Huomautteleeko muiden miehet ylipainosta..?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Siis nyt on jotenki ruennu tympiin tuo, että huomautellaan liika kiloista...Siin onhan niitä, ei sillä, mutta jotenki tuntuu vain pahemmalta kun oma mies niistä muistuttaa:(

Olin 30 kiloa laihempi ku aloimme seurustella siinä 14 vuotta sitten. Nyt 3 lapsen jälkeen siis painoa 77 kiloa (pituus 158). Mieheni sanoo, että voisit vähän laihduttaa jne. Sitten suutun että onko se sinulle niin tärkeää, niin hän sanoo, että ei jaksa kuunnella kun minä sit valitan taas kesällä että mikään ei mahdu päälle ja näyttää niin rumalta. (Se on kyllä totta!) Niin tein viime kesänäkin...ja päätin että nyt nää kilot lähtee....ja taas on huhtikuu:( Siis tottakai itsekin Haluaisin laihduttaa, mut en jotenki saa itseä niskasta kiinni...Ja sitte tosiaan ku tuntuu pahalta ku siitä sanotaan...mikä siis neuvoksi? Onko muilla samanlaisia tuntemuksia?? Jotenki ristiriitaista, itse haluan laihduttaa ja olla hoikempi, mutta en voi sietää, että mieheni haluaa myös niin...tuntuu, että enkö kelpaa tälläisenä...Kertokaa kokemuksia please:))

Kommentit (5)

Vierailija

Mainitsit, että miehesi ei jaksa kuunnella sun " kiukuttelua" siitä ettei mitkään vaatteet mahdu päälle. Jos se onkin se syy miksi sulle huomauttaa. Kyllä mä ihan rehellisesti myönnän että käyttäydyn samalla lailla kuin sinä. Valitan, että kaikki vaatteet ovat pieniä ja olo on kuin hk:n sinisellä prinssinakin kuorissa, mutten saa aikaseksi mitään sen eteen että painoa pudottaisin... Mun mies on mulle kauniisti vihjannut, että kannattaisko alkaa huolehtii itsestäni jotta säästyisin sairauksilta (kahdella serkullani kaikenlaisia oireita liikalihavuudesta johtuen, samoin kuin molemmilla vanhemmillani).

Eli mun pointti on se ettei miehesi varmaan pahaa tarkoita, vaan on vaan kyllästynyt kuuntelemaan turhaa kränää jolle itse ei voi mitään.

Tsemppiä sulle ja samoin mulle, että päästäisiin taas joskus terveellisiin lukemiin!

Vierailija

Tuskinpa tuo häpeää ja ei ole systemaattisesti ottanut painoani puheeksi ja ei ole kehoittanut laihduttamaan. Mutta ajattelemattomuuttaan tuo kyllä sutkauttelee kaikkea vähemmän kivaa ulkonäöstäni. Ensimmäisen lapsen jälkeen katseli kerran minua ja totesi että " näytät ihan venäläiseltä kuulantyöntäjältä" ! Eli ei ole äijällä oikein minkäänlaista hienotunteisuutta... Tuskin tuo pahalla sanoo, on vaan herkkä huomauttelemaan toisten ominaisuuksista (en ole ainoa kohde). Ajan myötä on oppinut hieman pitämään " mölyt mahassaan" kun olen antanut kuulla sanomisistaan, mutta ilmeet kyllä vielä näyttävät mitä tuo ajattelee. Tosin tuntuu että on tuo mieskin pikkuhiljaa sopeutunut tähän muuttuneeseen ulkonäkööni.

Meillä toisaalta mies tietää että painoa minulla on aina niin kauan kuin imetän, sitten kun imetys loppuu, niin alkaa minun painonpudotuksenikin. Olen siis jo kahden lapsen ja imetyksen jälkeen sen pudotusrumban tehnyt, mutta taas olisi se kolmannen lapsen jäljiltä edessä. Painoa on 3 raskauden ja imetyksen myötä kertynyt about 20 enemmän kuin silloin ennen lapsia (no olinkin kyllä aikasen laiha) ja jotenkin kummassa tuo kilomäärä nousee lapsi lapselta. Muutos minussa siis vaimona on äitiyden myötä aika " nähtävä" , vaikka ei mitenkään vielä terveydellisesti riskitekijä.

Vierailija

että huomauttelee, jos miestä häiritsee? Onhan se sun kroppasi ja sun asiasi, mutta sitten jos miestä ei oma nainen enää kiinnosta ylipainon vuoksi, niin ei auta itkeä.

Jos mies on kiinnostunut suht hoikista naisista seksuaalisesti, niin silloin ylipainoinen ei sytytä. Ja sillä taas ei ole mitään tekemistä rakkauden kanssa.

Jos mun mies lihoisi 30kg, niin takuulla mainitsisin. Mies ei mun painosta ole koskaan huomautellut, vaikka ajoittain heilahdellut 10 kg ylös tai alas.

Vierailija

Teki mieleni kommentoida kirjoitustasi, koska tiedän tasan tarkkaan miltä susta tuntuu! Mä olin muutama vuosi sitten päässyt lihomaan stressin takia aika paljon ja mies todella painosti mua laihduttamaan. Pääsipä siltä, että häpesikin mua...Se oli loukkaavaa ja nöyryyttävää, koska eikö rakkauteen kuulu toisen hyväksyminen kuitenkin.

Sain siitä jonkinmoisen syömishäiriön ja laihduin nopeasti paljon enkä syönyt juuri mitään. Olin tietty kiukkuinen ja onneton. Raskauden myötä kiloja tuli takaisin enkä ole niitä saanut karistetettua.Mutta onneksi mies ei enää painosta kun näki miten neuroottinen ja huonoa seuraa olin laihiksella. Sen motto on että mun mielenterveys ennen kaikkea:-)Nyt olenkin päättänyt laihduttaa seuraavan kerran terveellisemmin!

Mun mielipide on tähän asiaan selvä: koska laihdutuksen täytyy lähteä itsestä, se ei kuulu muille. Monet sanoo, että terveyden takia huomauttelee toisen painosta. Mutta koska siinä on naiseus ja itsetunto niin tiukasti kiinni, ei se ole mun mielestä ok.Eihän kukaan halua tuntea itseään rumaksi ja poikkeavaksi. Ihan samalta se tuntuu, kuin jollekin laihalle sanoisi ilkeästi vaikka isosta nenästä tai tihrusilmistä. Eihän toista saa muistakaan epäterveellisistä jutuista kuten röökistä tai viinasta eroon nalkuttamalla. Kyllä sen täytyy itsestä lähteä ja jokainen kyllä tietää milloin on lihonut liikaa ja millainen ruokavalion täytyisi olla. Jos elämässä on vaan muuta stressiä, ei voimat riitä laihikseen ainakaan mulla.

Tsemppiä sulle! On helpottavaa katsoa ympärilleen ja huomata,että meidän useimpien naisten elämään mahtuu vähän paksumpia ja vähän laihempia kausia! Kyllä ne kilot varmasti joskus karisevat kun elämäntilanne on laihduttamiselle sopiva!

Vierailija

Olin itse nuorempana paljon tukevampi kuin nyt, ja olin tosi tyytymätön itseeni. En nykyisin oikein viitsi katella vanhoja kuviakaan. En ollut kamalan lihava, en mitenkään sairaalloinen, mutta olen sitä tyyppiä, joka lihoo aina kaikkein rumimmista paikoista. Kilot tulevat poskiin, käsivarsiin ja mahaan. Laihdutin siitä sitten 12 kiloa ja siinä olen pysynyt jo monta vuotta. Lapsen syntymänkin jälkeen palasin nopeasti vanhoihin mittoihin, kun olin silloin laihduttaessa opetellut terveellisen tavan syödä.

Tiedän ihan tasan tarkkaan, että lihavuudesta sanominen on tosi loukkaavaa. Toisaalta tiedän, että nautin elämästä nyt hoikkana paljon enemmän. Mieleni on paljon parempi. Ehkä miehesi tarkoittaa juuri sitä, että tietää, että olisit onnellisempi hoikempana. Hän haluaa siis, ettei sinun tarvitsisi murehtia kilojasi. Miehillä on vain usein tosi tökerö tapa sanoa yhtään mitään. Mitä jos sanoisit, että haluat laihduttaa ja tarvitset miehesi tukea siihen? Että mies katsoisi lapsia, että pääsisit illalla liikkumaan jne. Vinkkinä sanoisin, että Painonvartijoiden Points -menetelmä on kyllä tosi hyvä, ainakin itse tykkäsin siitä, että se sopi tavallisille ihmisille.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat