Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Minulla on 6 viikkoinen poikavauva joka pulauttelee todella runsaasti, ihan kaarella välillä lentää. Puklailu alkoi kun vaavi oli n2-3 viikkoa ja jolloin luovuin kokonaan lisämaidosta ja oma maitoni alkoi virrata ha riittää hyvin. Kun olen pumpannut maitoa ja antanut pullosta, pulauttelua ei juuri ole. Eli onko kellään kokemusta, että nimeomaan imetys lisäisi pulauttelua? Olen kyllä pumpannut osan maidosta pois ennen imetystäkin, mutta sekään ei tunnu auttavan, ei myöskään vauvan pystyasento imetyksen aikana. Harmittaa kun tuo pumppaus ja pullottelu on niin aikaavievää, mutta vauva kärsii tosi paljon ilmavaivoista ja pulauttelusta kun imetän :(.

Kommentit (9)

Vierailija

Kyllä se paljon maitoa tarkoittaa, että sitä ilmaa menee paljon ja sitten se tulee pulautuksena pois se ylimääräinen maito ja ilmat.

Suihkutisseistähän vauva saa "liikaakin" maitoa ja ylimääräinen tulee pois.

Voi yrittää pahinta painetta päästää rinnoista ennen imetystä pois ja oppaissa neuvotaan myös mahdollisemman pystyssä asennossa imettämään. Eli niin, että sinä itse olet pystyssä ja vauva myös.

Aikaa myöten tilanne rauhoittuu kyllä. Eikä ole vauvalle vaarallista, ilmavaivaa tietysti voi enmmän tulla. Ja siihen sitten voi yrittää röyhtäytellä ja pitää pystyssä imetyksen jälkeen.

Meillä on kolme lasta ollut suihkutissien armoilla ja kakkonen pulautteli todella paljon. Neuvolasta ei koskaan oltu huolissaan, koska paino nousi aina tosi hyvin. Minä kun nitse vähän oli huolissani juuri siskis, että kaaressa lensi. Olin jostain lukenut, että se kaaressa lentäminen tarkoitaa sitä refluksitautia, mutta ei siis ollut meillä muuta kun reilu maidontulo.

Vierailija

lyhyemmän aikaa ja sitten röyhtäytys ja taas tissiä? Näin tehtiin meillä toisen lapsen kanssa, joka pulautteli syöksyinä. Välillä tuntui siltä, että pulautti kaiken maidon pihalle mitä oli syönyt, mutta kun annoin vähemmän kerrallaan, niin maito pysyi paremmin sisällä. En hetkeäkään harkinnut imettämisen lopettamista pulauttelun vuoksi! Onneksi maitoa riittää ja voi täysimettää on mielipiteeni.

Vierailija

kaikkia noita keinoja on siis kokeiltu ja vauva on oikein kärsivän näköinen kun rimpuilee tissillä ja sit lentää puklu. Mietin kans refluksiakin kun tuttua on siskon pojilta... tänään pumppasin jopa 50ml ensin pois ja annoin sitten rintaa mutta sama homma jatkuu. Mietin onko tässä mitään järkeä??

Vierailija

siis onko järkeä imettää kun vauva parka kärsii ilmavaivoista ja puklailusta ja äidillekkin tuottaa stressiä, voiskohan sitä pumpata jonkin aikaa ja siirtyä takas imetykseen jos se suihkuaminen laantuis vai??

Vierailija

tuotakin on kokeiltu, eli röyhtäyttää parikin kertaa imetyksen aikana= ei apua. Minä olen harkinnut lopettamista, niin rankkaa katsottavaa tuo pulauttelu homma kun vauvalla on tuskanen ilme ja kirkuu, mutta kauanhan sitä pumppaamista jaksais..miksihän mulla ei ollut tätä ongelmaa esikoisen kans ja nyt on, outoa.

Vierailija

meillä vauva pulautteli tosi paljon olisko ollut just 4-6 vk ikäisenä, sitten loppui aika nopeasti itsestään. olisko nielun toiminta tai mahalaukku kehittyneet siinä vaiheessa, mene ja tiedä.

Vierailija

Tilanne helpottui, kun annoin "ohuen" maidon ensin suihkuta rauhassa niin kauan, kuin sitä tuli vapaasti rintaa hierosessa (ei lypsäessä). Sitten kun nopea maidon tulo rauhoittui niin annoin vauvan imeä rauhassa ns "paksumpaa" maitoa. Sekava sepustus, mutta meillä toimi!

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat