Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten sitä jaksaa jatkaa petetyksi tulemisen jälkeen?

Vierailija

Miten te joilta on petetty ja olette jatkaneet, miten on onnistunut, miten olette jaksaneet, miten liitto on muuttunut?

Sivut

Kommentit (40)

Vierailija

Mies on juuri sopiva minun puolisokseni, rauhallinen, työtä tekevä, samat harrastukset, antaa minulle tilaa, mutta tarvitsee minua rinnallensa jne.

Hän on hyvin surullinen kun olen sanonut että en enää rakasta häntä. Haastan joskus riitaa tästä asiasta, mutta sitä on tapahtunut n. 5-6 kertaa kahden vuoden aikana.

Kun annoin itselleni luvan olla vihainen, oksettavan huono olo lähti pois. Okei, ehkä olen hetkittäin vihainen kun muistelen asiaa, mutta yleisesti ottaen paljon seesteisempi kuin luulisi. Miestä kohtelen rakastavasti kun siltä tuntuu, välillä kaverimaisesti, välillä jopa nuorenparin oloisesti. Mies kohtelee minua kokoajan hyvin, hän todellakin rakastaa minua.

Kai tämä tästä. Minä vedin rajat siihen, että tuttujen naisten kanssa ei vehtailla ja ehkäisyä on käytettävä. Mies käy jatkuvasti testeissä kun minä käsken. Uskon kuitenkin miehen käyttävän kondomia, mutta se testeissä käyminen varmaan saa tajuamaan. Luulen jopa hänen lopettaneen, mutta koska en ole varma, toimenpiteet jatkuu.

19

Vierailija

Mies on kahden kk:n sisään pettänyt kaksi kertaa humalassa oltuaan, myönnettäköön että tuntuu että itse " ajoin" tuon toisen kerran miehen pettämään syyttelylläni ja haukkumisellani... Eikä siinä vaiheessa enää kiinostanutkaan!!

Nyt mies nukkuu yläkerrassa ja minä alakerrassa, mies tahtoisi kovasti jatkaa ja sanoi olleensa ihan sekaisin (palasimme yhteen puolen vuoden tauon jälkeen marraskuussa 05)

Nyt tuntuu ylivoimasen vaikealta kieltäytyä kun sanoo joka päivä rakastavansa ja tuo kukkkia yms ja on juuri se mies johoon rakastuin.

Olen jumittunut tähän tilanteenseen koska en tiedä mitä haluan..

Paha olo on..

Vierailija

Riippuu kai myös tästä pettäjästä... Välillä on ihan hyviä päiviä mutta kyllähän se liitto muuttuu. Sellainen yhteenkuuluvuuden tunne on hävinnyt.

Itsensä kanssa tässä joutuu paljon tekemään töitä välillä meinaa usko loppua.

Vierailija

osa pettäjistä katuu ja muuttuu. Alla oleva on aika kova tuomio toiselle ihmiselle ja ehkä myös itselle. Yhteiselämä voi kuitenkin olla mahdollista eikä tämä kenelläkään ole varsinaista ruusuilla tanssimista, elämä ei mene kuten suunnittelee ja erilaisia pettymyksiä tulee. Usean pettämisen jälkeen noin voisin tehdäkin. Kerran voi kuitenkin katsoa ja antaa toiselle mahdollisuuden.

Vierailija:

Lainaus:

lapsi oli silloin 1 v ja toinen tulossa.

Surullista että miehet pettää todennäköisimmin silloin kun kumppani on raskaana ja on pieniä lapsia

Kaiketi syy on osin biologinen että niitä siemeniä täytyy yrittää levittää mahdollisimman paljon

Jätin sen sian tai paremminkin heitin ulos kodistamme annoin aikaa pari viikkoa häipyä tavaroineen.

Silloin olin tosi vihainen ajatuksissa kävi kaikkea pahaa miestä ja naisystävää vahingoittavaa. Järkeä kuitenkin oli niin paljon päässä etten toteuttamisen tasolle vienyt.

Mies itki jälkeenpäin menetystään ja monet itkut itkin minäkin mutta ratkaisu oli oikea. Mies on menettänyt paljon elämässään ei ole nähnyt lasten kasvua ja kehitystä mutta sen arvon on huomannut myöhemmin.

Mies seurusteli sen naisen kanssa jonkin aikaa mutta sekin suhde kariutui. Hänellä oli hetken hauskaa. Olin pettynyt katkera mustasukkainen. Koin itseni todella raskaasti petetyksi olihan lapset suunnitellusti hankittu.

Kyllä sieltä murheen aallonpohjasta on noustu entistä vahvempana. Mikä ei tapa se vahvistaa.

Vierailija

Mä erosin. Ensimmäisen kerran mies petti kun odotin esikoista. Anteeksi antaminen oli todella vaikeaa, ja asia kummitteli kyllä mielessä ihan jatkuvasti. Suoraan voin sanoa, että vaikka asia oli sovittu yhdessä ja luvattu unohtaa, mutta aina tuli tilanteita joissa taas muistui mieleen. Jotenkin aloin vuodessa jo pikkasen taas luottamaan mieheen, kunnes mies toisti tekonsa. Hieno asia oli , että mies kertoi itse pettäneensä jälleen. Anteeksi en vain enää pystynyt antamaan. en itte halunnut jatkaa liittoa, missä ei se luotto kuitenkaan pelannut. Niinpä pakkasin tavarat ja kaksi lasta autoon ja lähdin sen ihmeempiä selittämättä pois. Pitkään olin todella maassa ja tavallaan ikävöinkin miestä, mutta ajan kanssa se onneksi meni ohi. Nyt on taas kaikki hyvin ja olen naimississa uuden miehen kanssa, toivoen ettei hän ikinä tee mitään vastaavaa. tavallaan meni luottamus miehiin, yhden ja ainoan ihmisen takia.

Vierailija

ja siihen kertaan se jäi. Ensijärkytyksen mentyä ohi päätimme yhdessä että tästä selvitään ja niin selvittiin. Asiasta täyttyi vain puhua,puhua ja puhua kerta toisensa jälkeen. Se tuntui molemmista kauhean pahalta, mutta pikku hiljaa ahdistus alkoi häipyä. Mies avasi minulle koko elämänsä, tekstiviestinsä ym. ja luottamus palasi yllättävän nopeasti. Nykyään koko tapahtuma tuntuu aivan toiselta elämältä, eikä sitä mieti enää. Joskus saatamme vitsailla aiheesta, tuntuu ehkä oudolta, mutta kyllä- se on mahdollista!

Ensimmäinen ajatus pettämisestä kuultuani oli, että meidän on erottava. Melko nopeasti tulin kuitenkin toisiin ajatuksiin, onneksi. Vaikka silloin tuntui että maailma kaatuu, nykyään näen tapahtuneen parisuhdettamme eniten vahvistaneeksi asiaksi. Kun olemme selvinneet siitä, selviämme mistä tahansa. Voimia ja kärsivällisyyttä kaikille!

Vierailija

Kyllä tavallaan uskon mutta tosiasia on että kuinka kauan jaksaa olla uskollinen. Itse väittää että on oppinut virheestään (sattui vielä muija jonka kanssa petti, olemaan vähän tasapainoton tapaus) mutta tosiasia on että kun taas tulee se normaali elämän vaihe, niin kestääkö mies tylsyyttä.

Se miksi jatkoin oli yksinkertaisesti koska rakastan miestäni ja meillä on lapsia joille aumusero oli kovat isku. Tottakai toivon että mies olisi oppinut mutta pelko tässä on kokoajan läsnä. Minulla ei ole elämässä kiire joten on aikaa rauhoittua ja katsoa mitä tulee tapahtumaan.

Vierailija

Meillä tilanne se,että pidetään vain kulisseja eli sama osoite ja saman katon alla asutaan. Muuta yhteiselämää ei ole. Lasten takia mies ei halua muuttaa pois. Itse en osaa päättää,jatkanko tässä omaa elämää lasten kanssa vai muutanko pois. Uutta miestä en enää halua,vaikka seksiä ja hellyyttä kaipaankin. Välillä päätä elää itsellistä elämää. Niinhän mieskin tekee. Olen kuin ilmaa hänelle,minulle ei tarvitse edes puhua. Tällaisia liittojakin on,mutta jaksaako sitä kovin kauan.. Ja meillä mies on se,jolla oli suhde.

Vierailija

Pitää olla kunnioitusta molemmin puolin, ilman sitä ihminen kuihtuu sisältä.

Siksi minusta esimerkiksi 19:llä oli asiat parantuneet, hänen ei tarvitse enää esittää mitään, hän tietää muutenkin että saa olla juuri sellainen kuin on - ja aikookin olla, lupia kyselemättä. Aikuisen naisen asenne.

Parisuhteessa ei aina tarvita rakkautta eikä intohimoa, mutta toistensa kunnioittamista ja auttamista tarvitaan aina! Jos väittää rakastavansa mutta käyttäytyy epäkunnioittavasti, se on paljon pahempi kuin jos sanoo ettei rakasta mutta silti käyttäytyy auttavaisesti ja kunnioittavasti.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat