Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

No niin otsikossapa se nyt tulikin.

Miltä teistä kuulostaisi pojalla nimi Ilmari etunimenä?Mitä nimi tuo mieleen kun kuulisitte sen jollain pojalla?Tuleeko vanha mies mieleen vai ihana pojanviikari?

kertokaapa ihan rehellisesti..Tällaista perussuomalaista nimeä nyt lapselleni mietin, mutta jotenkin arastelen..

Kommentit (15)

Vierailija

olen kuullut Ilmari ja Pietari nimisistä veljeksistä..

Toivo Ilmari olisi niin komea nimi,itse kun en etunimeksi voisi laittaa oman nimeni samankaltaisuuden takia mutta muuten kyllä suosittelen nimeä,ei siitä tule yhtään mikään vanhan papparan nimi mieleen(ja joskushan me kumminkin vanhetaankin...hieno kantaa jotain vanhempaa;pappansa nimeä kuin suosituimpaa nimeä..)

Vierailija

isäni ja hänen isänsä, Ilmari on meinaan heidän toinen nimensä :) Henkilökohtaisesti minun on siis vaikea ajatella nimeä pienellä pojalla ;)

Vierailija

Kummipoikani on muutaman vuoden ikäinen Ilmari, joten olen tottunut nimeen pienenkin pojan nimenä. Silti se vähän tuntuu vielä sellaiselta, etten itse missään tapauksessa haluaisi antaa sitä omalle lapselle edes toiseksikaan nimeksi. Mutta jos pidätte siitä, ei kannata epäröidä, pikkuisia Ilmareja on nyt Suomessa paljon.

Vierailija

Pidän tosi paljon Ilmari nimestä!!!

Minulle ei tule mitään pappa-fiilistä. Sopii hyvin nuoremmallekkin. Tiedän itseasiassa yhden ihanan pikkuviikarin nimeltään Ilmari!

Vierailija

Miehen suvussa kulkee nimi Ilmari. Miehen ukki on ollut etunimeltään Ilmari, sen jälkeen se on esiintynyt toisena nimenä. Meidän pojankin toinen nimi on siis Ilmari ja sattumalta veljenikin toinen nimi on Ilmari. Hyvin tuttu nimi siis ja mulla siitä tulee kyllä mieleen sellainen pellavapäinen pojanviikari ;-). Kiva nimi!

neronja

Vierailija

kiitos kovasti rehellisistä mielipiteistänne!

Itsekkään en tässä kaupungissa (ts.meidän suku eikä tuttava piirissä ole pikku-Ilmareita eikä kyllä pappoinakaan ;) ) ole tuohon nimeen törmännyt,mutta joku siinä nimessä kutkuttaa ihan suunnattomasti, taas toisaalta tulee mieleen vanhempi mies.Mutta kaipa siitä pojan naskalista joskus mieskin kasvaa :)

Ilmareita onkin annettu lisääntyvässä määrin mutta kuinkakohan moni vaan etunimenä, kun vrk laskee toisetkin nimet tuohon..Hmmm..

Lisää kommentteja, kertokaas vaan..

Vierailija

Ja on ainakin varmasti kaikille suomalaisille tuttu nimi :-) Ilmari on vanha nimi mutta vieläkin aika paljon käytössä (vaikkakin enimmäkseen 2. nimenä), joten tuntuu aika ajattomalta nimeltä, siispä ei tule vahvana mieleen mitään tietynikäistä ihmistä. Sopii ihan minkäikäiselle vain. Tosin en nyt keksikään mitään vanhaa perinteistä nimeä, joka ei sopisi lapselle tai nuorelle, koska hyvät vanhat nimet eivät minusta yleensä voi kulua loppuun ajan myötä - ainakaan lopullisesti - ja kaikki ne mummo- ja pappanimien kantajatkin ovat aluksi olleet lapsia, joten miksei samoja nimiä voisi vieläkin antaa lapsille :-)

Vierailija

Ilmari on hieno ja miehekäs nimi pikku-pojalle.

Mietipäs nimiä Ilmari ja Einari.

Einari nimestä tulee pilkkanimi

Ilmari nimestä ei tule mieleen mitään kamalaa,

ota nimi rohkeasti vaan mietintämyssyyn.

Ehdotuksia koko nimeksi:

Ilmari Väinö Vihtori

Ilmari Eino Juhani

Ilmari Vilho Viljami

tai mitä olette miettineet...

Vierailija

... mutta tämä mielleyhtymähän helposti (minulla ja muilla) muuttuu, kun tapaavat yhden pienen Ilmari nimisen pojanviikarin. Itse en ole vielä tavannut, siksi tämä vanhempi mieshenkilö-mielleyhtymä sitkeästi tulee mieleen.

Eli rehti perusnimi, ei nykyään etunimenä tavallinen, mutta minusta ehdottomasti hyvä valinta nimeksi.

Vierailija

ja sopii sekä pienelle että miehelle.

Mielikuvia: Suomalainen, ilma-myrsky-tuuli-viima, Kalevala, komea, vahva ja rehti, kunnon ihminen kerta kaikkiaan.

Vierailija

..on ihana nimi! Toki on monella vanhemmalla miehellä usein toisena tai kolmantena nimenä. Kuitenkin ihan etunimenä ajatellen mullakin ekana tulee mieleen pieni vilkas pojan viikari.

Ja mielestäni vielä se, että Ilmari sopii sekä pienelle pojalle että papalle. Mutta ainakin mun korvaan nämä timijimijonijami -nimet eivät aikuisen miehen, saati vanhan papan, nimenä kuulosta mietenkään miehekkäältä.

glemei

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat