Diane Nova-pillereitä käyttäneet. Onko vaikuttanut raskautumiseen?

Vierailija

Yksi tuttuni on sitä mieltä, ettei tule raskaaksi, koska on syönyt Diane novia. Hän söi näitä pillereitä n. 7 vuotta ja lopettamisen jälkeen ei munasolu enää irronnut normaalisti.

Itse olen jotain vuosia sitten syönyt myös Diane Novia, mutta vain vuoden verran eikä myöhemmin raskaaksi tulossa ollut ongelmia. Nyt aloitin taas näiden pillerien syömisen ja tarkoitus olisi syödä niitä n.1,5-2 vuotta. Pieni pelko kuitenkin on takaraivossa, että tuttavani puheissa olisi jotain perää.

Kommentit (10)

Vierailija

akneen. Raskaus ei ole kohdallani vielä ajankohtainen, joten en osaa sanoa vaikutuksesta siihen. Joskus henkilöillä joilla hormoonihäiriöitä (aknea, hirsutismia ym.) on vaikeuksia raskautua. Uskon että pillerit eivät siihen vaikuta, mutta itse syy, miksi on joutunut aloittamaan Diane Novat voi vaikuttaa raskautumiseen negatiivisesti. En ole lääkäri tai vastaava, mutta näin ajattelisin.

Vierailija

Mutta minulla on myös sama kokemus, kuten myös yhdellä ystävälläni. Mutta korostan, että voi myös olla sattumaa.

Itse söin diane novia noin 8 vuotta kunnes tuli lapsihaaveita. Lopetin pillerit eikä sen jälkeen ole ollut ilman hormoneja (terolutit tai clomit) säännöllistä kiertoa lainkaan. Lopetuksesta nyt nelisen vuotta eikä yhtäkään " oikean" mittaista kiertoa luomuna. Yhden lapsen olen tässä välissä saanut, clomeilla. Kierto luomuna 15-47 vrk.

Ystäväni tilannetta en nyt näin perinpohjin tunne, mutta tiedän hänen syöneen dianenovia, söimme samaan aikaan. Hän lopetti ne 2004 halutessaan raskaaksi ja tulikin raskaaksi 2005 syksyllä kun käytti niin ikään hormonivalmisteita, jotta munasolu irtoaa.

Vierailija

16-vuotiaasta saakka olen syönyt pillereitä, nimenomaan juuri Diane Nova-merkkisiä. 23-vuotiaana jätettiin ehkäisy pois ja toisesta kierrosta (ensimmäisestä täydestä kierrosta) tulin raskaaksi. Raskaus sujui normaalisti ilman mitään ongelmia ja tuolla tyttö konttailee nyt lattialla.

Tietty näissä jutuissa on yksilöllisiä eroja, mutta ei pillerit vaikuta hormoneihin pitkällä aikavälillä. Voihan se olla että kaverisi hormonitoiminta on muuten vaan muuttunut sinä aikana kun on syönyt pillereitä, mutta kyllä pillereitten vaikutus loppuu siihen kun niitä lakkaa syömästä -> hormonit ei noin vain varastoidu kehoon tai aiheuta muutoksia, jotka olisi pysyviä.

Vierailija

Söin itse Diane Nova pillereitä melkein 7 vuotta. Kun lopetin pillerit lapsi haaveissa....tulin raskaaksi tosi nopeasti, eli minulla ei ainakaan ollut mitään ongelmia.

MinTa

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat