§§§§ HELMIEN alkuviikko (ma-ke) 15 §§§§

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Huomenta! Johtuuko tää taas hormooneista kun hikoilin viime yönä kuin porsas. Sänky oli aivan märkä kun heräsin syöttämään Puklua neljän maissa. Kaiken lisäksi Puklu oli aivan virkeä eikä edes iso maitoannos saanut tainnutettua uneen. Laitoin toiveikkaana syötön jälkeen koppaan, mutta sieltä se rupesi huutelemaan ennen kuin sain edes makkarin oven kunnolla kiinni. Nostin olkapäälle ja eikun uudestaan pöperöä nassuun. Onneksi hyytyi siihen, ei tarvinnut sen pidempään valvoa.

Olen huomenna menossa labraan verikokeisiin. Mulla on mitattu kohonneita kolesteroliarvoja, kiitos isän puoleisen suvun, ja tarttee käydä kattomassa mitä niille on tapahtunut. Viimeksi muutama vuosi sitten tarkistettu ja tässä kun on viime aikoina tullut syötyä epäterveellisesti ja liikuttuakin hieman normaalia vähemmän niin saas nähdä mitä sieltä paljastuu...

Olen varmaan kehunutkin mun terkkaa, todella mukava tapaus. Siellä kun kävin vauvan kotiutumisen jälkeen ylimääräisessä (vauvan) punnituksessa puhuin samalla että kun tuo mun paino on laskenut niin paljon, vaikka olen syönyt aika rasvaistakin ruokaa. Jatkoin, että ne sapuskat ei voi olla hyväksi kun on noi kolesteroliarvot. Terkka vaan vastasi että höpö höpö, kermajäätelöä nassuun! Sitä neuvoa tässä on nyt tullut noudatettua ihan hyvällä omallatunnolla :).

KL

Sivut

Kommentit (32)

Vierailija

Pikaiseen koneella kun saatiin netti auki muuton jälkeen. Eli meillä oli siis viime viikolla muutto ja ristiäiset.

Nimi pojalle : Oskari Jimi Julius ! Ja on ihan oskarin näköinen poika :)

meillä remontti vielä kesken eli kunhan saadaan hommat kuosiin niin kirjoittelen enemmän...

Minkki ja oskari 6vko + jotain

Vierailija

Tuo atooppinen ihottuma on tosiaankin yksi allergiaoire. En nyt tietty osaa sanoa, että olisiko teillä kyse siitä, mutta on tullut tässä luettua allergiastakin tosi paljon, niin siitä tiedän. Lapsilla yleisin on maitoallergia, sitten kananmuna-allergia ja kolmantena vilja-allergia. Kysele neuvolalta jos pääsisitte allergiatesteihin.

Austen

Vierailija

Pikaiset kuulumiset täältä... Meille tulee tänään pappi käymään ja keskustelemaan ristiäisistä... Ja kaikki paikat on ihan sekaisin mutta ajattelin vähän siistiä, ja sillä selvä...

On toi auto aikamoinen epeli, meillä ei tarvitse kuin avainta kääntää niin johan poika hiljenee, taitaa tulla isäänsä, kun heti pienestä pitäen autot kiinnostaa...

Muistatte varmaan kun tuolla odotuspuolella " kirosin" miehen siskoa, kun olivat tulossa jouluksi meille täysihoidolle, siis niin he kuvittelivat, mutta kun kerrottiin että menemmekin jouluaatoksi mun vanhemmille, ja siis emme olisi heidän kanssaan, niin ottivat herneet nenään eivätkä tulleet sitten ollenkaan... No, nyt hyvissä ajoin kerroimme millon on ristiäiset, ja sisko jo vähän lupaili että tulevat, mutta nyt he ovat muuttaneet 1.4 ja vieläkin on muutto kesken, joten he eivät sitten saavukkaan... Siis kyllähän mä sen ymmärrän että tavarat ovat sekaisin, mutta kerkiäisi ne laittamaan sitten kun menisivät takaisin. (Asuvat siis Ruotsissa) Sisko sanoi että tulevat sitten kesällä, kun on poikakin isompi, etteivät sekoita pienen rytmiä, niin no kyllähän se sekoittuu sillonkin... Mutta nyt mennään näin.

Muuten, vaikka täällä on ollut paljon puhetta imetyksestä, niin mä haluisin tietää voiko maito loppua ykskaks? Mulla kun on tullut sitä niin että on pakkasessakin vaikka kuinka paljon, niin nyt parin viime päivän aikana tuntuu että maito on vähenemässä... Siis mun rinnat ovat tulleet parin-kolmen tunnin sisään kun olen lopettanut imetyksen ihan piukeeksi, ja nyt ei sitten ole tuota tapahtunut... Olen vähän hämmentynyt tästä, kun ei mun mielestä, nyt ihan noin äkkiä maidontulo vois loppua, vai? (olipa taas sekavaa tekstiä, mutta toivottavasti ymmärsitte)

Mutta nyt on lopetettava, ja mentävä vähän katsastamaan paikkoja kuntoon...

Napero ja poika päivän yli 2kk

Vierailija

En juuri ehdi koneelle tätä nykyä, mistähän sekin johtuu...

Vaan tervehdys kaikille helmikuisille. Meillä on nyt Ville Martti Juhani eli 2.4. oli ristiäiset ja viime sunnuntaisessa Turun Sanomissa on kuva jos kiinnostaa ja lehti on käsillä.

Meillä on kaikki mennyt ihan ok. Alussa oli silmätulehdus ja pientä nuhaa, mutta muuten ihan ok. Painoa ja mittaa tulee reippaasti. NEuvolassa sanottiin, että ei tartte tuputtaa... 5,5 vkon mittaus näytti 6320 g ja 61,7 cm (lähtö 5010 g ja 57 cm). Mies on jäntevä ja iloinen, mikä sinällään on äidille ilo. Esikoinen Henni 5,5 v on Villelle tosi kiltti, mutta meille vanhemmille taas jotain ihan muuta... Noh, kai se tästä kun ilmat paranevat ja saa tuupattua tytön ulos pidemmiksi ajoiksi.

Pitkiä öitä teille kaikille ja iloisia hymyjä hampaattomin suin. (meillä näkyy 4 kulmahammasta ienten läpi omituisesti, saas nähdä mikä vampyyri meillä kohta on - ainakin iloinen)

Terveiset

Mia ja Ville 7 vkoa

Vierailija

mut en tiiä mikä, ketuttaa ihan tosissaan. koululainenkin huomas sen...mua sattuu alavatsaan ja vuoto eikun jatkuu, eli huomenna uudelleen ronkittavaksi. Mulle tulikin joku kutsu naikkarilta, sanoin ukolle et taitaa olla se sterilsaatio kutsu, veti ukon naaman vakavaksi, ehkä ei haluukkaan et teen sen..

meilläkin tyttö on jo kääntynyt selältä massulleen jo pari viikkoa, ekaks luulin vahingoksi mut eipä ollutkaan, sekä nyt jo haluaa olla pystyasennossa,pitää kaikki tapahtumat nähdä, oikeen laittamalla pitää sylissä makuulleen laittaa. tyttö vaan pungertaa vastaan, kovat on mimmin vatsalihakset!!

mä oon istua ärvöttänyt kotona koko päivän,vielä on yöpukukin päällä,pitäs kai pukea kun jääkaappi hohkaa tyhjyyttä ja ukkokin lähti duuniin illaksi. voi kele,ei yhtään huvita pukea!!

Mun tissit kans ovat tyhjentyneet alkulukemista, joka syötön jälkeen tyttö huutaa naama punaisena eikä vasen tissi meinaa kelvata ollenkaan.kuitenkin päivällä sitkeesti imetän, tuttelia annan ennen yöunia ja aamulla kerran. yöllä tarjoon vain ja ainoastaan tissiä. mä en käsitä miten muilla maitoa roiskuu pakkaseen saakka saatikka luovutettavaksi. mun kaveri on imettänyt nyt tyttöään 7 kk ja vielä liivinsuojukset on litimärkiä..mulla ei oo kertaakaan suojukset kastuneet eikä muuten paidatkaan.

Mut sitkeesti aion tarjota tissiä vaikka kuinka huudattais,luulis kai tuon jossain vaiheessa imevän kunnolla päivällä kun kerran yölläkin imee..ota näistä vauveleitten aivotuksista selvää.

Kuumetta ja tyty 2 kk+1 pv

Isosisko vaihtoi äsken ensimmäisen pissivaipan, tähän asti on pelännyt et vauva menee rikki!!

Vierailija

Odottelin tuolla maaliskuisissa, mutta poikapa syntyikin sitten helmikuisena 20.2., joten tuntuu ajankohtaisemmalta lueskella tätä pinkkaa.

Tuosta maido loppumisesta yhtäkkiä.

Mulla on tullut maitoa koko ajan tosi reippaasti (litra mennyt päivässä luovutukseen) ja on ollut pakko pumpata ettei rinnat räjähdä. Yks kaunis päivä ne silikoneja muistuttavat pallot olikin sitten löysät kuin tyhjiin lypsetyt löppöset. No aattelin, että nyt se loppuu koko maito.

No, ei se mitään loppunut, mutta maidontulo alko tasaantua eikä sitä enää tullut ylettömiä, vaikka yli oman tarpeen siltikin.

Eli mulla vaikutti stressi vähentävästi, mutta sitten poika ja lepo taas sai maidot jonkun ajan päästä tulvimaan ja nyt sitä luovutetaan taas.

Ehkä sullakin on vaan tasaantunu se maidontulo ja siks rinnat tuntuu tyhjemmiltä.

Vierailija

Enni, kiitos kehuista! Kuva on otettu mun sylissä, olen juuri kaivamassa tissiä esiin ja sekös naurattaa... Tissi rajattiin kuvasta pois ;).

Kovin aurinkoiselta Silva vaikuttaa, aamut on aina yhtä hymyä ja virnistyksiä jaellaan avokätisesti suuntaan sekä toiseen. Onneksi on välillä sellaisia päiviä kun eilinen, muutenhan sitä pääsisi liian helpolla. Typsy nukkui koko päivänä ehkä tuollainen tunnin verran, ilta menikin sitten känistessä sitä kun niin väää-äää-äää-ä-syttää. Silmät seisoi päässä ja koko vauva oli aivan hyperaktiivinen. Sitteristä käsin johti kapellimestari Puklu kokonaista sinfoniaorkesteria, kädet viuhtoi ja jalat polki tahtia. Edes tavallinen nuijanukutuskeino eli vaunuilu ei saanut muksua putoamaan. Kymmenen jälkeen annoin tyrmäävän maitoannoksen, joka viimein toimitti lapsen unten maille. Nukkui viiteen, jolloin pöllytin isännän vahingossa ylös (ei pitänyt, se oli menossa pelaamaan kiakkoa ja ois saanu vielä nukkua tunnin) ja jatkoin unia puoli kahdeksaan.

Silva ei kyllä tunnu olevan vielä toistaiseksi kummankaan meistä perään, sekä äiti että isä kelpaavat tasapuolisesti, samoin muut ihailijat. Viime aikoina olen miettinyt, että ei tuo mikään kovin innokas sylivauva tunnu olevan. Viihtyy ihan itsekseenkin enkä ole huomannut, että pirahtaisi itkuun jos poistumme näköpiiristä. Hävettää tunnustaa, mutta välillä annan ton istua sitterissä ja menen laittamaan pyykkejä koneeseen tms. Tiedättehän, " älä koskaan jätä lasta sitteriin ilman valvontaa!" . Huono äiti! Tai sitten se makaa selällään ja läiskii riippuleluja ja minä katson telkkaria vieressä.

Automatkoista noin yleensä -mun kotiväki asuu yli 200 km:n päässä ja ollaan jo pariin kertaan reissattu sinne näytille. Puklu ottaa lunkisti automatkat, jos kitiseekin autoon laitettaessa niin hiljenee heti kun lähdetään liikkeelle. Saattaa kerran matkan aikana huudella, mutta rauhoittuu kun puhellaan. Ollaan ripustettu kirkaanvärinen lelu turvakaukalon kahvaan ja sitä se jaksaa kattella.

On muuten löytynyt ainakin yksi asia joka saa ton pinnan palamaan takuuvarmasti -kypäräpipo. Olen kokeillut eri tekniikoita pipan pujottamiseen, mutta vaikka suoriudun siitä sekunneissa niin sekin on liian pitkä aika.

Tänään ois ensimmäinen äiti & lapsi -ryhmän kokoontuminen neuvolassa. Ensimmäinen siis mulle, ryhmä on kokoontunut aikaisemminkin, unohtivat vain neuvolasta kertoa mulle. No joo, menen kattomaan millaista siellä on. Jos vaikka löytyis joku vaunulenkkikaveri, tai jotain.

KL ja Silva, tasan 10 vkoa.

Vierailija

oltiin siellä risteilyllä ja kaikki meni todella putkeen.

koululainen nautti olostaan,sai vaan allergisen nuhan jostain..joko kokolattiamatosta tai tupakan savusta, höh sentään,mutta valvoi kuin tikka keskiyöhön saakka,sitten sammuikin sekunnissa...

pikkunen taas valvoi ja valvoi!!! käsittämätöntä, tyttö siis valvoi putkeen varmaan 8 tuntia, ei itkenyt ei kitissyt, hymyjä riitti tasapuolisesti kaikille. nukkui 5 h puteen yöllä tuttelin voimin (kotona ei koskaan ole tapahtunut noin) ja sit kerran tissiä ja 5 h päälle.

ja toinen yö meni vielä paremmin, 8 h putkeen, mitä ihmettä tapahtui meidän mimmille... taidan muuttaa laivaan asumaan!!!!

nyt kun tultiin kotiin, heti alkoi kitinä ja käninä, mut parien isojen kakkojen jälkeen on vaan tissi kelvannut ja nyt nukkuu liinassa. tais olla rankka reissu. Minäpä tyttö join pikkolo pullon punkkua, OLI MUUTEN ÄLYTTÖMÄN HYVÄÄ.

niin ja iskä sai joltain svedulta turpaansa et on musta silmä, niin ja koululainen käveli päin rautatankoa ennen risteilyä ja hänelläkin on musta silmä!!!!! mihinhän minä kävelisin???

ja mulla vaan veret valuu alapäästä..tänään sain jonkun hevoskuurin, 5 pilleriä kerralla,jos vielä huomen illalla veret valuu, kuume nousee tai kivut jatkuu niin taas mennään lekuriin taikka sit naikkarille. voi perse sanon minä.

Meillä tyttö jakelee hymyjä tasapuolisesti kaikille, mut kun minä puhun niin heti pää kääntyy minuun päin. Iskälle tietty kiukutaan. Mut nyt huomattiin, että myös isosisko on alkanut naurattamaan ihan älyttömästi, hän saa pyörittää vauvaa vaikka miten niin hymy säilyy.

Pitäsköhän laittaa jotain ruokaa, on vähän koti kaaoksessa kun ollaan vaan maattu tää päivä.

Kuumetta ja tyttö 2 kk sharp

Vierailija

Kiitos vielä kerran teille kaikille kannustavista viesteistä tuon imetyksen suhteen. Nyt ovat tunteet jo tasaantuneet, ja olen alkanut pikkuhiljaa ajatuksen tasolla hyväksymään että täysimetys on ohi ja meillä osittaisimetetään. Joinain päivinä maitoa tuntuu tulevan hienosti ja Reetta on tyytyväinen, toisinaan taas tuntuu että nälkä jää, joten ei muuta kuin Tuttelia kehiin. Ja olen vakuuttunut että Reetalla on kananmuna-allergia, olen jättänyt nyt kananmunan kokonaan pois mun ruokavaliosta ja johan on puklailua vähemmän. Saa nähdä olenko diagnoosissani oikeassa.. Mä olen kyllä yllättynyt miten tuo imetys on niin vaikeaa, ei ihme että aikanaan lapsikuolleisuus oli korkea :-)

Minä kanssa liityn tähän kantoliinojen ylistyskuoroon, aivan huippujuttu! Saatiin ystäviltä ilmaiseksi Pikkuruun liina ja tää on ihan huippu! Odotan jo innolla että ilmat paranevat ja lämpenevät että tän kanssa pääsee uloskin. Mun mielestä tuo sitominen ei ole ollenkaan vaikeaa, ainoa huono puoli tässä on että nyt mulla on molemmat kädet käytössä, mikä tietää sitä että voi mättää ruokaa kaksin käsin suuhuni. Juuri äsken tipahti iso klöntti jugurttia Reetan päähän. Neiti haisee oksennukselle ja hedelmäpommille...

Jokos Birdy olet rauhoittunut siellä miehellesi? Mä ymmärrän sua kyllä niin hyvin tuon ulkomailla asumisen suhteen, mulla olisi kanssa kova palo lähteä täältä periferiasta huitsin hemmettiin. Minä haaveilen Australiasta. Sanoit, että saatatte päätyä Saksaan tai Unkariin, jos saan kysyä niin miksi Unkariin? Itse en ole siellä koskaan käynyt, mutta kuulostaa erikoiselta valinnalta!

Sitten esittäisin teille galluppia. Tunteeko teidän vauvat teidät? Joku viime viikolla kertoi (oliko Jansku?), että vauva alkaa itkemään kun äiti lähtee huoneesta. Mua jäi jotenkin mietityttämään se, sillä ei meillä ei osoiteta minkään näköistä tuntemisen merkkiä, Reetalle on aika sama kuka sitä pitelee. Hymyjäkin Reetta jakelee tasapuolisen vähän kaikille. Tottakai mä siis uskon, että Reetta tunnistaa mut, mutta mitään merkkiä ei siitä kyllä ole eikä Reetta ole mitenkään mun perääni. Meillä tämä kehitys taitaa olla muutenkin aika hidasta, meillä ei vielä edes naureta, hymyillään vaan. Tai sitten meillä on vakavamielinen tyttö :-)

Mutta nyt pitäis päästä äitin vessaan, voikohan tän kantoliinan kanssa mennä sinnekin?!

Iloista ja KEVÄISTÄ viikonalkua meille kaikille!

Austen ja Reettuli

Vierailija

Hienosta nimestä. Meidän kaksi päivää nuorempi poika sai perjantaina nimen Joona Aleksanteri :)

Joona ei sitten millään viihdy itsekseen, vaan sitteri kirvoittaa melko varmat itkut tai ainakin kitinät. Sylissä pitäisi olla koko ajan. Tilasinkin Pikkuruu kantoliinan, josko siitä olisi apua, että saisi jotakin tehtyäkin.

Täällä on käännytty perjantaina kovalla alustalla selältään kyljelleen, mutta temppua ei ole nyt pariin päivään uusittu. Hymyjä irtoaa meillä myös parhaiten aamuisin ja niistä osalliseksi pääsee yleensä ihan ajankohdasta johtuen äiti ja isi, mutta kyllä niitä muillekin silloin tällöin väläytetään.

Miusu ja Joona 7vk 1pv

Vierailija

Viime yö oli varsin mukava, Puklu nukkui yhtämittaisesti klo 22-06. Lisää näitä! Kuuden tankkauksen jälkeen jatkoi vielä uniaan ja heräsi vasta puoli yhdeksän jälkeen. Ihanaa kun on levännyt olo!

Tampereen seudun tapaamisesta -sama täällä, tiistai ei sovi, mutta torstai on ihan ok. Sopiiko se mahdollisesti myös muille?

Mun vanhemmat oli täällä yhden yön ja käytiin mutsin kanssa Veskassa ostoksilla. Löysin Iittalan myymälästä Kid' s Stuff -astiaston hintaan 11,90 e, normaalihinta taisi olla 44 e. Toi on kivannäköinen ja toivottavasti käteväkin käytössä, tykkään sarjasta tosi paljon. Myyvät nyt edullisesti pois, kun valmistus on lopetettu. Sääli!

Marcel, dementia vaivaa minuakin, mitään vahinkoa en toistaiseksi ole saanut aikaan (koputan puuta). Sitä löytää itsensä keittiöstä/makkarista/vessasta (vaikkei ole edes hätä) ja miettii, että miksiköhän minä tänne alunperin tulin. Muutamia varotoimenpiteitä täytyy esimerkiksi tuttipulloja steriloidessa tehdä -laitan ajastimen soimaan jo veden kiehumista odotellessa, muutoin lähden keittiöstä ja unohdan mitä olin tekemässä.

Silva heräsikin päikkäreiltään, ja mulla on nälkä, siis menoksi ->

KL

Vierailija

Räntää tulee, voi -kele tätä Suomen ilmastoa...

Poika simahti joten muutama rivi...

Meillä poika on nukkunut kolmisen viikkoa pitkiä yöunia ilman katkoja, mutta nyt taas parina yönä herännyt kahden maissa tankkaamaan. Nukkuu kyllä yhtä pitkät unet ku ennenkin, mutta tuo yksi tankkaus tuli jostakin tuohon väliin...

Mäkin hikoilin ku sika silloin ihan ekoina päivinä, tai öitä....olin ihan vesimärkä. Sitten se vaan itekseen loppui ja nyt en ole enää hionnut. Varmaan hormoonit jylläs :)

Sellaista piti kysäistä, että kertokaas mitä teen: pojalla oli ensin kasvoissa niitä hormooninäppyjä ja sitten kasvojen iho punoitti ja meni kuivaksi, siis sellaisia kuivia läiskiä ilmestyi. Laittelin ahkerasti Bepanthenia ja se alkaa nyt parantumaan. Nyt sitten käsiin ja osaksi rinnan ylöosaan on ilmestynyt samantyyppisiä kuivia läiskiä. Ne eivät punoita eikä niitä edes huomaa kuin tunnustelemalla, mutta iho on paikoin kuin hiekkapaperia!!! Ostin eilen Ceridalia ja olen sitä pari kertaa laittanut käsiin ja rintaan. Onko muilla vastaavaa??? Onko tää vaan kuivaa ihoa vai allergiaa kenties??? Pesen kaikki vaatteet Sensitive pesuaineella ja Miniriskin huuhteluaineella. Olen käyttänyt samaa alusta saakka. Vaatteet vaihdan pojalle kerran päivässä, en käytä voimakkaita rasvoja esim. käsiini, vaan rasvaan käteni Natusan -voiteella. Poika lopetti rintamaidon syönnin parisen viikkoa sitten, on ollut kyllä jatkuvasti lisämaidolla muutenkin (Nan -maitoa, Tutteli ei käynyt). Kylvetään kerran viikossa.

Eli sellasta tänne. Mun yks tuttu oli saanut maanantaina vauvan, ihanaa! Kahden vuoden aikana on syntynyt tosi paljon vauvoja meidän tuttava- ja perhepiirissäkin ja yksi ainoa on tyttö! Kaikki muut poikia :)

Poikaki alkaa heräileen, sarjassamme pikatirsat taas...joten leppoista alkuviikkoa kaikille!

Sasuliini ja Eetu 9vkoa+risat

Vierailija

Eli taas tulee tuota valkoista taivaantäydeltä, no saanpahan taas hyvän tekosyyn löhötä sisällä ja syödä karkkia, jotta pääsisin eroon lopuistakin hampaista. Tänään näet lohkesi taas yhdestä hampaasta palanen eli mulla on nyt jo kolme rikkinäistä hammasta : ( niisk. Kävin loppuraskaudesta yhtä korjauttamassa mutta totesivat, että tule takaisin kun olen synnyttänyt. Nyt on sitten ihan vähän ajan sisällä lohjennut kaksi muutakin hammasta.

Aika moni taitaa olla lähdössä pääsiäiseksi reissuun, meidänkin piti lähteä mummolaan pohjanmaalle. No siellä ollaan nyt vatsataudissa. Anopin suunnalta tuli, ettei jaksa siivota ja laittaa ruokaa pesueellemme kun on nin huonossa kunnossa. Eli me sitten pysytään kotona!

Tällä viikolla onkin jännättävää, naapurillamme on laskettu aika lauantaina. Niin ja toinen naapurimme jää tänään äippälomalle eli kovasti noita vauvakavereita/vaunuttelijoita odottelen tähän lähettyville.

Kommandopiposta piti sen verran sanoa, että meillä ei ihmeempiä protestointeja ole sen suhteen. Itse olen aina pitänyt tuota pipoa nurinpäin päällä kun ne ompelusaumat ovat jättäneet niin ikävän näköisi painaumia. Kanssaihmisille tämä väärinpäin pukeminen on kyllä aiheuttanut päänvaivaa, ovat lähes kaikki innoissaan raportoimassa minulle kuinka myssy on väärinpäin päällä : )

Nyt täytyneekin lähteä hakeen esikkoa tarhasta

Marcel&Julianna

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat