Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten pitäisi suhtautua 10-vuotiaan tytön puheisiin:

Vierailija

Olen tytölle vieras henkilö, ja hän alkoi puhua minulle, kuinka hänellä ei ole elämäniloa. Kysyin, että kuinka niin. Hän sanoi haluavansa kuolla eikä näe mitään iloa elämässään.

Sanoin vain, että ehkä se on vain ohimenevää ja varmaan jokaisella on joskus sellaista.

Olin todella hämmentynyt, koska en tuntenut tyttöä laisinkaan.

Pitäisköhän mun ottaa yhteyttä johonkin? Tyttö ei ole kehitysvammainen tms.

Kommentit (15)

Vierailija

ttelisit hänen kanssa uudestaan, ehkä muiden ihmisten kanssa menee lukkoon. Nyt kun olet saanut " varoituksen" niin pystyist varmaan paremmin kuuntelemaan.

Vierailija

Älä kuittaa juttua sanomalla, että on ohimenevää. Ei se välttämättä itsestään mene ohi.

Puhu tytön kanssa kunnes saat irti syyn, miksi hän tuntee näin. Ja muista, että voit aina viedä hänet lääkäriin.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Itsemurhauhkaus on aina otettava tosissaan.

Lapsetkin tekevät itsemurhia, joten ota ehdottomasti yhteys tytön vanhempiin tai kouluun. Kouluun ehkä mieluummin, koska se johtaa todennäköisemmin toimenipteisiin ja lapsi saa apua.

Soitankin heti huomenna koulun terkkarille.

Tiedän tytön etunimen ja iän suurinpiirtein ja tietenkin osaan kuvailla ulkonäön.

Ei olis varmaan pitänyt ohittaa sanoja noin helposti. Hämmennyin vain niin kovasti, kun tuntematon tyttö tulee sanomaan tuollaista.

Hui, alkoi oikein kauhistuttaa nyt. Toivottavasti tyttö saa apua ajoissa...

ap

Vierailija

Tässä vaiheessa, kun hän mulle asian sanoi, en edes tiennyt tytön nimeä. Olimme olleet samassa tilaisuudessa tunnin verran.

Jaa, en kyllä varmaan " uskalla" mennä puhumaan enää tytölle... Soitan terkalle ja pidän kädet ristissä, että asia menee eteenpäin.

ap

Vierailija

Itsemurhauhkaus on aina otettava tosissaan.

Lapsetkin tekevät itsemurhia, joten ota ehdottomasti yhteys tytön vanhempiin tai kouluun. Kouluun ehkä mieluummin, koska se johtaa todennäköisemmin toimenipteisiin ja lapsi saa apua.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat