Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Heips kaikki Turun seudulla vauvailevat,

Olen astunut vauvamaailmaan pienen 3vkoa vanhan poikani kanssa ja koska minulla ei ole oikeastaan lainkaan aikaisempaa vauvakokemusta, on koko vauvamaailma meille täysin uusi ja tuntematon. Teemme nyt yhdessä seikkailuretkiä ympäri Turkua miettien miten missäkin tutussa kaupassa pääsee seuraavaan kerrokseen jne. :)

Olen jo tässä parissa vkossa ehtinyt huomaamaan, että joissakin kaupoissa/kahviloissa/ravintoloissa vauvan kanssa on todella helppo olla, mutta joissakin paikoissa tuntee itsensä todella ei-tervetulleeksi. Ajattelin, että olisi tosi kiva lukea teidän Turkua jo tovin vauvojen ja vaunujen kanssa kiertäneiden kommentteja paikoista, joissa vauvat on pop ja, joissa ehdottomasti out. Eli jos tähän voitaisiin vaikka listata kauppoja/kahviloita/ravintoloita/yms. jotka ansaitsevat plussan ja jotka miinuksen vauvaystävällisyydestään. Oma kokemukseni on vielä niin pieni, että en voi montaakaan paikkaa listata, mutta koitan aloittaa jostain kuitenkin..

PLUSSAA:

-Stockmannin alakerran " hoitohuone" , jossa oli helppo kaivaa tissi esille ja vaihtaa vaipat

-Amarillo. Imetys ja pöydän siirtäminen (jotta vaunut mahtuisivat) ei tuntunut haittaavan, toisaalta ei kyllä apuakaan tarjottu.

MIINUSTA:

(en laita tähän vielä mitään, vasta muutama " miinustuntuma" , mutta en viitsi paikkoja vielä sen perusteella teilata..)

Pitkää listaa toivoen ja kevättä Auran rannoille odotellen,

Mangolia

Kommentit (6)

Vierailija

Ja tosiaan on tullut huomattua jo yhtä sun toista:

PLUSSAA:

Hansassa on hissi, jolla pääsee eri kerroksiin, hyvä niin.

H&M omaa myös ihanan vauvan hoitohuoneen siellä äitiysvaateosaston perällä, myyjä avaa pyydettäessä. Loistava paikka. Siellä on hoitotaso, WC ja tuoli, ja vaunut mahtuvat sisään! Missä muualla voisi itse käydä vessassa, jos on vaunut mukana?

Wiklundilla on montakin hissiä, joihin mahtuu

Hansan Rossossa myös hyvät tilat ja lastenhoitohuone siellä ylätasanteella, eli sisään pitää vaunujen kanssa mennä sieltä Tiimarin vierestä..

Turun seudulla Mylly on hyvä lapsiystävällinen paikka ainakin kaksi lasten hoitohuonetta ja kaikkialle mahtuu ja pääsee. Myllyn H&Mllä jopa yhteen sovituskoppiin mahtuu vaunujen kanssa!

Mutta tänne ei pääse ilmaiseksi bussilla, vai?

MIINUSTA:

Todellakin Kappahl... miksi ihmeessä lastenvaateosasto alhaalla. Kävelykadun lindexille miinusta siitä, että imetysliivit portaiden takana, ei liuskaa. Tiimari todella ahdas kulkea, ja moni muukin kauppa on liian ahdas hyllyväliltään, jopa vaatekaupat.

Vierailija

-Miinusta Brahenkadun Vapaa Valinnalle siitä syystä, että sinne kellarikerrokseen on hankala päästä yksin vaunujen kanssa, sillä liuska on aika jyrkkä. Miehen kanssa ollaan menty, mutta en oo vielä yksin yrittänyt. Harmittaa kovasti, sillä olen tykännyt käydä Vapaa Valinnassa, siellä kun on edulliset hinnat.

Vierailija

Vauvan myötä olen alkanut suosia Myllyä. En asu keskustassa ja liikun aina autolla. myllyssä pääsee auton kanssa oven eteen ja kaikki löytyy saman katon alta (ei tarvitse pukea ja riisua koko ajan). Molemmissa kerroksissa on lastenhoitohuone ja kummassakin lastenhoitohuoneessa on MIKRO (tämä on ylellisyyttä tuttelin lämmittäjälle, myös soseet toki lämpiävät täällä). Kahviloista Fontana on kiva. Pienestä vessasta löytyy se hoitopöytä. Olen vieraillut lastenhoitohuoneissa Stokkalla ja H&M:lla, molemmat ihan toimivia.

Syömässä ollaan käyty Denniksessä ja Torressa ja ihan mukavaa on suhtautuminen vauveliin ollut. En oikein osaa antaa mitään suuria miinuksia millekään paikalle, kun käytän aika rohkeasti niitä liukuportaitakin rattailla. Ei se niin vaikeaa ole. Jotkut vaatekaupat on kyllä tosi ahtaita rattaillla (Vero Moda, Only).

Vierailija

Tätä ei moni tiedä, kun sitä ei kerran liikkeessä missään mainita, mutta mulle ystävällinen myyjä kertoi, että jos ei uskalla käyttää liukuportaita, niin pyytää myyjältä saada käyttää hissiä. Hissi ei siis ole yleisessä käytössä, vaan tavarankuljetukseen, joten myyjä tulee mukaan hissiin, joka sijaitsee henkilökunnan tiloissa. Rohkeasti vaan kapphaliin ja myyjältä pyytämään apua.

Kahviloista mun mielestä vauvaystävällinen on fontana (ennen klo 17 savuton, tosin ulko-ovea hankala yksin saada auki) sekä hansan achan-kahvila tai miten nyt kirjoitetaan...sekä tietty stokkan kahvila.

Vierailija

Hei!

Plussaa Stokkalle, alhaalla on vauvanhoitohuone, ylhäällä sekä naisten että miesten puolella vaipanvaihtotaso. Muutenkin pääsee hissillä kaikkiin kerroksiin ja käytävien välit ovat tarpeeksi leveät vaunuille (paitsi hulluilla päivillä, jonne ei lasten kanssa tarvitse mennäkään).

Plussaa Amarillolle jossa lapsiasiakkaat saavat aina ruoan päätteeksi tikkarit.

Plussaa Hansa-korttelille, jossa pääsee kaikkialle hissillä, kunhan tietää missä hissit ovat. Joskus joutuu ajamaan pitkiäkin matkoja hissiä tai liukuportaita etsimässä.

Plussaa kaikille hampurilaispaikoille, joissa on pallomeren sijasta liukumäki. Liukumäki ei ole niin saastainen ja siitä saa lapsensa pois ilman että täytyy ryömiä pallojen sekaan.

Kultaisessa Hirvessä on kuulemma aika hyvä lastennurkkaus, en ole vielä itse testannut.

Meillä on kolme lasta, 3-, 2- ja 8kk-vuotiaat ja huomaan selvästi, ettei ole tullut käytyä juuri missään ravintolassa tai kahvilassa moneen vuoteen. Ei niihin mahdu. Eikä kehtaa mennä kirkuvien kakaroiden kanssa. Huoltoasemilla (kuten Paimion uusi Neste tai Tammisillan ABC) on paljon enemmän tilaa ja lastenhoitohuoneet sekä leikkipaikat. Sekä Nesteellä tosi hyvät ruoat!

tiia

Vierailija

Me ollaan tutustuttu Turkuun n. 4 kuukauden ajan, siis vaunujen kanssa. Itse en ole viettänyt vauvani kanssa aikaa kahviloissa tai ravintoloissa, mutta olen huomannut, että käyn vain muutamissa kaupoissa. Näihin on helppo päästä vaunujen kanssa. Varmasti löytyy ystävällisiä ihmisiä, jotka tarpeen tullen auttavat vaunujen kanssa, mutta kyllä nousee kynnys mennä sellaiseen putiikkiin, johon ei pääse vaunujen kanssa ilman apua.

PLUSSIA JA MIINUKSIA:

-Plussaa Kivikukkaron Anttilalle, siksi että tavaratalossa on hissi (ihan perällä, miesten vaateosaston vieressä), vaikkakin on pieni ja hissiä joutuu joskus odottamaan pitkään.

-Keskustan H&M: Täältäkin löytyy hissi (myös aika syrjässä, entisen miestenosaston vieressä), vaikkakin liikkeessä on tulee aika ahdasta, kun liikkuu vaunujen kanssa (+ tiellä palloilee teinejä, joilla ei oo joskus aikomustakaan väistää, anteeksi vain!). Vauvanvaateosasto on tosi ahdas, joten siitä kyllä miinusta.

-Kävelykadun Lindexilläkin on tullut käytyä, pääsee helposti sisälle, mutta miinusta ahtaasta lastenvaateosastosta!

-Iso plussa Joutsen-apteekille (Kauppiaskadulla, Nordeaa vastapäätä), sillä heillä on liuska ja nappia painamalla aukeaa ovi. Me emme käy enää muualla apteekissa!

-Miinusta keskustan KappAhlille, sillä lastenvaateosasto on alakerrassa, jonne pääsee vain liukuportailla (en ole ainakaan huomannut, että olisi hissiä). Minä en uskalla mennä vaunujen kanssa liukuportaita, on tullut vähän ikäviä tilanteita painavien vaunujen kanssa. Olisi ollut alekuponkeja KappAhliin, mutta jäivät käyttämättä, kun en voi mennä vaunujen kanssa. :(

-Plussaa Julialle, hissi löytyy! Olemme käyneet kerran Juliassa vauvakinossa ja oli oikein mukava kokemus. Suosittelen!

Nyt just en muista muita, mutta kirjoittelen, jos tulee mieleen!

-Pilkku & Sara-Ellen 4 kk-

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat