Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos lapsi on esim. päiväkodissa, raaskiiko sitä koskaan vapaapäivinä enää mihinkään hoitoon laittaa?

Vierailija

Mietin siis sitä, jos vanhemmat haluavat vaikka joskus kahdenkeskistä aikaa, niin miten ihmeessä sitä voi lasta pitkän päiväkotiviikon jälkeen laittaa enää mihinkään hoitoon?

Minä olen pian palaamassa hoitovapaalta takaisin töihin ja tämä asia todella mietittyttää. Minä ehkä pärjäisinkin ilman sitä ns. kahdenkeskistä aikaa, kun lapset ovat pieniä, mutta mies kaipaa niitäkin hetkiä kun saa olla vain minun kanssani.

Sivut

Kommentit (29)

Vierailija

Lapset ajoissa nukkumaan niin jää hyvinkin 3-4tuntia aikaa olla kahdestaan ennen nukkumaan menoa. Aikuiselle riittää hyvin 7tunnin yöunet joten jos kuudelta on herätys niin voi hyvin valvoa sinne lähemmäksi puolta yötä!

Meillä vietetään joka ilta " laatuaikaa" miehen kanssa. Pidetään leffa iltoja, tehdään ruokaa, saunotaan ja nautitaan toistemme seurasta.

Vierailija

Vierailija:

[quote]

Aikuiselle riittää hyvin 7tunnin yöunet joten jos kuudelta on herätys niin voi hyvin valvoa sinne lähemmäksi puolta yötä! i]

Älä yleistä! Kyllä iso osa aikuisista tarvitsee enemmän unta kuin 7 tuntia. Itse nukun joka yö 9 tuntia, koska muuten en jaksa. Jos pitää aamulla herätä seitsemältä, niin kyllä mun kymmeneltä jo sängyssä pitää olla.

Vierailija

jos ihan tosissanne pelkäätte, että suhde menee pilalle, jos ette välillä ole kaksin?? Vai oletteko niitä vanhempia, jotka lapsen hereillä ollessa konttaatte lässyttäen pitkin lattioita ja annatte lapselle oman huomionne niin sataprosenttisesti, että puoliso jää kokonaan huomiotta?

Eikö perhe ole perhe, yksikkö, jonka kuuluu toimia sellaisena kuin se on, ei niin, että osa perheestä (=lapset) pitää säännöllisin välein kipata johonkin, jotta vanhempien suhde ei aja karille? En ymmärrä..

Tajuan toki, että on paikkoja, joihin vanhempien on joskus mentävä/haluavat mennä ja jonne lapsia ei voi ottaa mukaan sekä että on elämäntilanteita, kriisejä tms. jotka vaativat keskustelurauhaa vailla pieniä korvia, mutta se, että suhde vaatii toimiakseen ja kukoistaakseen toistuvasti " kahdenkeskistä laatuaikaa" ei oikein mahdu minun kallooni.. toisaalta monet tuntuvat nykyään hankkivan ne lapset vuoden seurustelun jälkeen, ei suhde silloin tietenkään voikaan olla erityisen vahvalla pohjalla, vrt. pariskunnat jotka yhdessä useita vuosia ennen lapsia.

Vierailija

Esim. meillä isovanhemmat ottavat mielellään lapsemme (4v tyttö) luokseen mm. yökylään. Oikein itse pyytävät ja näin antavat meille mahdollisuuden hoitaa parisuhdettamme.

Vierailija

mua kiinnostaisi tietää, mikä se " hoito" on, mihin kaikki täällä lapsensa laittavat. Me ei olla käyty vuosikausiin kahdestaan yhtään missään, mikähän on mahtanut mennä pieleen, kun ei meillä mitään hoitoja ole nähty eikä kuultu.

Vierailija

Minä tarkoitan yhteisellä ajalla sitä, että ollaan ihan kahdestaan ilman lapsia. Kotona tämä on harvoin mahdollista, jos lapset eivät mene aikaisin nukkumaan ja jos vanhemmat eivät valvo myöhään.

Tietenkin, jos lapsi laitetaan hoitoon, voidaan olla siellä kotona viettämässä laatuaikaa.

Jännältä tuntuu, että suhde pärjää täysin ilman kahdenkeskistä aikaa. Mutta jos se jollakin toimii, niin mikäs siinä sitten.

Vierailija:

Lainaus:

Vierailija:

Lainaus:

Ei voi minun mielestäni väittää, että hyvä parisuhde vaatii aina kahdenkeskistä aikaa.

Kun kotona vietetty yhteinen aika ei käy parisuhteen hoitoon sitten millään =)

Vierailija

Onko siis teidän mielestänne niin, että kotona ei voi viettää iltaisin sitä yhteistä aikaa lasten nukkumaan menon jälkeen?

Kysymys siis tarkoitettu heille, joiden lapset menevät ajoissa nukkumaan. Esim. ennen yhdeksää.

Vierailija

Ei voi minun mielestäni väittää, että hyvä parisuhde vaatii aina kahdenkeskistä aikaa. Toiset pärjäävät ilmankin. Tietysti jos oma parisuhde sitä vaatii, kannattaa pyrkiä järjestämään, ettei parisuhde sitten mene pilalle.

Meillä mummut katsovat lapsia, jos haluamme käydä ulkona syömässä tms.

Vierailija

Illat ovat todella lyhyitä, kun on tottunut lasten kanssa olemaan kotona ja minä jämähdin sitten täysin kotiin, jotta sain olla lasten kanssa.

Aamulla ylös, lapsen hoitoon, töihin, kaupan ja päiväkodin kautta kotiin ja siinä se elämä sitten olikin.

Vierailija

..toki jää kahdenkeskistä aikaa. Mutta eihän silloin voi lähteä esim. leffaan, ulos syömään, retkelle, kalastamaan, kesällä veneilemään jne. Me ainakin nautimme toisistamme silloin tällöin ihan kodin ulkopuolella.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat