Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Nyt kun minut " vanhoilla päivillä" on todettu atooppiseksi, osaisiko joku neuvoa hyviä ihonhoitotuotesarjoja?

Kommentit (6)

Vierailija

10 vuotta sairastin, hoidettiin väärin, määrättiin toinen toistaan vahvempia kortisoneja, " kutinapillereitä" , kaikki mahdolliset lääkärit, luontaishoidot ym. kierrettiin ja kokeiltiin, rahaa paloi hirveästi, kunnes yksi aivan outo nainen määräsi minut lähtemään helsinkiin allan lassuksen vastaanotolle. Oli suomen ainoa professori, joka on tutkinut näitä asioita. Sanoi heti, että väärin on hoidettu, määräsi oman rasvasekoituksen ja vivida-pillereitä aluksi 3kpl päivässä, 2 aamulla ja 1 illalla, sanoi, että paranen, sadat muutkin ovat parantuneet, naureskelin, siis todella naureskelin, en enää uskonut mihinkään. Ostin kuitenkin lääkkeet ja kaksi kuukautta vividaa syötyäni ihoni alkoi kummallisella tavalla parantua, puolen vuoden jälkeen ei ihottumaa missään, tästä on nyt 8 vuotta, useamman vuoden olen syönyt vividaa hajanaisesti, iho on aivan normaali, tosin kasvoja rasvaan usein pesun jälkeen ja välillä muutenkin. Mutta ei ihottumaa missään. En tarvitse kortisonia ja elämänlaatu parani 150 prosenttisesti. Kaikki atoopikot hakekaa vividaa syökää puoli vuotta, vaikutus ei ihan heti näy, ainakin kaksi kuukautta pitää syödä, atoopikko tarvitsee sisäisesti hoitoa, jotta iho pysyy kunnossa, ei auta vaikka rasvaisi kilokaupalla, puhumattakaan kortisoneista, jotka vain ohentavat ihoa, hoidon alussa minullekin määrättiin kortisonisekoitusta, koska iho piti saada kuntoon, mutta heti kun parani vividan avulla se lopetettiin.

Vierailija

...ja hyvänä on pysynyt.

Talvella olen joutunut ottamaan valohoito kuurin. Mulle se on ollut 16 kertaa ja aina on auttanut. Tänä talvena tosin iho ollut ihmeen hyvä, ei ole tarvinnut kortisonia käyttää eikä ole tarvinnut valohoidossa käydä=) tosin saattaa raskaudella ja imetykselläkin olla vaikutusta...

Jos iho on tulehtunut niin bemetson voide on auttanut, yleensä käytössä on apolar kortisoni ja ceralan perusvoide. Ceralan on vähän kalliimpi kuin muut perusvoiteet mutta tykkään siitä koska se ei tahmaa ja imeyty nopsaan ja jotenki vaan tuntuu kivalta=)

Syksyllä kun iho oli niin huonossa kunossa että vetisti ja oli rikki niin sain vaihteeksi sisäisen kortisoni kuurin ja sellasta sinistä/violettia ainetta(en muista nimee) jota sivelin illalla avonaisiin iho kohtiin niin aamulla oli parantu=)

Olin pari vuotta sitten ilmastohoitomatkalla ja iho oli sen jälkeen kuin uusi=) Kannattaa hakea sinne jos vain suinkin on mahdollista lähteä, siellä saama vertaistuki ja uudet hoitovihjeet sekä uudet kaverit ja kahden viikon auringossa löhöily(joka jo lopuksi alkoi tuntua työltä=)) auttoivat todella paljon.

Vierailija

Itsekin 30+ ja atoopikko olen ollut koko ikäni. Nyt aikuisena ei juurikaan mitään ihottumia, vain joskus sormienvälit aukeaa ja kutisee ja kasvojen ja päänahan iho on talvisin kuiva. Paras tuotesarja on minulle apteekista ollut Avene (tarkoitettu nimenomaan atoopikoille)hiukan kalliimpi sarja (tosi kuivan ihon kasvovoide noin 23 e) mutta on todelle hintansa väärti. Kropalle olen käyttänyt Nivean kuivan ihon body lotionia.Apteekista tosiaan kannattaa kysellä. Tuosta Avenesta olen ainakin itse saanut aina pienet näytetuubit kokeilua varten ilmaiseksi. Eli ei menetä mitään jos tuote ei sovikaan itselle.

Hyväkarppamista suosittelen myös minä. Käsirasvoja esim. en ole sen jälkeen tarvinnut kun tammikuussa aloitin karppaamisen.

Vierailija

Minulla on ollut atopiaa koko ikäni ja olen myös käyttänyt kaikenlaisia voiteita. Mielestäni parhaimpia ovat apteekista saatavat perusvoiteet. Niitäkin pitää vaihdella, koska iho tottuu voiteeseen jos samaa käyttää pitkään ja sen teho ei silloin ole parhaimmillaan.

Osta ensin niitä pieniä purkkeja, joilla voit kokeilla mikä tuntuu sinusta hyvältä. Kun hyvä on löytynyt, voit ostaa ko. tuotetta ison vaikkapa 0,5 kg purkin.

Atopian kanssa tulee kyllä toimeen, pitää vain jaksaa rasvata aina suihkun jälkeen....

Vierailija

Hei,

Ohessa muutama omaan nahkaani hyvin tepsinyt voide:

Neribase vihreällä raidalla (hyvä hinta laatusuhde), Ceralan (tyyriimpi, mutta miellyttävämpi käyttää, parempi jos käyttää myös kasvoille), Hydrolan (kevyt ja helposti imeytyvä, ehkä vähän liiankin kevyt, mutta riittää usein ylläpitoon).

Kasvoihin erityisesti Roc:in Enydrial (käy myös vartalolle) tai Biothermin Sensitive sarjan Soothing Protecting Nurturing Moisturiser (ei kovin edullinen, mutta hintansa väärti).

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat