Siis kertokaa tyhmälle miten voin saada MÄTKYJÄ vaikka saan vaan kotihoidontukea???

Vierailija

Mä en ymmärrä näistä veri jutuista mitään ja kyllä meinas aamupalalla mennä kahvi värään kurkkuun kun huomasin että mätkyjä on 380e!!! Siis miten se voi olla mahdollista?? Tähän asti olen saanut ihan kivasti palautuksia niin miten se yht äkkiä voi olla noin! Mitä mä teen nyt sit? Ei mulla ole niitä varaa maksaa!!! Mistä ne maksaisin... :(

Sivut

Kommentit (43)

Vierailija

eli verottaja lähettää suorasiirtoverokortin kelalle jonka mukaan siitä pidätetään vero. Eli se pitäis itse ymmärtää käydä muuttamassa, se ei ole sama mikä on verokortissa. Tämä verokortti menee suoraan kelalle, eli asiakas ei voi itse tietää suoraan mikä veroprosentti siinä on. ITsellä oli 10% minkä kela nosti sen 3% ja oikea prosentti olisi ollu noin 20%. Kantsii tarkistaa nää. NE sitten kelassa ja verotoimistossa vaan kohauttelevat olkiaan ja valittelevat tyyliin että oletpa tyhmä kun et tajunnut.... 778e mätkyjä edellisvuodesta, -työtön - sairas - työtön

Vierailija

Joten miten tasan samoilla tuloilla ja menoilla ja %:lla voi tulla nyt mätkyjä?

Pitää soittaa sinne, virhehän tässä pitää olla!

Vierailija

SINUN pitää huolehtia, että veroprosentti on oikein. Et kai sokeasti luota siihen, että viranomaiset huolehtivat sinun asioistasi??

Elätkö muutenkin elämääsi siten, että annat muiden hoitaa kaikki asiasi etkä itse tajua mistään mitään? Vähän siltä tuo logiikkasi kuulostaa... " noku aina ennenkin olen saanut palautuksia"

Ota vastuu elämästäsi, maksa (tässä tapauksessa täysin ansaitut) mätkyt ja lakkaa ruikuttamasta.

Vierailija

Ite ainakin soitin verotoimistoon, ja veroprosentiksi olisi tullut vaan 6 tai 7, mutta se virkailija nosti sen 8 prossaan. Olen ollut alkuvuonna 2 1/2 kk ansiosidonnaisella vanhempainrahakaudella ja kesällä tulee vähän lomakorvauksia. Asuntolainaa on. Mutta ilman lainaakaan ei prosentti olis noussu ku johonkin 15 tai 16 prossaan. Miten helkatissa pelkistä kotihoidontuista pitäis maksaa yli 20 prossaa veroa? Vero. fi sivuilla on hyvä laskuri.

Vierailija

" jos ne olis pienentänyt..

Etkö tiedä, mikä veroprosenttisi on nyt ja mikä se on ollut aiempina vuosina??

Ota hyvä ihminen selvää asioista..

Vierailija

Mutta minä olin tyhmä enkä ottanut asioista selvää, tästä siis jo muutama vuosi... kun jäin kotihoidontuelle enhän minä mitään veroprosenttejä mennyt muuttamaan kun luulin, että ottavat automaattisesti sen mitä pitääkin ja piste... Mutta kun sitten mätkylappu kourassa aloin kyselemään, että mitä kummaa tämä tarkoittaa niin selvisi, että sosiaalietuuksiin pitää olla erillinen veroprosentti.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat