Mitä tapahtuu, jos työkaveri hoitoalalla

Vierailija

käy katsomassa ystävänsä tietoja koneelta salaa?

Kommentit (11)

Vierailija

Kehottaisin ottamaan asian puheeksi TEO:n edustajan kanssa. Voitte kirjoittaa esim. sähköpostia asiaa koskien TEO:lla, joka on siis terveydenhuollon oikeusturvakeskus (googlaamalla löytää netistä), joka myöntää terveydenhuollon ammattihenkilöille laillistetun pätevyyden harjoittaa ammattiaan. Voitte tehdä kyseisestä henkilöstä valituksen sinne ja he alkavat selvittää asiaa. Henkilö saa todennäköisesti ensin varoituksen, josta jää merkintä hänen tietoihinsa ja jos urkkiminen jatkuu, hän saattaa menettää oikeutensa toimia terveydenhuoltoalalla.

Tällainen eettisyyden puute pitää kitkeä pois ja olisi hyvä, jos olisi ennakkotapauksia, joissa asioihin on puututtu. Itse ainakin tekisin valituksen heti, jos tietäisin jonkun toimivan noin epäeettisesti.

t. psykologi

Vierailija

Jos jää kiinni, voi tulla irtisanotuksi työnantajan taholta ja menettää oikeutensa toimia laillistettuna terveydenhuoltoalalla (TEO:n toimesta).

Vierailija

sitten kuittailleet niistä jutuista. En tiedä mihin valittaa, niin ettei pidetä vainoharhaisena.

Sinne rekisteriin jää jälki, milloin sitä on luettu, sellainen käsitys mulla on, ainakin Helsingin kaupungin Pegasos (tms.) järjestelmään. Eihän niitä tietoja saisi käydä lukemassa kuin asiasta, että en tidä saisivatko jonkun sanktion jos jäisivät kiinni asiattomasta lukemisesta?

Vierailija

Mäkin tiedän yhden sairaanhoitajan, joka kertoi yhdelle ystävälleni tehdystä abortista minulle. Ystäväni oli aborttia tehtäessä 12-vuotias. Olen vihainen vieläkin ystäväni puolesta, että tällaista tietoa hänestä on vuotanut minulle. Itse hän ei ole koskaan tätä kipeää asiaa maininnut. Tekisi mieli tosiaan paljastaa tämä sairaanhoitaja.

Vierailija

Hän tietää, että ystävällänsä on jokin vaiva ja on paljon sairaslomalla, niin käypä sitten koneelta kattomassa suoraan. Minua harmittaa tämä ja haluaisin siihen jotenkin puuttua..

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat