Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Kun mulla on tuntunu sellanen palan tunne tuolla kurkussa jo pidemmän aikaa ja nyt pari viimestä viikkoa on tuntunu siltä ku joku painais tonne henkitorvea, eli välillä tuntuu et on vaikeeta hengittää.

Mietin vaan, et voisko olla kilpirauhasissa jotain häikkää, struuman alkua tms. Ja siihen vois sit sopivasti liittää nää mun kuukautishäiriötkin, nimittäin mulla on tosi pitkä ja epäsäännöllinen kierto. Kävin gynelläkin tuon kierron takia ja kohtu ja munasarjat oli ok.

Onko jollain kokemuksia tällasesta?

Lapselle on annettu lupa tulla tuolta tammikuun alusta lähtien, eipä oo tärpänny vielä. (Johtuu varmasti tuosta mun kierrosta).

Kommentit (5)

Vierailija

Itsekkin epäilit siis kilpirauhasta.

Mutta vahvasti siis kuulosti misnustakin siltä.

Itselläni myös epäilyksen alaisena.Tulokset kuulen tällä viikolla.

Viime syksynä oli sama juttu ja koin 2 varhaista km.Silloin lääkäri sanoi että kilpirauhasen sairaudet voi vaikeuttaa raskautumista ja aiheuttaa km hoitamattomana.

Eli siis käy ihmeessä tarkistamassa asia.Yksi verikoe riittää!

Tsemppiä!

L+5

Vierailija

Mulla piti olla tänään lääkäriaika, mut tk täti oli kämmänny, se onki vasta ens tiistaina. Et pitänee sit oottaa sinne asti

Painaa vaan nii ilkeesti tuota kurkkua

Pitänee sanoa sekin, että mun isällä on ollu ongelmia kilpirauhasissa ja sit sillä oli myös syöpää kurkussa.

Että epäilen vahvasti ,että tämä johtus kilpirauhasesta tämä palan tunne kurkussa ja se et joku painas tota henkitorvea, et on ahistava olo välillä.

Ja sit mulle on moni sanonu, et mun kaula on paksuuntunu viimeaikoina tuosta kohin.

Eipä auta ku ootella nyt viikko sit vielä ennenku lekurille pääsee tilannetta kartottamaan.

Sellasta kyselisin vielä, et onko muilla joilla ois kilpirauhasten vian nuoksi menkkakierto ollu sekasin? Onko kierto sit lääkityksen tms. ansiosta normalisoitunut ja kuinka kauan siihen meni?

Vierailija

Jos kurkkua kuristaa tulee se ekana mieleeni!Ja saattaa sen häiriöt sotkea kk kierronkin.

Ehkä olisi hyvä ottaa yhteyttä ihan tk-lääkärille??!!

L+5

Vierailija

tuntunutkaan tyypilliseltä närästykseltä, josta olen ikäni kärsinyt. Ei muutaku lääkäriltä Lanzo tai Nexium kuuri päälle. Saattaa tietenkin ollan jokin kilpirauhasjuttu.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat