Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Milloin voi alkaa odottaa vauvan nukkuvan paremmin?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Meillä esikoinen nukkui alusta asti hyvin, vauvana jo 6 tunnin pätkiä.Nyt tämä toinen on todella huono nukkumaan.Päivisin unet on katkonaisia, ainoastaan vaunuissa ja kantoliinassa onnistuu.Öisin hän heräilee ja syö kahden tunnin välein.Pisin unipätkä on heti alkuyöstä max 4 tuntia.Viime yönäkin hän itkeskeli ja söi joko rintaa tai tuttia koko yön ja pisin pätkä jonka sain nukkua taisi olla se 2 tuntia ja sekin vain kerran.Vauva on vasta vajaa 2kk joten missä vaiheessa voin alkaa edes odottaa että nukkuisi vaikka sen 4-5h putkeen tai että yö menisi yhdellä syötöllä?Tiedän kyllä että vauvat on erilaisia mutta n. suunnilleen...

---nimimerkillä väsynyt kahden äiti joka ei pääse päivisinkään päiväunille---

Kommentit (1)

Vierailija

Kuten itsekin varmaan tiiät, niin eihän tähän ole mitään sääntöä. Jokainen nukkuu, miten nukkuu. Mulle sanottiin " rohkaisevasti" neuvolassa, että 6kk ikäisellä alkaa olla vuorokausirytmi vakiintunut. Mä olin, että " gee, thanks... puoli vuotaa kaaosta"

Enivei meillä siis myös alkuun varsin huono nukkuja -unta riitti 2-3h pätkissä. Vähän reilu kuukauden ikäisenä alkoi syötöt vähentyä aika tarkkaan siihen 2 (max 3) per yö ja nyt 2kk ikäisenä on reilun viikon mennyt yhdellä syötöllä per yö. Eli menee nukkumaan klo 21 ja herää syömään klo 05 tienoilla.

Näin meillä.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat