Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia Patentex Oval- ehkäisypuikoista?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Siis niistä reseptivapaista emätinpuikoista, jotka tappaa siittiöitä??

Taitaa olla meille tällä hetkellä ainoa sopiva ehkäisymuoto, kun ei uskalla luottaa pelkkään hyvään tuuriin =)

Mietin vain, että ovatko kovin hankalia/suttuisia käyttää???

Kommentit (10)

Vierailija

on vähän huonoja kokemuksia noista puikoista.. Järkyttävä kuumotus ja kirvely jatkui minulla pitkään, olo oli aivan järkyttävä. Kokeiltiin muutaman kerran, mutta aina sama juttu. Muuten kyllä hyvä juttu, mutta itse en taida uskaltaa enää edes kokeilla, jäi traumoja.

Vierailija

Käytettiin niitä sen jälkeen kun lopetin e-pillerit. Ja pillereitä en ainakaan enää käytä, veivät halut ihan totaalisesti. Ja vielä puolitoista vuotta lopettamisen jälkeen kuukautisia ei kuulunut.

Puikot hieman kuumottavat, mutta ei se meitä kumpaakaan haitannut yhtään, pikemminkin päinvastoin. Vähän sottaavat, mutta onhan se puuha muutenkin välillä vähän sottaavaa... Ja vakiintuneessa suhteessa sitä jaksaa vähän aikaa odottaakin, voihan siinä odotellessa leikkiä muuten ;)

Mutta en muuten tiennyt, että niitä ei voi käyttää imettäessä. Täytyy varmaan luottaa ehkäisyn suhteen sitten pelkkään onneen, kun vielä täysimetyksellä mennään eikä kuukautisetkaan ole alkaneet.

Vierailija

Me koitettiin noita puikkoja kun esikoinen oli pieni. Mies sai aivan järkyt kirvelyreaktiot, muutaman kerran koitettiin ja sitten meni e-keino vaihtoon. Vähän kuumotti minullakin,m utta mies oli aivan raapimisasteella...

Soitin silloin apteekkiin ja kysyin tuosta imetysaikana käyttämisestä, eikä siinä ole mitään haittaa, voi käyttää huoletta. Se todella vähän nauratti, että kuka niitä nyt raskausaikana käyttäisikään...

Vierailija

on myös. Oletko harkinnut tai kokeillut? Itse käytin imetyksen aikana. On yhtä varmat kuin muut pillerit. Merkki on Cerazette (muistaakseni)

Vierailija

eli meillä käyteltiin niitä muutama vuosi sitten.

tässä muutama asia jotka tuli mulle mieleen:

- hiukan tylsiä, kun joutuu odottelemaan, että koska pääsee hommiin eli puikon laittamisen jälkeen pitää odotella jonkin aikaa ennen kuin ehkäisyteho alkaa

- sottasivat jonkin verran, mutta eivät järjettömästi

- aiheuttivat jonkinmoisen kuumotusreaktion ekoilla käyttökeirroilla meikäläisellä

- mies ei tuntenut mitään haittavaikutuksia

- mielestäni (ja myös mieheni mielestä) PALJON mukavempia kuin kondomit, jotka ainakin meillä jäävät liian usein samointein pakettiin...

- ainakin meillä hoitivat asiansa (eli ehkäisyn), käytössä olivat vain ovuloinnin aikaan

meillä olisi nuo puikot varmasti taas käytössä, jos voisi käyttää imettäessä. tarkoitus on vielä imettää, joten koitamme tsempata noiden kortujen kanssa :D

Vierailija

kun jäin miettimään tuota, että saako käytön aikana imettää vai ei eli

pakkausselosteen sanoin:

" Valmisteen käytön aiheuttamista haittavaikutuksista raskauden ja imetyksen aikan ei ole riittäävää tietoa, joten sitä ei tule käyttää raskauden tai imetyksen aikana. Turvallisuussyistä sitä ei myöskään tule käyttää synnytyksen jälkeisen vuodon aikana."

Haa, herää vaan kysymys, että miksi joku käyttäisi ehkäisypuikkoja raskauden aikana :D

Vierailija

Siis noitako ei saa käyttää imetyksen aikana??? Eipä sanonut mulle mitään apteekissa vaikka oli muun asian yhteydessä puhetta, että imetän... Ja siis kyselin aika tarkkaan noista =(

KÄÄÄK!

-sampukka

Vierailija

Meillä oli Patentexit käytössä ennen kuin tulin raskaaksi. Mielestäni ne ei niin paljon sutanneet kuin olin kuvitellut ja tuntuikin että ne ilo ihan jees. kyllähän ne vähän vaahtoavat, mutta vaihtoehtoja ei muita ole jos ei halua kumia tai e-pillereitä. :)

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat