voiko kenelläkään olla VÄHEMMÄN VARALLISUUTTA kuin meillä?

Vierailija

N24 opiskelee/M25 töisä

oma asunto ja isssooo laina

oma auto

ei säästöjä

ei perintöjä

rahta riittävät elämiseen. laskuihin ja ruokaan

TUNTUU ETTÄ KAIKILLA TÄÄLLÄ ON HIRVEÄ PERINTÖ TILILLÄ TYAI MUUTEN VAAN MANIA?

Kommentit (15)

Vierailija

voin kertoa hieman meidän elämäntilanteesta :)

minä opiskelija, nyt mammalomalla, minimi äippäriraha 304e/kk.

mies opiskelee, kaikkihan me tiedämme että opintotuki ei ole kovin korkea.

auto löytyy, joo lainassa minun isoisältä ;).

vuokralla asutaan ihanan isossa asunnossa, josta maksetaan asumislisän jälkeen todella vähän vuokraa.

toimeentulotukea saadaan sossusta, joten sanoisin ap, että teillä on asiat aika hyvin.

niin, ja juuri kun olisi ollut mahdollisuus pärjätä ilman sossua, niin ei ole löytynyt kesätöitä...

no, me ollaan nuoria 18 ja 20, ja itse ollaan lapsi haluttu, joten en mä viitsi valittaa. ja meidän " aikamme" on vielä joskus :). uskon että ehditään ostaa vielä auto ja asunto, jne.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

noista perinnöistä stressaa. Kyllä se stelluskakin provo on. Vaikka sillä on sisaruksia niin ois muka perinyt hirveesti rahaa/asuntoja tavisvanhemmiltaan. Heh

En todellakaan ole mikään provo. Kuukauden tällä palstalla olen ollut ja en kyllä tätä aikamäärää mihinkään provoiluun kuluttaisi. Ja valehteleminen ei ole mun juttu, en oikeen osaa edes valehdella. Sisaruksia on kyllä monta, mutta oletko kuullut testamentistä? Ja meillä kyllä iso suku (osa tädeistä/sedistä/enoista yms ovat olleet lapsettomia). Testamenttejä voi kyllä tehdä aika lailla, vaikkei sukua oliskaan :)

Vierailija

N 24/M 26

- vuokra-asunto

- laina-auto

- opintolainoja n. 4500 eur yhteensä

Kallein omistus: öö... tietokone?

Tulot per kk: 2 x opintotuki + khh = n. 1000 euroa/kk!

Että joo on vähempi varallisuutta :) Emme silti tunne olevamme millään muotoa köyhiä eikä rahaa oo tarvinnut oikein koskaan laskea. Elintavat taitaa vaan olla sellaset että ei kulu kauheesti rahaa.

Vierailija

Sillä " me 20-30-vuotiaat" ollaan juuri siinä elämänvaiheessa, jolloin rahaa tarvitaan eniten; opsikelut, asunto, lapset jne... eli aika kädestä suuhun sitä mennään, kunnes elämä tasoittuu. Ja normaaliahan tuo on. :)

Ehkä täällä pyörii vain muutama oikeasti rikas, suurituloinen, perinnön saanut jne... mutta luulempa että loput ovat aivan tavallisia maantallaajia. :)

Me myös ihan normeja; minulla (26) opiskelut kesken (mammalomalla), mies (28) töissä, asuntolaina, autoa vielä muutama erämaksu jäljellä, ylimääräistä rahaa ei kyllä jää kun säästetään koko ajan samalla hieman lomarahaa, ja teemme kerran vuodessa jonkun matkan. Ihan tavallista elämää elämme, tavallista ruokaa syömme, tavallisissa vaatteissa kuljemme, tavallisia harrastuksia harrastamme, tavallisen auton " omistamme" , tavallinen määrä rahaa tilillä jne...

Vierailija

noista perinnöistä stressaa. Kyllä se stelluskakin provo on. Vaikka sillä on sisaruksia niin ois muka perinyt hirveesti rahaa/asuntoja tavisvanhemmiltaan. Heh

Vierailija

Pienet tulot ja lainaa on. Kaikki menee mikä tulee, vaikka mies onkin töissä. Palkka on vaan niin huono, että sillä ei kamalasti muuta tehdä kun maksetaan laskut. 6 suuta ruokittavana, joten varallisuus on aika nolla.

Vierailija

meillä

Minä kohta 28 ja äitiyslomalla parin kuukauden päästä, mies pitkäaikaistyötön ja normaaliin työhön soveltumaton.

Vuokrakämppä, vakuus 600e, joka lainattu

Kaksi autoa josta toinen pois rekisteristä.

Ei säästöjä

Ei perintöä

Velkaa 16 000e

rahat ei riitä juuri mihinkään.

Vierailija

Asunto on ja siihen paljon lainaa. Autokin on, mutta noin 10 vuotta vanha rämä, joka onneksi on toiminut todella hyvin. Lapsiakin on ja olemme onnellisia. Rahat riittävät juuri ja juuri elämiseen tällä hetkellä, sillä meilläkin minä elikä äiti opiskelee.

Vierailija

37 v. töissä ihan hyvällä palkalla

ei asuntoa (talo on mun)

firman auto

vanhoja kulutuskuottoja n 5 000¿

taannut äitinsä lainan henkilötakakusella (n. 10 000¿)

ei siis perintöjä luvassa

Vierailija

Ikää on päälle 40. Ei ole omaa asuntoa, vaan asumme vuokralla. Auto on, mutta siitä on vielä velkaa 13 000 euroa. Miehellä on myös jokunen kulutusluotto, opintolainat olemme maksaneet aikoja sitten pois. Itse olen työtön, mies on töissä, lapsia on viisi. Eletään suurin piirtein kädestä suuhun, mutta eletään ja hyvin voidaan.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat