Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

Kevätmamma06, mulla jomotteli, kun oli tulehdus. Ei ollut muita oireita, ehkä hieman lisääntynyt valkovuoto. Mutta voihan se olla mitä vain. Vaikka vauvan pää painaa sua johonkin, arvailen vain... = )

Vierailija

Moi kaikki! Eilisen päivän kävin töissä ja viime yö oli kamala. Hyvä että vessaan pääsin kun selkään koski niin pirusti. Joka paikkaa kolottaa nyt, tuntuu että en jaksa tehdä mitään vaikka pitäisi. Vai suotakoon tämä ilta nyt levolle, ei ne hommat karkaa tuolta mihinkään. Sairasloma on sinne asti kun alkaa äippäloma eli 29. päivään tätä kuuta. Kaikki suuremmat on jo vauvalle hankittu, jotain sellaisia pieniä joka päiväisiä pitäisi ostella, mutta niitä kerkeää tavan kauppa reissujen yhteydessä. Patja pitäisi vauvan sänkyyn käydä ostamassa, se puuttuu. Nyt olen kolme päivää itekseni kotona, kun mies on reissussa... saapahan siivottua ja olla ihan rennosti. Taidan tehdä sohvalle sellaisen hyvän paikan tyynyn ja peiton kera ja ruveta siihen pötkölleen.

Eilen oli neuvola ja kaikki on hyvin. Tässä vähän mittoja:

rv:31+6

Hemppa: 137

Paino: 75kg (+200g/vk)

verenpaine: 120/70

pissa oli puhdas

sf mitta oli 32

kohdunsuu kiinteä ja kiinni.

Eilen vauva oli perätilassa. =)

No tänään kävin sitten neuvola lääkärissä, kun se arvio tämän tilanteen että menenkö enää töihin. Koska supistuksia tulee nykyisin päivälläkin levossa. Eli en mee töihin. Ottivat tuolta alapäästä vielä jotkin näytteetkin, joidenka tuloksista pitää huomenna soittaa. Tänään lääkäri sitten katsoi ultralla vauvaa ja nyt se oli raivotarjonnassa eli se on viime yönä kääntynyt. =) Ei tarvii mennä äippäpolille.... jes... Nyt kun vaan kaveri pysyy tuolla omassa pesässä eräpäivään asti.. =)

No nyt levolle.

Heidi 32+0

Vierailija

Heippa kaikille!

en ole kanssa ehtinyt käydä kirjoittelemassa, kun miehellä oli vapaata ja ollut niin paljon ohjelmaa.

Tänään käytiin äitipolilla painoarviossa yms. Poika hyvän kokoinen 2835g et keskikäyrillä menee. Mutta tilanne kohdunsuulla oli muuttunut.Kanavaa on 1cm jäljellä, poika hyvin laskeutunut ja pehmeä kohdunsuu ja hiukan auki. Joten voi syntyä milloin vain tai sitten tässä odotellaan vielä 6 vko:a niinkuin lääkäri lohduttavasti sanoi.

Jopsu77 & poika 36+3

Vierailija

Onnea uusista kodeista niille jotka ovat muuttamassa! Synttärionnea my_selenen tytölle!

Mulla oli tänään neuvola tosiaan. Painoa oli tullut 327g/vk lisää, hieman on ollut turvotusta, rr 125/85 (mulla alapaine on kohonnut taas, mutta ei siitä mitään sanottu), sf 29. Tarjonnasta sitten keskusteltiin jonkin verran. Terkka oli sillä kannalla, että vauva voi hyvin ollakin pääalaspäin ja jollain mutkalla. Sydänäänet kuului silti melkosen ylhäältä taas. Potkut tulee kohdunsuulle ja koska terkka ei ollut tarjonnasta varma, enkä ole minäkään enää, niin sain lääkärille ajan kahden viikon päähän jossa hän katsoo sen tarjonnan ultralla ja se on sitten samalla viimeinen lääkärikäynti. Jos silloin on perätilassa, niin käännösyritys on sitten sillä samalla viikolla. Näin ainakin oli nyt puhe. Huh, että asia on nyt hoidossa. Toivottavasti vauva tosiaan olisi raivotarjonnassa!

Esikoinen ei meinannut millään nukahtaa päiväunille tänään, ei ole nyt muutamaan päivään oikein ollut suostuvainen menemään unille. Melkein kaksi tuntia meni että nukahti ja mieskin tuli jo kotiin. Ovat nyt molemmat nukkumassa, olleet kohta tunnin. Hyvä niin.

Tuli tossa itsekin sitten levättyä kun esikoista nukutin. Jaksaa taas iltaan asti:).

äiskä-04 rv 33+2

Vierailija

Pikainen moi ennen ku lähen tekee kakkua. esikoisel täyttää tänään 4v joten paljon olis tekemistä. mitään isoja pippaloita ei tänään vietetä mut kakkua ja vähän juhlintaa tietysti. juhlitaan sit joku viikonloppu ku pääsisäinen ohi ja vierailla aikaa tulla. =)

ihanaa ku aurinko vihdoinkin paistaa ja vielä tähän aikaan jo!!! voisiko tänään olla sellanen hieno kevätpäivä??

nyt tekee jotain hyödyllistä, vielä pitäis siivota (no, imuroida ja pestä lattiat) ja sen semmosta. myöhemmin mamit ja masut..

my_selene ja Emma 4v, Alva 2v 9kk ja neiti Nukkuva rv 33+

Vierailija

Muzzukka!!! Mulla on kyllä laskettu aika 24.5... Eli viikko aikasemmin kun sulla..

Mulla on torstaina neuvola, toivottavasti olis jo kääntyny!!! Sektioon en todellakaan haluaisi. Mä kun oon jo päättäny et mitään puudutuksia en ottais, jos ilokaasulla ja lämpimillä suihkuilla pärjäis. Edellisistä kerroista kun tuo epiduraalin paikka on ollu tosi kauan kipeänä, et ei kiitos enään.

Nyt mulla on ollu koko illan tosi inhottava olo... Masua nipistelee tosta pinnalta ihan kuin neuloilla pistettäis ja sit on tosta ihon pinnalta ihan puutunu. Istuminen/lepäily helpottaa vähän... En mä muista et edellisissä olis ollu tollasta... Et mitä lienee tämäkin...

Mut pitänee mennä katsomaan vähän miehen perään kun pakkailee jotain astioita... ;o)

-tintti-

Vierailija

Minäkin olen pienikokoinen (ei tosi nyt kun olen lihonnu melkein 20 kg raskauden aikana) mut pituutta löytyy 156 cm ja hyvin on mun vauvat mahtuneet ulos (eka synt. rv 39+4, 3750 g/50 cm ja toka rv 38+3 3560 g/50 cm). vaikka onkin pieni niin siihen vaikuttaa kui joustava ja levee lantio synnyttäjäl on.

niin ja isotkin vauvat voivat olla huonoja syömään. mun esikoinen ei osannu imea ku syntyi ja lastenhoitajat opettivat sitä synnärillä. söi usein mut aika vähän kerralla ja nukahti AINA tissillä. toinen tyttö sit taas söi hyvin eikä nukahtanu mut silti puklas suurin osa ruuasta ulos hetken päästä vaikka röyhtäs. on sellasia yksilöitä ne vauvat..kääk! nyt iski ihan hirvee vauvakuume..tulispa toukokuu jo!!!

my_selene ja tytöt

kakun tein jo ku fuskasin ja ostin valmispohjia, täytteeks tein kevyenvaniljakreemin, mustikoita ja banaania. ananasta unohdin ostaa muuten sekin kuuluis siihen. ihana väri tuli mustikoista ja säästin muutama siihen päällyskermaan niin kakusta tulee sellanen hieno lilanvärinen. nin ja koristeeks paljon ranskanpastilleja ja iso 4-kynttilä. ihan älytön kakkuhimo..

Vierailija

Himputti! Unohtu kaikki mitä piti kommentoida saman tien kun painoin vastaa nappulaa...

No, aloitetaan omasta navasta.

Viime yö meni kääntyillessä, ja lopulta heräsin hieman yli 4. Varmaan osasyynä oli eiliset parin tunnin päiväunet.

Viikonloppu meni ulkoillessa ja sunnuntaina kärsinkin sellaisesta päänsärystä että otin yhden panadolinkin. Lisäksi oli näköhäiriöitä, mutta verenpaine oli onneksi vain 65/108. Päänsärkyyn epäilen syyksi liian vähän juomista. Onneksi vauva liikkui, ja oireet meni ohi lepäilyllä ja juomisella. Enään en lähde minnekään ilman vesipulloa.

Torstaina alkaisi virallisesti äitiysloma. Täytynee vissiin sitten lopultakin alkaa tekemään niitä rästihommia mitä olen suunnitellut lomalla tekeväni, nythän olen ollut kohta kuukauden saikulla...

Mutta taidan lähteä suihkuun ja sitten kaupungille. Olen jo viikon ajan suunnitellut digikameran ostoa, jokohan nyt sen raskisin ostaa...

t. Nasu ja Touko-masu 34+2

Vierailija

En olekkaan aikoihin kirjoitellut tänne , mutta melkenpä joka päivä oon käyny lukemas mitä muille masuille kuuluu. =)

Meille siis tulossa kolmas. Kotona isän ja äidin lisäksi vaavia kovasti odottavat 6½v tyttö ja kohta 5v poika. Niin ja LA olis 24.5. Että meillä tuo toukokuu alkaa olla kohta täynnä synttäreitä, mulla 13pvä, pojalla 15pvä ja mun äidillä juuri tuo 24pvä! ;o)

Masussa asustellaan tälläkin hetkellä perätilassa... Saisi kyllä jo alkaa kääntymään... Supistuksia mulla ollu koko raskauden ajan, niiden takia ollutkin helmikuusta lähtien saikulla. Nyt viimiset kolme viikkoa melkein täyslevossa, vain kävely sallittu. =( Tosi " kiva" kun vappuna pitäisi muuttaa...jää vaan pakkaamiset tuon miehen vastuulle... Kaikista tylsintä tässä on se että alkaa olemaan todella tylsää!!! Molemman muksut kun on päivisin päiväkodissa niin on myös todella hiljaista! Kai tästä pitäis vaan nauttia vielä kun voi, mutta kun on ollut jo niin pitkän aikaa näin niin... =(

Yöt on aivan tuskaa... Nukuttua saa vain lyhyissä pätkissä, selkään sattuu, kääntyminen yhtä tuskaa, närästää, on kuuma, vessassa saa ravata... *huoh*

Mut nyt päikkäreille, vielä kun ehtii...

tintti rv33+6

Vierailija

Onnea kaikille niille, jotka pääsevät muuttamaan uuteen kotiin. Hanimböörd, varmasti ihana muuttaa omakotitaloon.

Onko muilla tällaista, että aika tuntuu seisahtaneen? Musta päivät matelee tosi hitaasti nyt lomalla ollessa. Johtunee ehkä siitäkin, että ei oikein jaksa enää mitään tehdä. Työhommia tosin teen kotoa käsin vielä tämän viikon, mutta nekin etenee hitaasti. Mietin kevättalvella, että laitankohan kaiken valmiiksi aivan liian ajoissa, kun pesin ja silitin vauvanvaatteet, puhdistin vaununkopan, ostin puutuvia tarvikkeita yms. Nyt tuntuu siltä, että onneksi tuli tehtyä. Nyt supistelee aika lailla, jos yhtään yritän järkkäillä ahkerammin. Ikkunat tosin kaipaisi pesijää, mutta ehkä jätän sen myöhemmäksi, ettei ihan vielä typy syntyisi... (36. vko menossa).

Esikoisen kanssa kävin kaupungilla viikonloppuna ostamassa kesävaatteita, ettei sitten tarvitse vauvan synnyttyä lähteä. Meillä isäntä ei niin kauheasti tällaisista hommista välitä. Ostettiin pino trikooshortseja ja t-paitoja, yksi mekko, kevätkengät ja sandaalit. Meidän neiti ihme kyllä viihtyy kaupoissa, ja kun vielä pääsi jäätelöbaariin ja lelukauppaankin.

Oliko se nyt Hanimböörd, joka toi esille, että pienikokoiset vauvat ovat huonosyömäsiä. Meilläkin esikoisen kanssa todella oli niin. Nukahti aina kaksi minuuttia tissiä luputettuaan. Ja piti öisin herättää syömään, ellei herännyt. Tosin kyllä heräsi. Kokoa oli syntyessään 2860, vko 38 +2. Nyt tulokas menee neuvolan mittojen mukaan eri käyrillä. Itse asiassa keski- ja yläkäyrän välissä. Mua hieman pelottaa, jos on iso. Siis nimenomaan synnytys, koska olen itse pelko pienikokoinen. Esikoisessakin oli tekemistä. Huomenna on vika lääkäri, ehkä osaa sanoa jotakin koosta.

Mukavaa tiistaita masulliset!

Vierailija

Flunssan kourissa edelleen.Mietin jo jos nyt pitäisi lähteä synnytykseen, hengittäminen olisi tosi tuskaista.Eilen ja tänään olisi ollut se neuvolan perhevalmennus, mutta jäi nyt meiltä väliin.Tosin eka kerta ei ollut niin kummallinen, joten luulen, ettei menetetty mitään.Odotan torstaista lääkäriä, joka onkin sitten se vika lääkärikäynti.Mulla ei toistaiseksi ole ollut mitään vaivoja, joten yhtään ei tiedä onko paikat vaikka jo pehmennyt tms.

Kiitos kaikille onnitteluista!On tosi ihanaa tietää, että pääsee kohta tästä yksiöstä pois.Tosin muuttamaan ei päästä vielä ihan heti.Viimeistään toukokuun lopulla, joten vauvelin ensiasunto on sittenkin tämä yksiö.

Ahava ja vauveli rv 37

Vierailija

Onpa harmaata ulkona, ei tee yhtään mieli sinne lähteä, täytyisi keksiä jotain puuhailua täällä kotona.

my_selene, paljon onnea teidän tytsylle!!

Laitoinkin tuonne jo kyselyn kaikille, kun olen ihan ihmeissäni alavatsakivun kanssa. Eilisestä alkaen on jomottanut ihan kunnolla tuota alavatsaa/kohdun alaosaa. Onko muilla ollut tällaisia tuntemuksia? Huolestuttaa vähän mitä on, kun ei supistuksilta vaikuta. Ja vauvakin on mun mielestä ollut tänään aika hiljainen. Täytyy yrittää mennä juomaan vähän mehua jos saisi kaveriin vähän vauhtia. Meillä kun mahassa yleensä mellastetaan niin, että 10 liikettä saa kasaan jo noin 10 minuutissa. Seuraava neuvola on onneksi jo huomenna, niin voi tuosta kivusta kysellä sielläkin.

Sitten vielä kysymys viisaammille, kun ensimmäistä täällä odotellaan, niin en ollenkaan osaa ajatella, mitä vauvalla pitää olla päällä kun laitokselta tullaan. Jos on lämmin, niin riittääkö normaalit sisävaatteet + puuvillainen villatakki ja pipo vai tarvitseeko vielä muuta? Entä jos on kylmä ilma, käykö äitiyspakkauksessa ollut ohuempi puku tämän vaatekerran päälle?

Vierailija

Tintti; Sattupas,ollaan täysin samalla viikolla ja päivällä menossa,eli laskettu aika siis 31.5? Minunki masu-asukki on vielä perätilassa,tänään oli just neuvola.Ahistaa pelkkä ajatuski sektiosta kun oon niin valmentautunu normi synnytykseen!!Kaikki oli muuten ok.Hyvän kokonen ja hyvät, selvät sydänäänet.Nyt vain peukut pystyyn että kääntyis toiste päin :)

Minuu ei oo vielä ollenkaan supistellu, liekkö normaalia...?

Vierailija

Onneks näyttää netti taas pelittävän. Oisin varmaan tullut hulluksi, jos en ois muutamaan päivään päässyt nettiin:)

Viime yö oli kyllä ihan painajaista!!! Selkää särki niin pirusti, ettei pystynyt paikallaan makaamaan. Suppareitakin tuli jonkun verran. Sain unta vasta joskus kahen jälkeen, kun mies lämmitti kaurapussin selälle.

Kamalaa, kun tuntuu, et miten sitä kohta enää uskaltaa mihinkään lähteä. Kaupastakin jouduttiin aika pikakyytiä lähtemään pois, kun rupesi supistukset ihan sattumaan.

Mulla alkaa iskeä kohta paniikki, kun ei olla mitään vielä saatu vauvalle valmiiksi! Oon miestä patistellut, että ne tuplat nyt ainakin ois ruvettava tilaamaan, kun toimitusaikakin voi olla 6vk! Ja mies vaan sanoo, et joo jos vaikka seuraavasta tilistä! No, ehkä mä vaan oon liian hätänen, mutta kun esikostakin oli jo kaikki monta kuukautta ennen la:ta valmiina...

Mut nyt lähen jatkamaan aamupalaa:)

pricilla rv32

Vierailija

Ensiksi onnea My Selenen tytölle, 4 vuotta on hyvä ikä =)

Ja kaikille uuden kodin saaneille myös onnittelut!

Omaa (.) Tänään oli äippäpolilla viimeinen lääkärikäynti ja ultraus. Suppareita on ollu aika vähän lähiaikoina, mut kuitenkin kohdunsuu oli ihan pehmeä ja vähän aukikin. Pää on jo alhaalla lantiossa. Ultran mukaan tyttövaavi on aikasta sirotekoinen, nyt n. 2600g. Onhan tässä muutama viikko aikaa onneksi kasvaa... Jos sen 3 kg ehtisi saavuttaa =)

Lähtiessä lääkäri toivotteli tervetulleeksi synnyttämään lähiviikkoina. Jännittävät ajat alkaa olla käsillä meillä kaikilla!!

Mukavasta lääkärikäynnistä huolimatta mieli on aika maassa... Sain ystävältäni viestin että heille ei synnykään syksyllä vauvaa =(

Tosi paha mieli tuli heidän puolesta...

Mut lähdenpä nyt keittelemään kahveja kun mies tulee kohta töistä kahviseuraksi!

Iisamaari + tytsy rv 36+3

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat