaa isää vauvantuloon.

Mutta tosiaan ihan outoa, kun ei ole mitään tekemistä. Talo tuntuu kovin tyhjältä, kun vauva on kylässä... NO, olishan täällä tekemistä, kuten siivoamista ym. mutta jotenkin ei vaan saa taas mitään aikaiseksi :0)!

Taidan mennä vaihtamaan vauvan lakanat, kun vielä on tunti, ennen kuin mies ja tyttö tulevat kotiin.

Vierailija

Heatherille ekaksi: Mun mielestä (siis vaan mun mielestä) mitään virikkeitä ei tarvii karsia (ei esim leluja piiloon...), se juttu vaan kai tarkoitti että lapsille voi tulla sellanen vaihe 8 kk ikäisenä että kaipaavat syliä enemmän kuin aikaisemmin. Meidän neiti haluiais koko ajan olla sylkyssä, mut en mä jaksa neitiä kannella, niskat menee ihan jumiin. Joten saa viihtyä myös lattialla...

Eilen kävi esikoinen virpomassa, papan kanssa kiersivät lähitalot. Ja niitä pääsiäismunia tuli niin että niitä syödään varmaan vielä kesälläkin. Avakin puettiin noidaksi kun mentiin mummille ja ukille virpomaan. Nostin Avan peilin eteen ja kyllä neiti nauratti kun itsensä näki!! Se nauru on niin ihanan kuulosta.

Aamulla käytiin kaupassa ja esikoisen tekemät pääsiäiskortit lähettämässä. On se kiva kun on kevät ja räntää tulee taivaan täydeltä! Mur, nyt sais lumi jo riittääääää...

Nyt maistuis kuppi teetä, taustalle siis.

Vierailija

Tulin katsomaan vieläkö täältä löytyy elokuisten pino! JA löytyihän se! =D

En ole piiitkään aikaan pinoutunut! Olipa kiva lukea muiden kuulumisia. Tuntuu että aika suhahtaa vauhdilla ja aina vaan on perjanatai ja taas perjantai...tai aamu ja sitten on jo yö, niinkuin nyt, enkä malltaisi mennä nukkumaan kun netissä olis niin paljon juttuja.

Baby: Teillä on kyllä ollut aika moinen alkutaipale vauvan kanssa! Peukkuja jos nyt alkais näyttää paremmalta! :)

MEidän pikkuneidillä on nyt ikää n 7 1/2kk (vauvahan syntyi vasta syyskuun alussa) Janina oppi myös (kuten Unnan MIrokin =) sunnuntaina istumaan. Ja voi sitä riemua kun neiti tajusi asian itsekkin! hihkumista ja intoa ja pölpötystä ja taas hihkumista. Onneksi kamera sattui olemaan kädenulottuvilla niin sai senkin ikuistettua! =)

Siskojakin neiti ihailee silmät tapillaan. vauva on aivan haltioissaan kun pääsee isompien lasten huoneeseen ja esim vaikka heidän sängylle köllöttelemään tai mukaan iltasatu tuokioon? Neiti on silmin nähden aivan lumoutunut!

Meillä ei vauva myöskään kauheesti ryömi, konttaamaan oppi viimeviikolla, mutta rullatuolilla neiti suhaa mielellään pitkin kämppää niin että muut saavat varoa nilkkojaan... =O

Muonapuolella ollaan edelleen imetyksellä ja 2-3 purkkiaterialla päivässä. Yritän pikkuhiljaa lisätä aamupalan ja iltapalan mukaan. Janina ei suostu edelleenkään juomaan tuttipullosta, joten olemme luopuneet yrittämästä ja nyt ostinkin sitten hulluilta päiviltä vauvalle taikamukin ettei maidot yms juomat lentele pitkin keittiön seiniä, kuten tavallisella nokkamukilla käy! ;) Taikamuki on mulle uusi juttu siinä mielessä, ettei isommilla lapsilla ole sellaista ollut! Aivan loistava kapine siis! =D

Saa nähdä miten ton maidon juonnin kans käy jos jossainvaiheessa joutuu siirtymään korvikkeisiin. Toivottavasti selvittäis sinne 1vuoteen asti rintamaidolla niin ei tarvis noiden korvikkeiden kanssa läträtä, Janina kun on sitä mieltä, että tutteli on pahaa =/ Muiden ruoat, pizzat, mehut ja kahvit yms maistius kyllä neidille erittäin hyvin! ;)

Ruokailusta tuli mieleen että kuinka sitä onkin isompien lasten jälkeen unohtanut että vauvoja täytyy vahtia jatkuvasti. Janina putosi pää edellä lattialle syöttötuolista viime keskiviikkona. Laitoin ihan vauvan vieressä ruokaa ja näin vain silmäkulmasta kuinka mytty valahti yhtäkkiä lattialle enkä ehtinyt apuun. Kyllä tuli tälle mammalle pieni paniikki ja kauheat morkkikset että miksi en vahtinut paremmin =(

Nyt neiti kyllä istuu syöttötuolissa tiukasti kiinni turvavöissä!!!

Kumma kyllä silloin ei ilmestynyt näkyvää kuhmua mutta pari päivää myöhemmin nousi otsaan iso kuhmu joka möllöttää siinä edelleen!!! =((( Outo juttu!

Mutta nyt jätän estraadin muille, mukavaa Pääsiäistä ja iloista kevättä kaikille! (mikäli se kevät suvaitsee joskus meille tulla;)

T: Marie & Janina neiti =D

Vierailija

Tämä aamu oli tosi kiireinen, herättiin vasta klo 8 ja esikoisen piti olla kerhossa jo 8.50. Huomasin jo 8.30 aikoihin et ei millään keretä (Ava syöttämättä, ite vielä yöpaita päällä ja sit tietenkin Ava kakkas vielä...)ja soitin miehelle et tulee esikoisen viemään kerhoon. On onneks ihan tossa vieressä töissä joten onnistu ihan hyvin. Toiset aamut kun menee niin pieleen kun vaan voi mennä... No kaikesta huolimatta me kerettiin vielä äiti-vauva jumppaan.

Ruokailun jälkeen käytiin jo ulkona. Raitista ilmaa on kerran päivässä pakko saada! Eilisen illan olin oikein suunnitellu et lähden kunnon lenkille kun lapset on laitettu nukkumaan klo 20.15 jälkeen. No pääsin 200m päähän kotoa kun vettä tuli taivaan täydeltä. Eipä muuta kun nöyrästi vaan takasin kotiin. Olin ihan märkä! Jos tänään yrittäis paremmalla onnella.. Iltasin on niin valoisaa et lenkille voi lähteä ihan illallakin.

Mukavaa päivää kaikille!

Vierailija

Teillä taisi siiten kitinöiden syy olla väärä maito ja refluksi! Tosi hienosti oot saanu noita kiinteitä kuvioon. Meillä poika raapii nilkkoja mutta en nyt tohdi sitä broileria ihan vielä lopettaa. Jos olis vaan sellasta yliherkkyyttä ja menee ohi kun tarpeeksi jatkaa... ( ainahan saa toivoo, vai millais se nyt meni...)

Hyvät pääsiäispyhät kaikilla!

Vierailija

Meillä on ollut jonkin aikaa " normaali" poika! AIVAN IHANAA!!! Poika leikkii, touhuaa, hymyilee ja kikattaa, eikä kitise paljoa! Tälläistä se taitaa oikeasti kuulua olla ?! :) Täytys vaan toivoa että jatkuu!!! Pari viime yötäkin on ollut meidän mittapuun mukaan HYVIÄ, nukkunut 21-7 muutamalla herätyksellä.

Meille tuli tänään päätös Neocaten korvattavuudesta 2 v ikään asti!! JIPPII! Olin ollut varma että vuoden iässä pitää taas kokeilla jotain mut eipä tarviikaan, helpotus! Tällä hetkellä menee lisäksi riisiä, bataattia, mustikkaa ja päärynää ja tänään aloitettiin miniminiannoksella possu.

MKE77 toivotaan että kana sopii!!! On tuo harmillista kun kaikkea saa kokeilla ja todeta ettei käy....

Nyt täytyy mennä antaan pojan lääke (joka ei ole todellakaan sitä riemukkainta puuhaa vaan ikuinen tahtojen taistelu :) )

Baby ja poika 8kk ja risat

Vierailija

Täällä taas heräsi hyväntuulinen pikkuneiti klo 10 tasan. TEhtiin sitten aamupalan jälkeen se seitsemänsataa tutkimusmatkaa ympäriinsä.

Mä puolestani jatkoin pääsiäiskoristeiden etsintää huonolla menestyksellä... byyy :' (...

Tosin löysin yhdestä meidän kaapista (joka on penskana ollut mun siskon vaatehuoneena) kaksi suurta laatikollista niitä Tammen Kultaisia kirjoja ja Disneyn satukirjoja!!!!! Tosi ihanaa...

Täällä etelä-savossa pyryttää räntää. Ajattelin kuitenkin lähteä kävelylle tytön kanssa, kunhan on lounas syöty tossa 2 jälkeen. Pakko saada vähäsen liikuntaa.

Voi kun saataisiin nopeasti käyttöön tuo turvaistuin... pelottaa niin kovin kuljettaa tyttöä liian pieneksi käyneessä kaukalossa.

Ostettiin nimittäin käytetty turvaistuin, mutta siitä puuttuu yksi osa, joten ei olla vielä sitä saatu käyttöön.

Pitänee käydä viereiseltä paikkakunnalta ostamassa Lastentarvikkeesta puuttuva osa.

Nyt suihkuun ja vähäksi aikaa kirjan pariin kun tyttö meni just päikkäreille!

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat