Asumusero ja miten se käytännössä toteutetaan?

Vierailija

Kysyy, 2 lapsen kotiäiti. mistä rahaa esim. vuokra-asuntoon, pankista? jne.

Käytännön kokemuksia kaipaan..

Ja miten teillä kävi..? Kiitos vastauksista!

Kommentit (8)

Vierailija

Sympatiani ihan sun puolellas ap, asumusero on vaikeata ilman tuollaisia vastauksiakin.

Itsekin pohdiskelen niitä asioita, itse ensin menisin kuntani asuntotoimistoon ja hakisin sieltä vuokra-asuntoa ja siitä sit elämä rullaamaan. Jos tarvitsee toimeentulotukea, niin sit vaan rohkeesti sossuun ja elatusasiat saa myös siellä kuntoon. Kannattaa myös jos on mahdollista neuvotella miehen kanssa lapsen elatuksesta!

Jaksamista ja voimia sinulle!

Vierailija

Ja töitä tietenkin etsin, mutta niitä ei välttämättä ihan kuukaudessa järjesetetä ei myösäkään hoitopaikkaa tällä alueella.

eli asumuserossa, vaikeuttaako mieheni tulot myös minun tukiani?

Mies jää omistusasuntoomme (ei suostu muuttamaan täsät pois) vaikkka omistan tästä enemmän..

-ap

Vierailija

ja tuo raha asia on tärkeä, koska minulla on varoaja mutta ne on kiinni tässä asunnossamme. Eli luokitellaanko minut siinä tapauksessa tukien ulkopuolelle jne? Tätä olisin vain halunnut tiedustella.

Siinä tapauksessa täytyy kai hakea lainaa jotta voi muutta erilleen..

-ap

Vierailija

Rahaa saa asumuseroon sieltä mistä kaikkeen muuhunkin. Normaalisti työnteosta, jotkut sossun luukulta tai Kelasta. Tosin kummallakaan ei ole mitään erillisiä asumuserorahatukkuja jaettavaksi, ihan normaaleilla tuilla oletetaan ihmisen pärjäävän ilman elättäjääkin. Pankki ei sulle anna mitään ellei ole tuloja tai vaihtoehtoisesti hirveitä vakuuksia esittää.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat