On teillä avoehto? Testamentti? Millaisia?

Vierailija

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

Miehellä oli nimittäin huomattava omaisuus, kun menimme naimisiin. Minä taas tulen perimään vanhempani suht huomattavan omaisuuden joku päivä.

Avioehtomme voimassa vain, jos eroamme eli, jos mieheni kuolee niin sitten perin lastemme kanssa kaiken sekä päinvastoin.

Vierailija

Molemminpuolinen avioehto, sillä meillä on alunperin omaisuutta aika eri määrä ja lisäksi toisella on lapsi.

Testamentteja ollaan mietitty, muttei olla tultu oikein mihinkään johtopäätökseen.

Vierailija

" Meidän avioehto on sellainen, että EROtilanteessa kummallakaan ei ole mitään oikeutta toisen omaisuuteen. Mutta sitten esim. JOS minä kuolen, niin silloin mun miehellä on avio-oikeus esim. meidän omakotitaloon (jonka siis omistan tällä hetkellä yksin minä)."

Kyseisen ehdon (vaikutukset erilaiset ero- ja kuolematilanteessa) sallittuisuus on kyseenalainen juridisissa piireissä. Kaiketi sen salliva ennakkotapaus on olemassa, mutta laki sanoo toista. Yllätyksiä ehdon tulkinnassa voi siis ilmaantua.

T. juristi

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

" Kyseisen ehdon (vaikutukset erilaiset ero- ja kuolematilanteessa) sallittuisuus on kyseenalainen juridisissa piireissä. Kaiketi sen salliva ennakkotapaus on olemassa, mutta laki sanoo toista. Yllätyksiä ehdon tulkinnassa voi siis ilmaantua.

T. juristi

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat