Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Aloitetaanpa taas uusi pino =)

Ite ensin neuvolaan ja sitten vasta kuulumisia...

Lisa & Pertti-Irmeli 36+6

Sivut

Kommentit (86)

Vierailija

Mä rupesin jo katsomaan et onpas pino kasvanut eilisillasta, mutta täällä olikin muutama, jonka näpit menee ajatusten edellä ;)

Eipä tässä pinossa taidakaan vielä monikoiden odottajia olla, joten nyt jännätään olisiko Fio ensimmäinen :) Tiedätkö koska saat varmuuden asiaan?

Pikku-millikin on jo noin pitkällä!!! Vastahan sä oli jotain rv 26, kun mä tähän pinoon pomppasin :) JOs vaikka niistä kahdesta supistuksesta kaikki nyt käynnistyy ;) tai sitten kärvistelet täällä vielä rv 42 :) Lisallakin päivät vähenee...

Kukas se uusi L:llä alkava nyt olikaan??? Unohtui jo nikki, mutta kuitenkin semmoista vaan, että kyllä tästäkin pinosta meitä löytyy jotka ovat raskautta saaneet odottaa!!!! Meillä tähän plussaan meni 3½ vuotta ja nyt nautitaan täysin rinnoin!!!

Äippävaatteista... Minä olen onneksi saanut siskoltani kahdet äitiyshousut, niillä pötkitään aikasta pitkälle ellei loppuun saakka. Lisäksi saan vielä kaverilta lainaksi 3 housut, joten housuista ei pulaa ole. Jossain vaiheessa kyllä täytyy mennä paitaostoksille jahka vain masu kasvaisi. Mutta eipä tässä kiirusta. Mietin vain kun kokoni on M, että eikös se koko ole aina joka paikasta loppunut...

Huomenna lähden taas Hesaan töihin ja joudun olemaan ilman tätä palstaa yli viikon!!!! Miten he ovatkin työpaikalla keksineet, että laittavat suodatuksen ja vauva-lehden palstalle ei pääse. Höh!!

MiaMik rv 15+6

Vierailija

Täällä taasen, töissä missäpä muualla.....

Hitsi että mun tissit on kasvanu, pitää lähteä ostamaan pari uudet liivit, jotkut halpis mallit, ne kun jää pienksi kuitenkin.

Täällä meillä joutuu ultraan menemään ihan toiseen kaupunkiin, ihmeellistä yli 30 000 asukkaan kaupunki eikä omaa ultraa,

Kertokaas mitä ekalla neuvola käynnillä taphtuu ?

Neuvola täti puhui verikokeista ja juttelusta, mutta mitä muuta ?

Olis kiva kun vähän tietäisi mitä taphtuu, ilmeisesti he eivät tee mitään tutkimuksia ?

Vierailija

Kyllä välillä oikein masentaa, kun ulos katselee, saati sitten kun pitää kävellä tuossa loskassa. Onneksi keskustassa alkaa olla kadut jo sulana. Niistä kun eilen nautiskelin, niin olipas nätisti tuhlattu tililtä rahat vaatteisiin... :)

Kävin sovittamassa H&M:n mammavaatteita ja ilokseni huomasin, että ainakin paidat on ku tehtyjä meikäläisen kropalle - siis tässä vaiheessa. Saa nähdä, miten hyvin ne sitten sopii, ku maha oikeesti kasvaa! Housuja en ryhtynyt edes kokeilemaan, mutta yhtä hametta koklasin, ja ihan kohtalaisesti sekin meni. Mä tosiaan normaalisti ostan sieltä BB-puolelta vaatteeni, mutta näköjään ne mama-vaatteet on oikeesti vähän reilummin mitoitettu, ainakin se xl-koko.

Ladielle tervetuloa! Jotenkin kummasti sitä viihtyy paremmin täällä, kun on muitakin jotka hötkyilee ekan ihmetyksessä. :)

Queenilla oli maha jo ihan selkeä, mua hirveästi jännittää, rupeeko mun maha missä vaiheessa näkymään vai näkyykö ollenkaan? Jos se jääkin tuonne piiloon...

fiolla onkin jännät paikat, onko masussa tosiaan yksi vai kaksi!

cactuksen kotikaupungissa onkin asiat sit hyvin, Tampereella ei kaupunki tarjoa kuin yhden ultran. Viikonloppuna tosin kuulin, että kannattaa mennä np-ultraan, koska jos siinä ei vielä näy sydämen rakennetta, pääsee automaattisesti uudestaan rakenneultraan. Tiedä sitten, kuinka totta tuo.

Palaillaan taas.

-Osse ja Santeri rv 9+6 (huomenna on kymppi täynnä!)

Vierailija

Huhhui...

Käytiin vastikään sen minun lääkäriystävän kans epävirallisesti ultralla tutkimassa masukkia ja uskokaapas tai älkää mut kysymyksessä taitaakin olla MASUKIT. Ystäväni kun on " vain" yleislääkäri ei uskaltanut kovin varmuudella sanoa, mut hänen mielestään alkioita on kaksi. Tosin toisen sydän ei ainakaan ruudulla pompottanut, etten tiedä mitäs sille tapahtuu. Mutta YKSI TULEE VARMASTI :) Oli sydämen jumpsuttelu sen verta ilmeistä. Mutta odotellaan et mitenkäs tilanne kehittyy..

Pikku-Milli: eikun nää rintsikat alkaa nimenomaan painaan kupeista..... :(

Ja kukas se uusi olikaan... Nyt unohtu nikki, sorry! Mut juu täällähän me ensimmäistä odottavat ihmettelemme omaa napaa ;) Hii! Tää on mukava poppoo, niinku jo oli kuumeilupuolellaki :)

***odottavan aika on piiiitkä***

fio tuplineen rv 8+1

Vierailija

[color=green] Enää muutama tunti töitä ja sitten ihanan pitkälle pääsiäislomalle. Tai se tuntuu pitkältä näiden tavallisten viikonloppuvapaiden jälkeen...

Ihanat ultrakuulumiset Ykkösopella! Siellä se pieni todellakin on, kasvaa ja kehittyy. Teille tulee varmasti ihana pääsiäinen, kun saatte viedä noin mukavia uutisia sun vanhemmille!

AinoAurora taisi kysyä, mitä ekassa neuvolassa tehdään... Toisilla paikkakunnilla lähetetään nippu papereita täytettäväksi kotiin ja ne läpikäydään sitten neuvolassa. Meillä kaikki tehtiin yhdessä neuvolantätin kanssa. Ekalla neuvolareissulla meni melkein puolitoista tuntia. Papereihin kirjataan teidän molempien tiedot, suvun sairaudet jne. Sitten täytetään neuvolakorttiin äidin perustiedot, viimeiset kuukautiset, arvio lasketusta ajasta jne. Lisäksi ainakin mulla mitattiin paino ja verenpaine. Meillä oli niin, että veri- ja pissakokeet tehtiin sitten labran puolella. Verestä katsotaan hb, veriryhmä ja sitten sukupuolitaudit. Pissasta nähtävästi lähinnä proteiiniarvo. Mutta siinäpä sitä, mitä minä muistin. Tärkeintä oli kuitenkin se keskustelu neuvolan tädin kanssa; miltä meistä tuntuu, onko pelkoja, mitä kysymyksiä on tullut jne. Samalla sovittiin aika lääkärineuvolaan. Anteeksi pitkä sepustus!

Mä täällä malttamattomana odotan lisää liikkeitä. Eilen ei oikeastaan tuntunut mitään vaikka kovasti yritän olla kuulolla koko ajan.. No pitää jaksaa odottaa, eihän niitä aluksi tunne läheskään joka päivä välttämättä.

Vielä lähetän kovasti suppareita Pikku-millille ja Lisalle!

Voikaa hyvin ensikot ja nauttikaa pääsiäisestä!

=) Sippu ja pikku-tikru 16+6

[quote]

Vierailija

Nyt on sitten eka neuvola tilattu 9.5 on suuri päivä !

Ihanan kuuloinen neuvola täti oli siellä, oikein aurinkoinen ja valoisa persoona.

Vierailija

Mullakin on nyt sitä vaivaa ollut. Ei kylläkään minulle mitenkään uutta. Työpäivien jälkeen on parin vuoden ajan ollut iltaisin jalat vielä menossa jonnekin kun muu kroppa haluaisi nukkua :) Ja minulla ei tosiaan auta kuin hieronta ja sauna. Uskon että se johtuu siitä kun töissä joutuu olemaan paljon liikkeellä ja myös seisomaan jalkojen päällä paikallaankin esim lääkkeitä jakaessa jne... Tukisukkia ajattelin mennä katselemaan instrumentariumista (menikö oikein), kun työkaveri suositteli mennä niitä sieltä ostamaan...

Tulin juuri uimasta ja tein herkku-kalapuikkoja, lurps. Kyllä ne vaan on niin hyviä pitkästä aikaa muusin kera :) Kohta vois mennä pikkutorkuille.

Vierailija

Sielllä se meitin Ahaa uiskenteli. Aika levoton tyyppi, ei se oikeen malttanut olla hetkeäkään paikoillaan ;)) Ei meinannu edes niskaturvotuksen mittaukset onnistua, kun tyyppi kiemurteli siihen malliin :) Yritettiin yltä ja alta, mutta lopulta lääkäri sai mitaksi 0,9 mm, eli ihan hyvän mitan. Aika alien se kyllä kuvan perusteella vielä tässä vaiheessa on, tai en mä ainakaan osaa siitä kuvasti niin kauheesti mitään tulkita ja nähdä.

Samantien käytiin sitten miehen vanhempien luona kahvilla & kertomassa Uutisia :) Aika innoissaan olivat ja alkoivat heti muistella 70-luvun tapahtumia :DDD Kuulemma periaatteessa olis kaksosiinkin ollut mahdollisuus sitä kautta, että miehen molempien vanhempien suvuista löytyy (tosin aiemmista sukupolvista). Enpä edes osannut moista ajatella.

Vielä olis yksi työpäivä ennen lomaa... Huomenna sit mennään pääsiäisen viettoon pohjoiseen, Pyhälle ja viedään sit Uutisia myös mun vanhemmille, jotka siellä jo lomailee. (lähes kaikki muut ihmiset jo tietääkin, pitsi lähisuku) ;)

Nyt on jotenkin ihan pöllämystynyt olo, kun niin kovasti tuli tätä päivää odotettua, etten yölläkään saanu kunnolla nukuttua ;)) En tiiä, mitä mä oikein jännitin, kun kumminkin oli semmonen olo pohjimmiltaan, että kaikki on ihan hyvin. Ja nyt kun se on ohi, ei oikeen osaa tehdä eikä ajatella mitään... Pakata kai pitäis ja yhdet äikän kokeet korjata, mutta ei jaksais...

Sori tämä omanapaisuus, luin kyllä muittenkin kuulumiset, mutta mun päähän ei nyt juuri tänään oikein muuta mahdu :)) Ymmärtänette :D

t. Ope + Ahaa rv 12+2

(mittojen mukaan Ahaa on 11+4, mutta ero on niin pieni, ettei sitä huomioida)

Vierailija

Quiero: Toivottavasti sulla ja vauvalla on kaikki hyvin ja voit olla ihan rauhassa vielä töissä sen 2,5kk!! =) ja jaksamista koulujuttuihin.

Queen: Taisit kysellä, että onko muut kestoilijat ostanu jo vaippoja valmiiks... Mä oon ostanu vähän kaikenlaisia laidasta laitaan, mm. hilivinkis vaippoja + imuja, igu*lee vaippoja +imuja, ruskovillan villav.housut, harsoja, meandmaman prefoldeja, hahtuvahousuja, jne. =) Suurimman osan ostin jo ennen kun tulin raskaaksi... =) Enempää en taida tarvita... eiköhän niillä alkuun päääse. ;)

Meillä vaihtu Penni-Ennin kanssa tänään raskausviikko. Nyt on sitten 16+0! =) Aika kivaa...

Millasia uusia juttuja on odotettavissa 16 viikon jälkeen? Mä muistelin, että joku olis joskus kirjottanu, että olis tisseistä alkanu tihkuu maitoo tai jotain... tai että jotain liikkeitä olis sillon tällön tuntenu? Mitäs muuta?

On niin ihana ilma, että ei malta jaksaa keskittyä tähän.. ja alko noi likaset parvekelasit ärsyttää ihan yht´äkkiä niin kauheesti, että on pakko mennä pesee ne nyt heti.. =)

Palaan taas kun ehdin. =0)

Burde & Penni-Enni rv 16+0 <3 <3 <3

Vierailija

Nyt mäkin vihdoin sain aikaseks ottaa tän Wordin käyttöön ni pystyn paremmin kommentoimaan teidän juttuja kun nään ne tossa vieressä :-)

Heidi, musta tuntuu et mulla on nyt se väsymyksen huippu, oon pari viikkoa sua edellä. Kuvotus on noilta viikoilta jo vähän helpottanut, hampaat pystyy pesemään ihan normaalisti :-) Maha pömpöttää mullaki, varsinki iltasin, mut oon nyt löytäny yhden venyvän samettihameen joka tosi hyvin jemmaa tota mahaa, kun en haluu tääl töissä vielä kertoo.

Iglulle ja Ankalle onnittelut pikku nyyteistä (oon ehkä saattanu jo onnitellaki mut niin ihana asia että onnittelen sit vaikka uudestaan)!! Ja samalla onnittelut plussauksesta AinoAuroralle ja Ladielle!

Ladie, mulla sama juttu näitten pinoutumisten kanssa, kuulun tonne marraskuisiin myös mut tää pino tuntuu enemmän omalta kun tosiaan ensimmäistä odotellaan. Ymmärrän sua täysin :-)

Queenilla ihania masukuvia, voi että! Omaa pallomahaa odotellessa¿

Pikku-milli, mä kans huomasin noi hormonit eilen vaikka oonki vähä eri vaiheessa raskautta¿ Laitoin illalla Celine Dionin levyn soimaan ni en meinannu pystyy kuuntelee sitä ku rupes niin kovasti itkettää :-O

Fio, vai että tuplat? Wau! Miten maltatki pysyy housuissas ennenku saat vahvistuksen asiaan?!? Mulla eka ultra ens viikolla, jänskättää!!

Omaa napaa muuten: mä oon nyt huomannu niitä mielihaluja. Yks päivä mies mainitsi et vois illalla hakee lihapiirakat, ku kaupungin yheltä nakkarilta saa maailman parhaat sellaset, ni rupesin vaatii et se menis hakee ne välittömästi! Ja sit suutuin ku se ei menny¿ ja illalla ei sit enää tehnykkään mieli, ehkä ihan hyvä... Mut tuorekurkkua voisin välillä syödä vaikka kokonaisen kerrallaan!?!

No oonpa taas tarinoinuki, jätän teille muillekin vähän tilaa. Palaillaan!

JoJo + Napero rv 10+6

Vierailija

En millään taaskaan ehtisi kirjoitella, mutta jotenkin tää palsta vaan vetää puoleensa! :)

Huihui kun jännää fiolla!!!! Tuplasti onnea teille!!! :)

Tervetuloa Enskajoukkoon jmi82!

Kiva kun NapNap ja Iglu oli taas käynyt kertomassa kuulumisia! Ihan jäin haaveilemaan imetyksestä ja kaikesta, kun luin noita NapNapin äidillisen viisaita neuvoja :)

Mikä siinä on, miksi kuppikoko ei kasva, mutta rinnanympärys kasvaa??? Ei mahdu tän mamman kaaliin, kun luulis, että just toisinpäin... Mutta munkin ehkä pitäis mennä sitten hankkimaan noita lisäpaloja rintsikoihin. Mieluiten ostaisin kyllä kokonaan uusia, mutta kun se niiden sovittaminen on niin viheliäistä puuhaa!

Monella on ollut jaloissa särkyä tai levottomuutta, mutta onko kellään ollut tällaista? Taisinkin tästä mainita jo pari päivää sitten, mutta edelleen tää mietityttää... Eli kun mulla tuntuu sellasia supistuksenomaisia tuntemuksia tuolla ihan alhaalla. En oikein osaa varmasti paikantaa niitä, mutta se muistuttaa jopa sellaista orgasmin jälkeistä tahdotonta lihasten supistelua... :) Toisaalta voi hyvin olla, että vauva vaan potkii sinne alas, kun ne tuntemukset on sellaisia " nykäisyjä" , ihan niinkuin silloin kun vauva potkii masuun päin. Oon yrittänyt tässä tarkkailla, että tuntuuko jossain muualla päin masua liikettä samaan aikaan, kun tollasta supistelua tuntuu, mutta en oo ainakaan huomannut... Supistus on ehkä väärä sana, kun en siis tarkoita sellasta synnytyssupistusta (kai) vaan siis jotain muuta supistelua... Huoh, ymmärtääköhän tästä kukaan mitään? Oon miettinyt, että kun mä joudun koko päivän töissä istumaan ja illallakin vielä pakertamaan tässä koneen ääressä viimeisiä koulujuttuja, niin voisko tonne alapäähän jotenkin pakkautua verta/turvotusta, joka aiheuttais tämmösiä tuntemuksia?!

Johan oli vuodatus! Mutta nyt mun on ihan pakko jatkaa yhtä kouluhommaa vielä, pahoittelen, kun en oikein ehdi kommentoida muiden kuulumisia. Nyt on vaan viimehetket käsillä näissä koulujutuissa, niin pakko on paahtaa eteenpäin. :( Teidän kuulumiset luen kyllä innolla joka päivä!

-Q- ja -q- 21+1

Vierailija

Osbornelle vielä niistä vaatteista, vaikka taisitkin jo käydä katselemassa. Mä viimeksi keräsin sieltä rekeistä farkkuja lukuunottamatta kaikista mahdollisista malleista, mistä vaan xl löytyi, sovitettavaksi housut - yleensä kun on vaan otettava kaikki mitä löytyy enemmänkin sen koon perusteella kuin mallin, kun vaihtoehtoja yleensä vähän surkeasti tällaisille paksukaisille... Kaikki meni jalkaan ja joissakin housuissa se XL oli jopa liian iso minulle ja L olisi käynyt, jos vaan olisi ollut tarjolla... vaikka kyllä ihan reilua XL:ää on mun takamus... Harmitti tietysti kun mukavimmat mallit ei istuneet kovin kivasti: jää sinne takareisiin jotain ylimääräistä pussia tms. tai sitten takataskut on jotenkin " väärällä kohdalla" tällaista peppua ajatellen. Ja sitten ne housut, joissa on sellaisia outoja pussitaskuja, eli älyttömät säkit siellä takamuksessa lisäämässä " massaa" :) Joo ei kiitos. Kesän tullen näyttää olevan enemmän noita pellavahousuja tarjolla, mutta niiden ostamista mietin vielä, kun jotenkin ne vaan ei tällaisessa " säkkikoossa" näytä niin kivalta ihan ryppyisinä ja venähtäneinä...

Mä ostin sellaiset suorat mustat housut, jotka on joustavaa kangasta ja menee mahan yli (tulee melkein tisseihin asti :D), niissä oli vetoketju sivulla ja kiristyskuminauha takana vyötärönauhassa. Ne oli mun mielestä ihan reilun kokoiset ja vaikuttaa siltä, että venyvät vielä tosi isonkin mahan päälle. Oli pakko saada jotkut siistit housut ja nuo nyt sitten ainoa ihan hyvännäköinen vaihtoehto. Lisäksi ostin sellaiset mustat capri-pituiset housut, joissa oli sellainen tavallinen korkeampi resorivyötärö. Nuo tuntui ihan näppäriltä ja musta näköjään tuntui taas sopivimmalta väriltä...

Mii-

Vierailija

Täällä on pääsiäistä vietetty rauhallisissa merkeissä!

Iglulle onnittelut synttäreiden johdosta!

Vuodessa tosiaan ehtii tapahtua paljon.. Kihlat, auto-ja asuntolaina , häät ja vauva.. Huh huh!

Isoveli perheineen oli käymässä tänään.. heillä tytöt 3 ja 5v. Ihania ovat :) Nuoremmalla meinaa uhma iskeä pahemman kerran päälle..

Huomenna tulee vanhempi veljistäni, heillä poika 3v. Ensikuussa täyttää 4v.. Täytyisi koettaa keksiä jotain lahjaa hänelle!! Ainokaisena saa aina kaiken, että on hieman hankala keksiä mitään erityistä :)

Aurinko paistaa ja minä pesen pyykkiä :) Kyllä tulee puhtaan tuoksuisia vaatteita kun saa kuivaksi ulkona!! Varmaan taas on hauskaa naapureilla ku näkee mut pyykkien ja mahani kanssa keikkumassa ulkona :)

Masu on tosiaan pullahtanut kunnolla esiin tämän viikon aikana! Sf-mittakin oli yli yläkäyrän.. jos nyt oikein kortista tulkitsin!? Olen kyllä aika lyhyt että sekin voi vaikuttaa asiaan.. Kenellekkään ei kyllä jää epäselväksi mikä tilani on :)

Enoni soitti hetki sitten.. Olivat siivoamassa varastoa! Saadaan hakea heiltä amme ja jalat ym ym.. Kuulemma hintalaput vielä näkyvissä, niin on vähällä käytöllä ollut :) Mulla tosiaan nuorin serkku (kummi poikani) täyttää heinäkuussa vasta 3v.

Eipä tässä sitten enää mitään ostamista vauvalle olekkaan kun vaunut on hankittu ja kaikki muu tulee sisaruksilta tai sukulaisilta :) Voin hyvillä mielin käydä ostamassa parit isommat housut.. ei tarvii nipistää niin kauheesti omista menoista!

No enpä enempiä höpise.. menen taas noiden pyykkieni kimppuun :)

Niamey ja tiitiäinen rv 24+3

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat