Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen, että minkälaiset teillä oli ensimmäiset menkat synnytyksen jälkeen? Oliko vuoto runsasta, kuinka kauan kesti, ja millaista kipuilua?

Kommentit (7)

Vierailija

Poika 11kk ja vielä ei ole menkkoja ollut, tosin imetän aika usein vieläkin, esikoisen aikaan en muista milloin alkoivat, mutta ihan normaalit olivat (ainoastaan kivut olivat pois)

T:Mareila+Pojat

Vierailija

Ensimmäiset kuukautiset synnytyksen jälkeen tuli mulla neljän kuukauden kohdalla. Tuntui kuin olisi maa järissyt (edelliset pari päivää): itketti, olin alakuloinen ja riideltiin kaikesta mahdollisesta. Aikaisemmin mulla ei ole ollut niin hurjia oireita, siis henkisesti. Piti kotona oikein pyytää anteeksi, kun huomasin, että kuukautisethan tässä oli alkanut. Vuoto on ollut runsasta ja monta päivää.

Vierailija

Ekat kuukautiset synnytyksestä tulivat kaksi kuukautta imetyksen lopettamisen jälkeen. Ne kestivät viikon ja olivat TOSI runsaat. Tamponi ei riittänyt kuin tunniksi, pariksi joten öisin oli pakko pitää siteitä (joita inhoan ihan älyttömästi!). Odotan mielenkiinnolla milloin seuraavat kuukautiset alkavat ja millaiset ne tällä kertaa ovat... *huokaisu*

Vierailija

Ensimmäiset kuukautiset synnytyksen jälkeen tuli kahden ensimmäisen lapsen aikana heti jälkivuodon perään ja kesti noin viikon ja olivat tosi runsaat, mutta mitään kipuja ei ollut. Kolmannen lapsen synnyttyä kuukautiset tuli noin reilun kuukauden päästä synnytyksestä ja vuotoa kesti tasan kaksi viikkoa. Vuoto oli aika niukkaa ja mitään kipuja ei ole ollut. Toisilla kuukautiset voi tulla puolenkin vuoden päästä vasta.

Vierailija

Menkat alkoivat 3 kk:n kuluttua synnytyksestä, ahkerasta lypsämisestä ja imetyksestä huolimatta. Menkat olivat todella runsaat, mutta jotain positiivistakin löytyy: synnytyksen jälkeen kierto on ollut säännöllisempi.

Vierailija

Mulla ekat menkat tuli 6 viikon kuluttua synnytyksestä!!! Aluksi vähän ihmettelin, että voiko ne tosiaan nyt jo tulla, mutta koska jälkivuotokin oli loppunut, niin menkat kai ne sitten oli. En enää muista miten runsaat nuo ekat oli. Ja siis olen koko ajan täysimettänyt ja imetän edelleenkin.

Ekoista menkoista kun oli kulunut 6 viikkoa, niin tuli nyt nämä tokat. Viidettä päivää ollaan jo menossa ja on tosi runsaat. Mitään kipuja ei ole ollut. Kaikista ihmeellisintä näissä menkoissa on se, että aloitin minipillerit pari viikkoa sitten eli menkat tulivat näistä minipillereistä huolimatta. Onko muilla vastaavia kokemuksia???

Vierailija

Mulla kaikkien kolmen muksun jälkeen on menkat alkaneet n. 4-5kk synnytyksen jälkeen huolimatta täysimetyksestä. Mulla ei kauheesti kipuja oo koskaan ollukaan, mut nyt ei kyllä oo enää mitään kipuja... ja oon kuullu myös monen muun sanovan, että kovatkin kuukautiskivut on hävinneet synnytyksen jälkeen. Mulla menkat on aina tosi runsaat ja kestää nykyään 7-9 päivää (ennen 4-5). Pari, kolme eka päivää vuotaa ku seula ja sit sellasta ärsyttävää pientä vuotoa vielä monta päivää. Ja jokaisen synnytyksen jälkeen on menkat vaan olleet aina runsaammat ja kestäneet pidempään. Ja tätä samaa on valitelleet muutkin äitituttuni... joten kai se aika yleistä on... valitettavasti. Onnellisia ovat ne, joilla kuukautiset ovat lyhentyneet/vuoto vähentynyt. Tän kolmannen muksun jälkeen toivoin, että mulla ois tullu joku hormoonihäiriö, eikä kuukautisia ois enää tullu, ku lapsia ei enää meille tule ;)

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat