Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

paljonko tuli maksamaan neliöltä, kuinka paljon rakensitte itse? lami vai jämera joku muu?

Kommentit (3)

Vierailija

muuttamaan pääsemme muutaman viikon päästä. Yritin tässä hahmottaa, että jos otan pois autotallin ja varaston kustannukset arviolta ja niiden osalta maansiirrot, niin ehkäpä neliöhinnaksi tulee n 1433e, mutta tämä on oikeasti vain arvio. Autotallin osalta en ole täysin tietoinen kustannuksista, kalliimpi siitä tuli kuin alunperin arvelimme. Meille tulee kevytsoraharkkotalo (Priiman). Meillä ei maansiirtotöihin mennyt niin tolkutonta summaa kuin edellisellä vastaajalla. Ja meiltä puuttuu vielä jotain oleellista, mutta ei niin kallista kokonaissummaan nähden (saunan lauteet, kiuas, kylpyamme..)

Itse olemme tehneet kaikenlaista, jota olemme pystyneet. Siivoukset erityisesti. Mies oli apumiehenä kaikki lomansa eli kantoi harkkoja ja juoksi kaupoissa. Itse olen koko rakentamisen aikana toiminut koordinaattorina ja kilpailuttanut eri tahoja. Siihen menee yllättävän paljon aikaa, mutta säästää varmaan jonkin summan rahaa, kun ei koordinoimiseen palkkaa ihmistä. Ja sisätöissä olemme tehneet tasoittamisen jälkeen maalaukset ja hiomiset sekä lattian laitot. Laatoittaja meillä on ollut töissä, samoin timpurin tyyppinen, joka on tehnyt kaikenlaista mm laittanut ovia paikoilleen. Olemme myös tasoittaneet itse pari seinää, se ei ollutkaan niin vaikeaa, kuin alunperin oletti. Ja pihatyöt yritämme tehdä itse mahdollisemman pitkälle.

Vierailija

tulee maksamaan talon osalta ainakin 2300/1800 eur (as pa/kok pa), ilman tonttia ja pihatöitä. Itse tehdään vain joitakin sisustustöitä (maalaus, tepetointi, parketit, kuivien tilojen lattialaatat, saunan panelointi) ja terassien ja kävelysiltojen laudoitus. Meillä kustannuksia varmaan nostaa järjettömän kalliin keittiön lisäksi, louhinta (kalliotontti ja kellari), massiiviset teräspilarit (maksoi yli 1/4 siitä, mitä Jämerän toimitus perustuksineen ja kattoineen) ja tietenkin se, että ei paljon tehdä itse. Myös teräs-lasikaiteet, mitä meille tulee metrikaupalla oli järjettömän hintaiset...

Vierailija

isohko kivitalo ja talon osalle neliöhinta tullee olemaan n. 1630/1360¿ (aspa/kok pa). Paljon on tehty itsekin, mm kaikki routaeristykset, lattian pohjatyöt vesikiertoista lämmitystä varten, roilotukset ja niiden täyttö, ilmastointi ja nyt edessä on sisustustyöt kun saatiin tasoitukset juuri teetettyä. Ja siivoukset, aputyöt, telineiden tekoa ja purkua.....

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat