Kuinka kauan imetyksen lopettamisesta teillä on vielä maitoa tullut?

Vierailija

Minulla kuopus on jo 2,5-vuotias, mutta tipat maitoa saan puristettua helposti. Onko tämä tavallista vai kummallista?

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

Tulin palstalle aikomuksenani tehdä aloitus aiheesta! Meinasin just kysyä, että onko normaalia, kun imetyksen lopetuksesta 2,5 vuotta ja synnytyksestä kolme, ja just suihkussa tuli eilen puristettaessa pisarat.

Säikähdin vähän, että oonko raskaana. En sitten varmaan, jos muillakin menee näin.

Vierailija

hormonijutuista voi olla kysymys. Itselläni oli näin päin että maitoa alkoi tulemaan puristamalla keväällä 2001, raskaana en ollut eikä silloin ollut vielä edes lapsia! Esikoiseni sain vasta syksyllä 2005 joten maitoa tuli puristamalla 4,5 vuotta ennen lasta. Asiaa tutkittiin eikä sille löytynyt mitään selitystä. Eräs lääkäri arveli maidon erityksen johtuvan valtavasta vauvakuumeesta jota podin monta vuotta... =) Maitoa on tullut sittemminkin reippaasti ja tyttö on edelleen täysimetyksellä ja kasvaa hienosti. Luulempa että kun lopetan imetyksen niin maitoa tulee edelleenkin niinkuin aikaisemminkin...tai sitten imetän vielä sillonki kun muksu menee kouluun! ;o)

Vierailija

Heh. Hauska sattumus.

Ja minä en todella ole raskaana, hormonikierukka ollut kuopuksen jälkitarkastuksesta asti ja koko tuon ajan on maito tullut (mutta vauvaa siis ei :D) Liekö hormonikierukalla mitään tekemistä tämän asian kanssa vai onko joku muu jippo...

ap

Vierailija

Joo, puristamalla ne munkin tipat tulee, ei itsestään toki valu. Mutta aika reilut tipat valuu.

Hassua. Jos nyt alkaisi imettämään, käynnistyisiköhän maidontuotanto uudestaan vielä? Tuskin.

Voi olla, että en imetä ollenkaan, jos vielä lapsia tulee. Luultavasti jää näihin kahteen kuitenkin.

ap

Vierailija

Lapsesi on nyt siis 1v4kk? Lypsit maitoa 2 kk, milloin? Siis et imettänyt, vaan lypsit 2 kk ajan? Vai mitä häh?

Mitä tutkimuksia?

ap ihan pihalla

Vierailija

En erityisemmin nauti imettämisestä. Molemmat lapset olen vieroittanut n. puolen vuoden iässä. Niistäkin viimeiset 2 kuukautta oli jo osittaisimetystä.

Mutta hassua, että 2 vuotta lopettamisen jälkeen vieläkin tulee tipat maitoa?

ap

Vierailija

Prolaktiinitaso juuri tutkittu, se oli normaali. Hormonitaso tutkittiin muiden rintaoireiden takia.

Rintoja ei muuten saisi pahemmin ärsyttää ( mm. puristaa ),

juuri niin pidetään maidontuotantoa yllä.

Vierailija

maitoa tulee vieläkin!! Siis ei tietenkään itsestään, mutta puristamalla kyllä. Olen ajatellut, että onkohan se ihan normaalia. Muutenkin tuntuu, ettei hormonaalinen tasoni ole oikein palautunut synnytyksen jälkeen. Mutta imetysaikanakin maitoa tuli niin paljon, että luovutin sitä kymmenen litraa kuussa sairaalaan...

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat