Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hei ADHD- lasten vanhemmat (muutkin " käytöshäiriöisten" ok..) KYSYMYS

Vierailija

Mun pojan tarharyhmässä on poika 6v jolla on joku " ongelma" . en tiedä onko diagnosoitu adhd vai mikä. kauhea riehumaan ja puuttuu esim. keskittymiskyky. no järjestän poikani synttärit ja olen ajatellut kutsua koko ryhmän paikalle. myös tämän pojan, vaikka vähän hirvittää. en tiedä pärjäänkö sen kanssa.. miten te vanhemmat teette kun saatte kutsun jonnekin " lastenkekkereille" . seuraatteko mukana (pyytääkö vanhemmat erikseen?) kuulin yhdeltä toiselta vanhemmalta että eräissä juhlissa synttärisankarin isä oli joutunut kulkemaan tämän erityislapsen perässä koko ajan. mitä teen. en tahdo sulkea sinällään ihan kultaista poikaa juhlien ulkopuolelle...!!!!

Kommentit (8)

Vierailija

lapset saavat " purkaa patoutumia" joita sisällä ollessa on kertynyt. Leikkien jälkeen vilkas poika jää vanhempiensa vastuulle, eikä sinun tarvitse miettiä miten hänet saisi uudelleen rauhoittumaan.

Vierailija

en tunne pojan vanhempia. ovat käsittääkseni aika " huonossa jamassa" . en koskaan ole nähnyt esim. joulujuhlissa tms. eli en jotenkin kehtaa soittaa ja pyytää vanhempaa seuraamaan mukaan juhliin kun ei muidenkaan lasten vanhemmat siellä ole, kun en ole varma, ymmärtääkö vanhemmat lapsen olevan vaikea (lapsella on kuitenkin ongelma, sen olen saanut kuulla hoitohenkilökunnalta.)

mutta kun olen omani kanssa nyt puhunut, niin vaikuttaa siltä että tämä vilkas poika rauhoittuu ihan kivasti kun on " kokoontumiset" ja muuta ohjattua toimintaa, kuten joku jo ketjussakin mainitsi. että jos kehittelis paljon ohjelmaa ja pyydän kaverin auttamaan järjestelyissä niin eiköhän se suju... mutta onko parempi esim. ulko-ohjelma (fudista, piilosta, aarteenetsintää) vai sisäleikkiä (ongintaa jne..?)

kiitos vastanneille

ap

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat