Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihan pakko oli exän jollain tavalla taas ärsyttää.. ÄRRINMURRIN!!

Vierailija

Erosimme exän kanssa vuosi sitten ja meillä on 2-vuotiaan yhteishuoltajuus. Mies ottaa tytön luokseen yhdeksi yöksi n. 3-8 viikon välein (siis vaihtelee). Elatussopparin kanssa on ollut jos jonkinmoista takkua. Silloin kun erosimme, niin silloin sopparin teko onnistui muitta mutkitta, koska olimme molemmat varmaan vähän shokissa tapahtuneesta. Exäni on opiskelija ja teki eromme aikaan vain silloin tällöin töitä, joten emme tehneet sopparia kuin puoleksi vuodeksi. No, kun viime syksynä aloimme uusia sopparia, niin exä viivytti allekirjoitustaan liki 2 kk, enkä saanut elatusta mistään. Kunta ei suostunut jostain kumman syystä maksamaan sitä minimiä. Kun lopulta allekirjoitus saatiin, niin huomattiin lastenvalvojan kanssa (siis käymme exän kanssa eri lastenvalvojalla), että soppari oli toivomuksistamme huolimatta tehty taas puoleksi vuodeksi. Normaalistihan se tehdään sinne asti kun lapsi täyttää 18 vuotta. Mieshän olisi voinut hakea vapautusta, mikäli ei olisi sitä summaa pystynyt maksamaan. No, nyt mies meni tänä keväänä kokoaikatöihin ja taas piti ruveta elatussopparia muuttamaan. Ja taas laitettiin ehdotusta, että joko tehtäis pidempiaikainen soppari, ettei mun tarttis jatkuvasti olla lastenvalvojan juttusilla aiheesta. Tällä kertaa mies kyllä kävi heti allekirjoittamassa sopparin, muttei ollut muka muistanut ottaa tositteita tuloistaan mukaan. Ehkä olisi siis joutunut maksamaan jopa vähän enemmän kuin mitä nyt sovitiin. Mutta vaikka allekirjoitus saatiin, niin suostumusta pidempiaikaiseen soppariin ei. Siis voi kiesus, että mua ottaa päähän tuo miehen käytös! Kuvittelin jo, että tällaisista lapsellisuuksista oltais päästy eroon, mutta ei. Voisinhan minä tätä asiaa lähteä käräjäoikeuteen puimaan, mutta pelkään että lopputulos on se, että menee lopullisesti välit exään eikä lapsi enää näe isäänsä. Toinen vaihtoehto olis tietysti ottaa vaan suosiolla se minimi, jonka kunta maksaa, mutta toisaalta olen sitä mieltä, että mies on ihan joutilas maksamaan lapselleen, koska ei hänestä muuten huolehdi pätkääkään. Jos hän haluaa ärsyttää mua, niin kyllä mäkin osaan, vaikkei tämä musta kivaa olekaan.

Oli vaan ihan pakko tulla purkamaan, kun niin ärsyttää.. Jos tämän jälkeen en soittaisi exälle vihaista puhelua ja haukkuisi lyttyyn koko äijän retaletta..

Kommentit (1)

Vierailija

Meillä kiistellään lapsen terveydenhoitoon liittyvästä asiasta parhaillaan. Ton mun exän ei tarvitse kuin ottaa tietty äänensävy käyttöön niin mä näen punaista!

Meillä on muksuilla liikenteessä tarttuvaa ihosairautta ja tää hyväkäs vaan vähättelee asiaa. Raivostuttavaa. Nyt mun uusioperheen vauva on kärsivin osapuoli, koska hän on saanut tartunnan sen vuoksi ettei mies voinut meidän yhteistä lasta lääkäriin viedessään sanoa lääkärille suoraan että tarttis varmaan antibiootit, vaatinut lääkityksen.

Mutta ei. Väittää mulle että minä en voi tietää milloin antibiootteja tarvitaan. No onhan se näin, mutta ois se voinut kertoa lääkärille koko totuuden taudin leviämisestä. Mutta kun on jääräpää, niin on. Sen vuoksi mä siitä erosinkin.

Ehkä se kostaa mulle mun uuden vauvan kautta. Pikkuinen pyörii näppylöillä, ehkä ex on nyt tyytyväinen.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat