Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Yleensä sanotaan, että ihmiset muuttaa omakotitaloon, kun ne haluaa elää niinkuin tahtoo, ettei tarvii välittää naapureista ja voi tehdä mitä tykkää.

Onko teistä noi jotenkin positiivisia ominaisuuksia? tarkoitan vaan, että ne esitetään yleensä sellaisina. Että on hyvä asia, kun ei tarvii välittää naapureista ja voi tehdä mitä itse tahtoo välittämättä muista.

Mun korviini toi kyllä kuulostaa ihan kamalan itsekeskeiseltä. En minä ainakaan halua elää erilläni. Musta on kiva välittää naapureista enkä haluaisi edes vaatia itselleni sellaisia oikeuksia, että voin tehdä ihan mitä mua huvittaa, välittämättä muista.

Sivut

Kommentit (35)

Vierailija

Haluttiin omakotitalo, koska;

- on enemmän tilaa

- vapaus tehdä talon ulkonäölle kuitenkin suhteellisen laaja

- oma iso piha

- ei seinänaapureita ihan vieressä (äänet saavat siis kuulua reippaasti, eikä kukaan niistä välitä esim musiikin kuuntelu isolla)

- kesällä on ihana ottaa omalla pihalla aurinko bikineissä tai ilman. On ihana sitä tehdä pihalla, jossa naapurit eivät näe.

- om rauha ja vapaus tehdä mitä huvittaa ja milloin haluaa.

- haluttiin jotain omaa ja pysyvää.

Ollaan saatu kerrostaloissa monesti muistutus a) musiikin kovaäänisestä kuuntelusta b) lasten äänistä (itkua, riemun kiljaisua, kova äänisistä leluista ja leikeistä c) patterin rymyyttämisestä d) suihkussa/kylvyssä käymisestä yölä e) kovaäänisestä seksistä f) koiran haukuista

Oli inhottavaa asua eräässä kerrostalossa, jossa naapurissa mies pahoinpiteli vaimoaan. Riidat kuuluivat, huonekaluja paiskottiin, kauheeta naisen kiljumista, mieletöntä kiroilua. Vaikka miten teki ilmoituksia poliisillekin, niin meno vain aina jatkui. Onneks laps oli niin pieni silloin, ettei tajunnut sitä menoa. Mutta oli pakko muuttaa pois, vaikka alue ja asunto olivat kivoja :(

Vierailija

Omakotitalolleen saa tehdä mitä lystää, jos se ei ole kaava-alueella. Esim. juuri ostamallemme talolle emme saa tehdä mitään kysymättä lupaa, mutta vanhempani saavat tehdä omalleen mitä tahtovat. Sijainti tuon asian ratkaisee eikä mikään muu.

Vierailija

Otsikossa kirjoitit, että luulet, että kerros- tai rivitalo voisi olla omakotitaloa parempi paikka lapsille.

Vierailija:

Lainaus:

Ainakin sellaisessa yhtiössä, jossa paljon lapsia. Taloyhtiöissä on usein hyvät leikkipaikat ja paljon kavereita. Olin itse 10, kun muutettiin kerrostalosta omakotitaloon. Siihen loppuivat purkkiksen peluut ja muut ulkoleikit isolla lapsiporukalla.

Riippuu kai niin rivi-/kerros-/omakotitalosta, miten lapset sen kokevat. Minä olen koko lapsuuteni asunut omakotitalossa, ja meillä oli aina ihan hirveä jengi lapsia jonkun pihalla pelaamassa ulkopelejä. Naapurustossa asui paljon lapsia (kahdella paikkakunnalla sattui molmmissa näin). Omien lasteni kanssa olen asunut sekä rivi-, kerros- että omakotitalossa. Tältä pohjalta sanoisin, että omakotitalo on kaikkein paras minun mielestäni.

15

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Kyllä omakotitalo on PALJON parempi lapsen kasvupaikka kuin kerrostalo!!

Ainakin sellaisessa yhtiössä, jossa paljon lapsia. Taloyhtiöissä on usein hyvät leikkipaikat ja paljon kavereita. Olin itse 10, kun muutettiin kerrostalosta omakotitaloon. Siihen loppuivat purkkiksen peluut ja muut ulkoleikit isolla lapsiporukalla.

Vierailija

Ei tarvitse varoa koko ajan naapuria tai sietää naapurien mekkalointia. On oma piha jossa ottaa aurinkoa ilman että naapurin murrosikäiset pojat kiipeävät katolla tirkistelemässä ;) Saa paljon tilaa, valoa ja avaruutta, isot kodinhoitotilat, autokatoksen ja lapselle leikkimökin! (Ja miinuksena suuren asuntolainan..)

Vierailija

me muutamme omakotitaloon siksi että lapsilla on turvallisempaa leikkiä ja tilaa on muutenkin enemmän. teemme mielellämme pientä remonttia ja nikkaroimme, joka on aika mahdotonta kerrostalossa (järjestyssäännöt).

tulevassa talossamme on ikkunoita joka paikassa eikä tarvitse miettiä tuijottaako joku sisälle kun lauantai illalla saunasta tultua haluaa " vilvoitella" ;)

Vierailija

En halua, että joudun miettimään, voinko kuunnella stereoita isolla vielä kahdeltatöistä yöllä tai voinko kutsua kavereita juhlimaan.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat