Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

pitäiskö miehen mennä töihin vai opiskelemaan? ov

Vierailija

elikkä.. yritän selostaa tilanteen tarkasti mutta jaarittelematta liikaa: miehellä jäi pari vuotta sitten opinnot kesken kun hänelle tarjottiin mahdollisuutta jatkaa kesätyöpaikasa myös syksyn tullen. meillä oli tuolloin kova vauvakuume, ja päätettiin yhdessä että mies jatkaa töissä ja ensimmäinen lapsi saa tulla jos on tullakseen. ja tulikin. minä jatkoin omia opintoja ja valmistuin lopullisesti äitiysloman aikana.

ihan yllättäen, paperiteollisuuden työhässäkän takia, mieheltä meni työpaikka. sitten oltiin hetken aikaa molemmat kotona, kunnes seinät rupesivat kaatumaan päälle ja kriisiä pukkaamaan myös parisuhteeseen.

päätimme vaihtaa paikkakuntaa (muutamme nyt toukokuun alussa), sillä täällä meillä ei ole juuri mitään, olemme tulleet sen miehen menetetyn työn perässä tänne. samaan syssyyn mies päätti hakeutua uudestaan opiskelemaan. ala on suunnilleen sama kuin ennenkin, mutta suuntautuminen hiukan eri, kyse ei siis ole simppelisti keskeytyneiden opintojen jatkamisesta, vaikka vanhoja oppeja varmasti hyväksiluetaan paljon. juuri kun muuttopäätös oli lopullisesti tehty ja uusi asunto hankittuna niin soittivat miehelle ja pyysivät takaisin töihin. mies selitti tilanteen ja kieltäytyi pahoitellen.

no, jatkettiin taas uuden elämän valmistelemista. minä sain töitä kesäksi ja mies suunnitteli kesää kotona muksun (nyt 1v) kanssa. vaan sittempä soitti ihan yllättäen tyyppi miehen ex-työpaikan sivukonttorista sieltä meidän uudelta kotipaikalta ja tarjosi miehelle sieltä töitä, ensin ihan vakituisesti ja sitten kun mies kertoi tulevista opiskeluistaan niin ainakin nyt kesäksi. menisimme siis molemmat töihin ja lapsi hoitoon. ja ehkä se onnistuu näinkin..

mutta.. tulipa tässä mieleen että kannattaisikohan miehen ehkä mennä kuitenkin töihin vaikka vuodeksi ja sitten opiskelemaan..? näin minä saisin mahdollisuuden asettua varmemmin työelämään (nythän mulla on töitä vaan kesäksi) ja saisimme rahaa säästöön tulevien opiskelujen ajaksi. nyt ei ole säästöjä, velkaa vaan vaikkei sitäkään paljoa. ..vai onko sitten pelko että mies lipsuu kokonaan työelämään eikä hanki muodollista koulutusta lainkaan (näinkin tiedetään tapahtuneen)

mielipiteitä? ajatuksia? ja sori pitkä jaaritus.

Kommentit (2)

Vierailija

Mielestäni kannattaa kunnolla kysyä mieheltä mitä HÄN haluaisi. Mielestäni molemmat vaihtoehdot ovat ihan hyviä, kunhan miehesi on itse tehnyt päätöksen ja kokee saavansa tarvittavaa tukea asiassa. Ja kyllä varmasti selviäisitte taloudellisestikkin, vaikka miehesi opiskelisikin.

t. akateeminen äiti (netto 1200¿/kk) ja peruskoulun käynyt mies (netto 3100¿/kk) Että ei se koulutus aina kannata...

Vierailija

ja joka tapauksessa mies haluaa opiskelemaan. nyt vaan pitäisi hänen päättää että lähteekö nyt vai vuoden päästä. pääsykokeet kaikki on hänellä hyvin hanskassa ja työn alla. nyt ajatellaan niin, että hänkin menee kesätöihin ja kesän kuluessa tekee päätöksen jatkosta.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat