Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Isovanhemmat kieltäytyivät lapsenhoidosta!!

Vierailija

Meillä on enempäi vähempi sopimus, että ovat hätätapauksessa käytettävissä. Asuvat 1km päässä ja ovat puolieläkeläisiä, tällä hetkellä molemmilla pitkä kevätloma.

Pyysin heitä pariksi tunniksi katsomaan lapsia, että voimme kähteä juttelemaan mahdollisesta avioerosta tai yhdessä jatkamisesta (kun ei haluttaisi jutella lasten kuullen),

Sanoivat mielummin tänään ryyppävänsä ja että ei heidän lastenhoito auttanut veljeänikään vaan ero tuli hänellekin se on vaan semmosta kuulemma. (veljeni vei 2 vuotta lapsiaan hoitoon vähintään kerran kuussa koko viikonlopuksi jotta päästi ryyppäämään) ja tätä käytöstä hän nyt vertasi omaani.

Kiva kiitos, eli ei apua sieltä, ei mistään, pariterapiaan ei päästä kun eivät ota uusia asiakkaita tällä hetkellä yksityinen maksaa niin paljon, ettei ole varaa jne.

Laittaisinkohan välit kokonaan poikki vanhempiini (nähdään nykyään vaan juhlapyhinä jos silloinkaan). Voisin voida henkisesti paremmin jos en pitäisi tuollaisiin ihmisiin mitään yhteyttä.

Miten itse menettelisit?

Kommentit (14)

Vierailija

Meillä isovanhemmat ovat luvanneet hoitaa lapsenlapsiaan myös hätätapauksessa. Mutta heille hätätapaus on se, että joutuisin sairaalaan yllättäen. jos muuten joudun käymään lääkrissä tai sairaalassa, eivät kyllä lapsia hoida edes sitä puolta tuntia/tunti ajoka mulla menisi. Meillä on myös nyt menossa suhteessa kriisi, ja pyydettiin parin tunnin hoitoapua, jotta oltais päästy kahdestaan vaikka syömään ja puhumaan asioista(tätä ei olla tehty yli viiteen vuoteen) niin tämä oli heidän mielestään vain tekosyy saada lapsille hoitaja. No erohan nyt tietenkään ei johdu vanhemmistani, mutta olisi silti joskus mukava saada sitä luvattua apua. Vanhempani kun vielä ovat eläkeläisiä ja todella hyväkuntoisia. Joskus sitten kylässä käydessä vanhin lapsi saattaa möläytellä meidän eroasioita jne...ja siihen sitten isovanhemmat aina vaan jaksavat jaaritella että kamalaa puhua lasten kuullen tuollaisia asioita:(

Vierailija

suostu auttamaan (edes hätätapauksessa).

Meillä miehen äiti hoitaa mielellään meidän

kolmea lasta jos haluamme lähteä ulos.

Käymme harvoin mutta kun menemme,

anoppi on aina ottanut lapset hoitoon tai tullut meille hoitamaan.

Oma äitini on vielä työelämässä joten yökylään

emme ole edes kysyneet,mutta esim.

lääkärireissun ajaksi on joskus tullut meille hoitamaan.

Ap:n tapauksessa isovanhemmat valitsevat

ennemmin ryyppäämisen kuin että

auttaisivat sen parin-kolmen tunnin lasten hoitamisella

että ap saisi rauhassa keskustella miehensä

kanssa elämästään ja tulevaisuudesta....

Kertoo mielestäni kaiken oleellisen

ap:n vanhemmista (käsitin että kyseessä ei ollut anoppi

ja appiukko vaan omat vanhemmat?)

ja heidän arvomaailmastaan....

Vierailija

Ei ole tuttuja tai ystäviä ja mll:n ihmiseen tuntuu kynnys olevan korkea.

+ olen niin masentunut jo,etten jaksa oikein hakea apuakaan (itse alalla joten sekin ahdistaa).

Vierailija

Kyllä tämä taisi minulle olla nyt viimeinen " teko" vanhempien puolelta. Olen syvästi pettynyt ja ihmeissäni, itsekin vanhemapana, miten voi kielttäytyä kun lapsi pyytää apua, jotta voi selvittää avioliittoaan? Itse en voisi.

Vierailija

parempi sekin kuin päissään olevat sukulaiset.

Olisi ehdottoman tärkeää, että saatte riittävästi kahdenkeskeistä aikaa ruotia parisuhdettanne.

Ero on iso päätös, miettikää tarkkaan...

Vierailija

omat vanhempani eivät hoida lapsiani lainkaan koska en anna heidän hoitaa. heidän mielestään vauvan tukistelu on ihan ok, minusta ei joten tässä syy.

Vierailija

Itse annan lapseni hyvin harvoin isovanhempien hoitoon, vaikka ovat erittäin mallikelpoisia ja rakastavia hoitajia. Itse koen, että lasten ja isovanhempien suhde on parjaimmillaan silloin, kun isovanhemmat saavat keskittyä olemaan isovanhempina eivätkä lastenhoitajina.

Vierailija

Keskity hoitamaan ja selvittämään parisuhdettasi, älä tuhlaa voimavarojasi isovanhempiin (juopottelevat ihmiset eivät muutenkaan ole mitään hyvää seuraa lapsille). Ehkä voitte miehesi kanssa keskustella sitten kun lapset ovat menneet nukkumaan?

Vierailija

meillä ei isovanhemmat osallistu millään muotoa lapsiemme huotoon. Ei edes sitä tuntia paria, vaikka ovat eläkkeellä ja virkeitä. Eiväkä edes ryyppää tms. Mummo hoitaa mielummin lapsia tuolla venäjän puolella mutta ei omia sukulaisiaan.

Tätä on jo ollut niin kauan, että olen tottunut.

Vierailija

Tai ehkä eivät halua milläänlailla puuttua teidän eroaikeisiinne?? Olisko tuo syynä? Älä nyt kumminkaan välejä pistä poikki, se tuskin mitään auttaa...

Onko teillä ketään muita ystäviä/tuttuja jotka voisivat katsoa lapsia jonkin aikaa? Tai saako paikkakunnallanne esim. MLL:n kautta hoitajaa muutamaksi tunniksi?

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat