Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

vauvan yöunille meno vasta yömyöhään, hohhoijaa...

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

meidän 7 viikon ikäinen vauva on muuten ihan makee jässikkä; rauhallinen ja hyväntuulinen, nukkuu aika paljon ja noin.

Yöunille nukahtaminen kuitenkin vaivaa mua; vaikka iltatoimet aloitetaan ajoissa, vauva nukkuu pikku-unet vielä ennen ysiä ja parina viime iltana klo 22.30. Herää kuitenkin noin 20 minuutin päästä eikä suostu nukahtamaan uudelleen!

Iltasella on itkuisempi ja vaativampi kuin muuten ja nukahtaa lopulta yöunille vasta klo 01 aikaan!

Yön nukkuu hyvin ja syö vaan kerran ja herää aamulla vasta 09 jälkeen!

Nälkää ei itke illalla ja cuplatoniakin oon koittanut antaa ja nyt aattelin pitää suklaapausiin itse!

Mitä mä voisin tehdä???

Pitääkö ton ikäisen kanssa vaan odottaa rytmin tasoittumista?

Harmittaa kun vanhempien lasten kanssa on kuitenkin noustava seiskan pintaan..

Onko jollain kokemuksia samanlaisesta tilanteesta ja miten hoitui?

Meillä tätä myöhäistä nukahtamista kestänyt nyt pari viikkoa!

Kommentit (5)

Vierailija

2 kk täyttävä tyttö, esikoinen, nukahtaa nykyään yöunille n. klo. 12. Tähän asti yöunet ovat alkaneet usein vasta kahdenkin maissa, joten tämä on jo saavutus sinänsä. Joku kerta uni on tullut vasta lähempänä neljää...

Olemme aikamoisia yökukkujia minä ja mies, että tämä tämänhetkinen rytmi sopii meille ihan hyvin. Emme koskaan mene nukkumaan ennen puoltayötä ja viikonloppuisin ja lomilla valvomme helposti kolmeenkin. Olemme miettineet johtuuko vauvan myöhäinen rytmi meidän tavoistamme, tottuihan hän jo vatsassa siihen, että varsinkin lopussa valvoin tosi myöhään. Nukahdettuaan hän nukkuu yleensä 6-7 tuntia putkeen, eli heräilee joskus klo- 6-8. Syötyään jatkaa joskus uniaan, joskus ei. Useimmiten makoilemme vauvan kanssa johonkin klo. 10-11 asti sängyssä välillä torkkuen välillä valvoen. Iltapäivällä tyttö nukkuu parvekkeella vaunuissa 4-5 tuntia, varmaan niin hyvin ja pitkään, kun yöunensa ovat niin lyhyet. Ihme rytmi siis, mutta varmaan osin meidän vanhempien ansiota/syytä. Muuten nukkuu unia sylissä, sitterissä ja kauppareissuilla, mutta kunnon päikkärit onnistuvat vaan ulkona. Että myöhäisiä yöunille menijöitä löytyy!

Vierailija

Itse olen kovin iltauninen ja miedän poika meni ekat kolme kuukautta nukkumaan puolen yön paikkeilla: kamalaa kidutusta! Kaikkemme teimme, että olisi aikaistanut nukkumaan menoa, mutta kyllä meitä vietiin kuin pässiä narussa...Meillä kans poika meni viimesille päikkäreille 21.00 paikkeilla. Selkeesti olisi ollut tarve jäädä yöunille, mutta silti ei sitä " tajunnut" . Hän oli väsynyt ja kitisevä, mutta ei suostunut yöunille. Tuossa kolmen kuukauden paremmalla puolella rytmi muuttui todella nopeaa. Muistaakseni parissa viikossa aikaisti monella tunnilla yöunille menoa eli jätti ne viimeset tirsat pois ja jatkoi suoraan yöunille. Neljän kuukauden iästä alkaen on mennyt ihan omasta tahdosta yöunille 20.00 paikkeilla.

Vierailija

Kaikki myötätunnot sinulle! Meillä esikoinen 11/02 oli samanlainen iltakukkuja. Hän nukahti aina vasta puolenyön jälkeen, vaikka ei päivällä juuri nukkunutkaan. Sitten yön kyllä nukkui kuin tukki, ilman syöttöjä. Tätä rytmiä kesti kolmen kuukauden ikään asti. Muistan todella hyvin ne illat, kun kantelin pientä vauvaa muiden nukkuessa ja itsekin jo silmät ristissä. Ikkunasta seurasin naapureiden elämää. Ihmettelin, miksi naapurin nuorella parilla oli valot vielä klo 01 päällä, kun hehän saisi nukkua!

Sinulla on vielä herätys aikaisin isompien lastesi kanssa.

Olin meidän kakkosen kanssa varautunut iltavalvomisiin, joita ei sitten tullutkaan.

Mitä neuvoja? Meillä tilanne korjaantui ihan itsestään. Asiaa helpotti se, että poitsu oppi nukahtamaan itsekseen omaan sänkyynsä. Siellä sängyssä hän joskus melskasi tunninkin, mutta antoi toisten nukkua, eli ei kaivannut seuraa.

Toivotan teille unisempia iltoja ja jaksamista!

Vierailija

tilanne oli sama; tyttö on nyt 3kk ja vielä kk sitten itki illat ja nukahti yöunille vasta kello00-01. Sitten nukkui yöt läpeensä ja heräsi vasta aamulla.

Nyt muutaman viikon on käynyt nukkumaan kello 20-21. Päiväunia ei juuri nuku vieläkään, öisin herää syömään kerran tai kahdesti mutta nukhataa aina heti uudelleen ja aamu alkaa kello 8- 10.

Koputan puuta että näin jatkuu..

Tyttö oli noin 9-10vko kun tilanne rauhoittui tällaiseksi.

Vierailija

ollaan selvitty. Poika, nyt 6kk, meni aluksi nukkumaan puoli yhden- puoli kahden aikaan. Sitten kasvamisen myöta on pikkuhiljaa tultu alaspäin, nyt nukkumaanmenoaika on puoli kymmenen. Tsemiä!

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat