Hormonitoiminnan käynnistyminen ja sen vaikutus maidon tuloon ?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Moi

Kävin tässä kyselemään kokemuksianne seuraavasta:

Meillä siis lapsi 4 ½ kk ja kuukautiset eivät ole vielä alkaneet. Taannoin tuossa oli menkkamaista jomotusta masussa ja ajattelin, että nyt ne varmaan alkaa. Mutta ei sittenkään. Nyt parin viikon päästä tuosta on maidon tulo vähentynyt ihan radikaalisti.

Oletteko huomanneet, että kuukautisten alkaminen tai ovulaatio vaikuttaisi maidon tuloon ? Mulla ei ole mitään muutoksia tapahtunut ts. syön samoin, nukun samoin, imetän samoin jne, maitoa vaan ei enää tahdo tulla.

Kiitos kommenteista

Kommentit (6)

Vierailija

..kun menkat alkoi vauvan ollessa 2 kk. En ollut osannut ollenkaan varautua, joten siinä sitten sunnuntaipäivänä kiersin kaikki lähistön kioskit etsimässä korviketta.

Eli voi vähentyä, palautui mulla hitaasti lähes entiselle tasolle.

Vierailija

Mulla alkoi kuukautiset tytön ollessa 3,5 kk, vaikka oli ihan täysimetyksellä. Ihmettelin, kun tytsy roikkui tissillä lähes tunnin välein ja rinnat tuntui ihan tyhjiltä. Yöt oli silloin myös(kin) ihan hulinaa. Ihmettelin, että mikä nyt on, kunnes sitten menkat alkoivat!

Vierailija

en voi olla aivan varma, ettenkö olisi raskaana. Se kuitenkin tuntuu olevan todella harvinaista näissä olosuhteissa (imetys, ei kuukautisia). Alkanut raskausko sitten vähentäisi maitoa ?

Voihan se tietysti olla, että tämä on vaan joku hetkellinen notkahduskin. Huolestuttaa vaan hieman, kun määrä on pudonnut varmasti puoleen, jollei alle, entisestä.

Vierailija

Pari päivää ennen kuukautisten alkamista ihmettelin, miksi maito oli totaalisen jumissa etenkin iltaisin, ja sitten alkoi vuoto. Maito oli tiukassa noin viikon ajan, mikä on meidän neuvolan th:n mukaan normaalia kuukautisten aikaan. Kuukautiset ovat tulleet siitä lähtien säännöllisesti, joten 1/4 kuukaudesta imetys on meillä täyttä taistelua. Ei auta muu kuin tarjota rintaa vähän väliä, ja silti vauvaa suututtaa, kun maito ei heru yhtä helposti kuin normaalisti ja se kai maistuukin pahalta. Onneksi vuodon loputtua maidontulo palaa heti ennalleen .

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat