Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

persikkainen rahkapiirakka - ohjetta kellään?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Heissan!

Näin ehkä pari vuotta sitten kuvan piirakasta, jossa oli jonkulainen rahkaseos pohjan päällä ja puolikkaita persikoita pilkisti sieltä lomasta. Se näytti NIIN hyvälle!! :) Olen haaveillu siitä piirakasta jo niin kauan, että nyt haluisin kokeillaki sitä! Löytyiskö keltään ohjeita, edes saman tyylistä, tai vinkkejä?

Ja miten siitä rahkasta saa semmosta, ettei se tartu hampaisiin, niinku monessa ohjeessa?

t.mimosa

Kommentit (11)

Vierailija

.. kävin kaivamassa tämän arkistosta ja sitten muistinkin, ettei tähän rahkaa tullutkaan. Mutta on ihanaa, ei tartu hampaisiin (!?) ja persikatkin pilkistää :)

Pohja:

200 g margariinia

0,75 g sokeria

2 munaa

3,5 dl vehnäjauhoja

1 tl leivinjauhetta

Täyte:

iso purkki (480 g) persikkaviipaleita

250 g maustamatonta tuorejuustoa

2,5 dl " ranskancremeä"

2 munaa

1 dl sokeria

3 tl vanilliinisokeria

2 rkl sitruunamehua

Sekoita huoneenlämpöisiä pohja-aineksia sähkövatkaimella noin viisi minuuttia. Levitä taikina piirakkavuoan (halkaisijaltaan n. 27 cm) pohjalle ja lisää persikat päälle. Sekoita sähkövatkaimella muut täytteen ainekset kuohkeksi vaahdoksi ja levitä persikoiden päälle. Paista uunin alatasolla 170 asteessa noin 45 minuuttia. Jäähdytä piirakka kylmässä.

Eli helppokin on!

Vierailija

Ja kauris-69, tuo appelsiinituorejuusto varmaan passasi hyvin piiraaseen, voin kuvitella. Itse olen laittanut vanilijatuorejuustoa joskus, noita jämiä kun kertyy aina kaappiin, niin tällaiseenhan ne on hyvä tunkea. Varmaan voisi hyvi hyödyntää kermaviilin jämätkin, tai rahkan.

Vielä appelsiinituorejuustosta tuli mieleeni. Tuli mahdottoman hyviä pullia, kun laitoimme pääsiäispulliin sitä ja appelsiinimarmeladia. Elikkäs tein pullat kuten korvapuustit, mutta pullalevylle levitin tuorejuustoa ja marmeladia.

(Hyvä yhdistelmä oli myös vanilijatuorejuusto ja uuninkestävä mustikkahillo pullan sisällä. Mutta nyt ollaan jo aika kaukana alkuperäisestä aiheesta. Tuli vaan sekin vielä mieleen, vinkkinä :)

Vierailija

ai kun kuulosti hyvältä tuo rahkatonkin ohje! :) Itse asiassa enhän minä tiiä oliko siinä piirakassa rahkaa, ku itekseni vain ajattelin niin. :) Tiiä vaikka olis ollu just tuo piirakka. :)

Vaikka minusta kyllä tuo pulla-rahkatorttu kuuluu enemmän pääsiäiseen, mutta nyt en jaksa alkaa leipoa pitkän kaavan mukaan, kun niin kiirettä...

Siis kokeilenpa tuota rahkatonta.

Kiitos ohjeista! :)

Vierailija

Adwoa:

Lainaus:

.. kävin kaivamassa tämän arkistosta ja sitten muistinkin, ettei tähän rahkaa tullutkaan. Mutta on ihanaa, ei tartu hampaisiin (!?) ja persikatkin pilkistää :)

Ihan pakko kirjoittaa tästä. Tein tätä piirakkaa sunnuntaina ja aivan ihanaa on!! Tosi raikas ja todellakin helppo tehdä. Ohjeessa oli tuorejuustoa 250g, mutta paketti jonka ostin sisälsi vain 200 g juustoa. Laitoin sen ja lisäksi ostin appelsiini tuorejuustoa pienen purkin ja laitoin siitä sen 50 g. Creme fraicea ohjeessa on 2,5 dl, mutta sitä laitoin vain 2 dl kun en viitsinyt ostaa kahta purkkia puolen desin takia.

Suosittelen!

Vierailija

.. jostain kun tykkää ja intoutuu ohjetta suosittelemaan, niin mukavahan se on kuulla että on muillekin maistunut :)

(Jääköhän piirasta pääsiäiseksi ..)

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat