Vierailija

Lusikat lentää lattialle, samoin ruuat, ruokaa liiskataan pöytään jne. Ei syö juuri mitään. Tänään syönyt puolikkaan banaanin, leivän+leikkeleen ja kurkun palasen ja maidot siihen päälle. Todella raivostuttavaa touhua.

Kertokaa, mikä on paras tapa suhtautua/saada homma loppumaan.

Kommentit (7)

Vierailija

Tuo pöydästä poistaminen. Jotenkin tuntuu, että tytön on vain kiva lähteä leikkimään. Ja hassulta tuntuu noin pientä viedä esim. " arestipenkille" istumaan vähäksi aikaa. Nyt olen porsastelun alkaessa työntänyt syöttötuolin kauaksi pöydästä, niin ettei yllä ruokiin tai mihinkään muuhunkaan ja olen ollut huomioimatta lasta. Meillä myös tietää mitä saa tehdä ja mitä ei ja katsoo " huomaatko, mitä teen" katseella. Toivottavasti jollain konstilla rauhoittuisi tai alkaa pinna kiristyä!

Vierailija

Muutaman kerran jälkeen on huomattavasti tavaroiden viskominen vähentynyt, mutta ruokahan ei välttämättä uppoa yhtään paremmin. Ollaan pidetty kiinni säännöllisistä ruoka- ja välipala-ajoista.

Vierailija

melkeinpä aina syötän.. leivät ja muut sormiruuat syö itse ja juo mukista maidot.. ihan hyvin on tähän asti mennyt tuo ruokailu koska tyttö on todella kova syömään ja pistää mielellään nätisti ruuat suuhunsa eikä lattialle! =) pitää koputtaa puuta kuitenkin...

Vierailija

Syö itse aina samaan aikaan ja näin näytät mallia. Kehu aina kun tekee jonkun hyvin, esim. laittaa lusikalla ruokaa suuhun.

Älä kiinnitä huomiota sotkemiseen, siis jos tietää tekevänsä väärin. Jos ei tiedä, niin sitten opetan kärsivällisesti kuinka syödään.

Vierailija

Ainakin oman kokemukseni mukaan ja omien lasten perusteella sanoisin näin, mutta en nyt väitä että se ei voisi jollakin lapsella toimiakin.... Mutta siis oman kokemukseni mukaan se jäähypenkki toimii tuolla 2-3 vuotiailla oikein hyvin mutta ei vielä 1-vuotiailla.

Mulla on 1v6kk poika joka syö oikein hyvin, mutta silloin kun hän ei esim. halua enää syödä niin siihen ei auta mikään. On vaan yritettävä kärsivällisesti selittää ja poimia niitä lentäviä lusikoita ja sanoa sillein vähän vihaisesti. Huutaminenkaan ei auta noin pienelle, se ei ymmärrä sitä ja säikähtää vain. Tuon ikäisellä on oma tahto jo melkomoinen, sitä orastavaa tahtoiän alkua. Ainakin meillä se tahto ilmenee niin että poika ei salli autettavan ruokapöydässä. Hän syö itse ja sillä hyvä. Tai jos ei halua syödä niin siinä ei auta mikään. Jos yritän syöttää niin hän raivostuu.

Parasta ruokailu" koulutusta" lapsille ovat perheen yhteiset ruokailut ja säännölliset ruokailuajat.

Vierailija

Tietää kyllä hyvin, ettei ruokaa ja astioita saa heittää lattialle ja oikeen katsoo ennen sotkemista sillä lailla, että " katopas nyt mitä mä teen." Onko aikaista uhmaa vai hakeeko huomiota vai mitä, en tiedä. Syömisen opetteluahan se tässä iässä on, mutta kun likka osaa kyllä syödä jo hyvin jos vaan tahtoo.

En siis osaa auttaa vaan kaipaan myös neuvoa. Hermo menee vaikka pinna on nykyään aika pitkä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat