Sivut

Kommentit (31)

Vierailija

Ei hitsi ole aurinkoa tänäänkään, vaikka säätiedotuksessa luvattiin. Mä niin odotan vähän keväisempää.

Meillä meni viime yö vaeltelun merkeissä. Minä siis vaeltelin, kun yritin löytää tilavampaa nukkumapaikkaa, kun meidän sängyn valtasi yksi korvakipua valittanut. Näinkin sitten ihme painajaisia, joista yksi oli ihan hurja, eli anopin seinällä roikkui paistettu kokonainen possu, joka yhtäkkiä alkoikin liikehtiä ja äännellä kuin pikkuvauva. Hyi kamala että oli ahdistava ja omituinen uni. Ja miksköhän se roikkui siellä anopin seinällä...

Juu, on ihan kiva kun liikkeet tuntuu ja näkyy jo hyvin ulospäinkin. Mä yritän aina pongata meidän tenaville niitä liikkeitä, mutta he ovat niin hätäisiä ettei silloin juuri mitään näy kun yrittävät katsella.

Jospa nyt menisi jatkamaan tuota tapetin poistoa, vaikka onkin homma jota inhoan.

Jaksamisia kaikille, Meriaani rv 26+2

Vierailija

Pinoudun " pikaisesti" tässä välissä..Pitäisi olla pakkaamassa kamppeita kasaan. Aamulla lähdetään myös ajelemaan keski-suomeen mun kotiin. Ollaan siellä lauantaihin ja tullaan sieltä juhlien jälkeen takaisin tänne. Josko vaikka kerettäisiin pääsiäiskokolle. Ja sunnuntaina on sitten ne rippijuhlat, joten menoa riittää.

Just tulin lampaiden luota ja aivan kuin Lilli olisi hiukkasen kipeähkö.. Voipi olla että ensi yönä toimitaan mahdollisesti taas kätilönä ;)

Heddastiina: Tsemppiä kovasti sulle! Toivottavasti vauva pysyy vielä pitkän aikaa masussa!

Liinaharja: Jep, meillä noita ultria on useampia..Ekalla kerralla kurkattiin, onko siellä ketään. Sitten oli äippäpolilla se np-ultra, sitten 2. neuvolakäynnillä kuunneltiin vain sydänäänet, sitten olikin se rakenneultra, sitten 3. neuvolakäynnillä kuunneltiin taas äänet ja viime kerralla kans ultrattiin. Täällä on sellainen vanhahko ultra neuvolassa, joten sillä aina kurkitaan, jos vain on vapaana :) Eli yleensä joka kerta :D Nyt vauveli alkaa olla jo niin iso, että pitää kattoa " osissa" ;)

Mulla ei nyt ollutkaan sitä 2. lääkäriä ollenkaan vaan vasta sitten loppupuoliskolla se viimeinen. Jätettiin välistä kun ei noita suppareita ole ollut.

Kukas kyseli sitä " pallon" tunnetta jalkovälissä..? No, mulla ainakin tuntuu välillä tosi selvästi ja sitten joutuukin hetken kävelemään kuin ankka :( Heh, mutta sekin riippuu siitä, missä asennossa istuu ennen sitä..ainakin mulla.

Täälläkin on ollut aivan ihanan aurinkoinen sää! Tuo paksumpi takki oli jo liikaa ja aionkin jo pääsiäiseksi ottaa käyttöön tuon kevyemmän version. Varsinaista toppatakkia mulla ei ole ollut sitten ala-asteen, mutta toi hiukan paksumpi sai jo hien virtaamaan ainakin tänään..Huomenna pääsee kotona käymään, eikä tartte laittaa ruokaa. Äiti tekee mulle huomisen kunniaksi ilmeisesti kakunkin, joten saapi taas herkutella. Pääsiäisen jälkeen pitää taas lopettaa nuo herkkujen syönnit!

Joku puhui siitä messengerin " tyypistä" ..KYSY mieheltäsi suoraan! Olisipa munkin ukko jäänyt kiinni jotenkin noin :( Kaikista kamalinta se oli kuulla sen kaverilta :´( Toivottavasti teillä se on vain joku kaveri tms! Elän täällä vieläkin mietiskellen..Katsellaan miten tässä käy..Kun se lortto vain ei pitäisi mitään yhteyttä tännepäin! Laittaa nimittäin viestiä ja yrittää soitella aina viikonloppuisin, kun on kännissä!!!! ARGH!! No, mutta se siitä..Nyt on pallo ukolla ja se tekee mitä tekee. Olen jo kypsynyt ajatukseen asua muualla..Mutta sen näkee sitten..

Hmm..Todellakin nuo eläimet on mun henkireikä ja " elintapa" , maatalon tyttö kun olen ;) En osaisi elää ilman minkään näköistä karvaturpaa. Tulisin hulluksi, jos joutuisin asumaan kerrostalossa tms.! Olen sitäkin kokeillut opiskeluaikani ja kyllä aika kävi pitkäksi! Heh, niin kovalta hommalta kuin nämä munkin hommat kuulostaa, niin ei se ole, kun sitä on ikänsä tehnyt..Olevinaan vain pysyy kunnossa paremmin :)

Hm..Nolo kysymys..Onko teillä kenelläkään muulla tullut mitään ihottuman kaltaista tuonne alapäähän? Mulla on siinä ihan reunalla ja joudun jo ajelemaan karvatkin pois, kun ne hankasi. Kutina oli välillä kamala! Nyt on jo parempana..Pissanäytteessäkään ei ollut mitään outoa..Mutta olisiko siinä edes näkynyt joku hiiva tms.?! Ja aiheuttaako se kutinaa?

Toinen..Tuleeko teiltä maitoa tai jotain muita eritetippoja nänninpäistä? Vai joko teillä vuotaa oikein todenteolla ;) ? Mulla tulee tippoja ja nyt on alkanut tulla vähän väliä. Vielä ei onneksi paita kastu, mutta huomaa vain niistä kuivaneista tipoista..

Jokohan sitä nyt olisi taas kirjoittanut tarpeeksi? Nyt pitäisi lähteä hakemaan tyttö " hoidosta" , kun näkyivät tulevan navetalta. Sitten pakkaamaan ja lammasta vahtaamaan ;)

~suviande ja öttiäinen 28+5~

Vierailija

Voi kun olikin ihanaa nukkua pitkään! Olen nyt vasta aamupalalla ja on pian puolipäivä;) Mulla alko nyt neljän päivän vapaa ja meinaan ottaa kaiken ilon irti tästä kun ei tartte töihin...

Koira tuossa kyllä odottelee jo lenkille lähtöä, joten kovin pitkään ei saa enää vetkutella. Nyt tuolla onkin jo vähän parempi liikkua, kun on tiet sulanu ja kuivunutkin vähän. Ei ainakaan ole sitä kauheeta lossakkoa enää. Koirakaan ei siitä piitannu. Tietty sitä ahisti vielä lisää, kun minä laitoin sille suojapuvun aina päälle ja töppöset vielä jalkaan. Ne kun helpotti sit kotiintuloa. Ei tarvinnu koko koiraa suihkuttaa lävitte. Tommosen karvakoiran kuin meiillä kuivuminenkin kun kestää jonkusen hetken.

Tänään pitäis mennä neuvolassakin käymään. Olisi vuorossa lääkärin tapaaminen. Ajattelin kysellä et mitä allergialääkkeitä voin ottaa kun pian alkaa olla jo noita siitepölyjä. Toivottavasti joku merkki käy vaikka raskaana onkin. Voi muuten tulla aika surkea kevät. Pitäisi ainakin jotain nuhalääkettä saada.

Huomenna meillä olisi sitten synnärille tutustuminen vuorossa. Saa nähdä minkälaiset fiilikset siellä tulee... En ole kauheesti vielä ajatellut koko synnytystä. Ehkä se onkin näin parempi, et ei murehdi semmoista mistä ei oikeen mitään edes tiedä. Otetaan vastaan se mitä tulee sitten kun se aika koittaa. Enköhän minäkin siitä selviä jotenkin, kun on niin moni muukin selvinnyt. Toivoa ainakin niin sopii.

Netta

Vierailija

Ensiksi tuosta maido erittymisestä... Täällä vuotaa vuotamalla. Enää ei voi olla ilman liivinsuojuksia, niitäkin menee 3-4 paria/päivä.. Nyt on taas supistellut ja aina supistuksen jälkee alkaa maitoa valumaan =( Onneksi ensiviikolla on lääkärineuvola, että saa tietää tuon kohdunsuun tilanteen... Maha on laskeutunut hurjasti, johtuuko vauvan laskeutumisesta vai asennon vaihtamisesta, toivon itse että jälkimmäisestä!

Kaikille vuodelepolaisille erityis tsempit! Yrittäkää jaksaa levätä, vaikka se ei aina helpolta tunnukaan!!!

Eipäs nyt ajatus kulje. Huomenna pitäisi taas sokruja mittailla..samoin pyhien ajan. Eipä tuolla kyllä väliä, kun siirryttiin vähäsokeriseen/-rasvaiseen ruokavalioon koko perhe tuon minun " pakko" dietin myötä. Hyvää on se, että isännällä on paino alkanut putoamaan! Hänelllä on 10 ylimääräistä kiloa mahan alueella.. =)

Mutta nyt taas silittelemään kuopusta, hän on taas flunssainen!!!

Hattara rv 27+3 (ehkä...)

Vierailija

Että mulla on ollut tuota samaa painontunnetta kävellessä, oon ajatellut että vauva on puskenut silloin tosi alas, kun välillä on melkein ' pallo' (=pää?) jalkojen välissä ja tosiaan kävely on hankalaa.

Vierailija

Kylläpä olo on taas kuin täyteen puhalletulla ilmapallolla.

Maha ei suju suuntaan eikä toiseen ja muutenkin alkaa tämä pelkkä hengittäminen tuntua ahtaalta.

Onneksi muutaman viikon päästä alkaa helpottamaan, kun vauva laskeutuu.

Joku kertoili aiemmissa viesteissä, että joutuu nostelemaan lapsia yms. niin sama täällä. Kakkonen ei osaa vielä kävellä kunnonlalla kengät jalassa ja muutenkin tuo kävely tuolla ulkona on kaiken loskan seassa vaikeaa. Ostoskärryihin ja muihin joudun nostamaan, joten tuntuu aika ikävältä. Onneksi esikoinen on jo 8v niin voi auttaa jonkun verran.

Minäkin sain äippärahapäätöksen jo. Eihän se maata kaatava summa ole minkä saan, mutta parempi, kuin edellisessä raskaudessa. Reilu 1100 euroa, mutta tiukille vie elämisen silti..

ä-pakkausta en ottanut, kun meillä on jo 2 edellisistä raskauksista. Se 140 euroa taidetaan sijoittaa kunnon turvakaukaloon tai kaksostenrattaisiin.

Nyt pitää skarpata ja alkaa raivaamaan olohuone leluista sun muista, että sopii vieraatkin istumaan...

Hyvää pääsiäisen odotusta mammat!!

mutsi ja rv27-28?? (miten en jaksa muistaa nuita pv?... =)

Vierailija

Heips!

Ajattelin itsekin nyt kirjoittaa kun neiti on vielä päikkäreillä ja poika katsoo lastenohjelmia. Tänään olen pakkaillut tavaroita lomaa varten kun huomenna lähdetään ajamaan Keski-Suomeen mummolaan, on kyl tosi kiva päästä vanhempia moikkaamaan + muita sukulaisia.

Mullekin tuli äitiysraha ym.päätökset kelalta. tekivät päätökset alle viikossa :-) ja sitten tuli se selvityslappu siitä kodinhoitotuesta, inhoan noita paperijuttuja ton kelan kanssa, kun aina saa olla viemässä sinne lippuja ja lappuja...no teenpä sen pääsiäisen jälkeen.

Mulla on nyt tullut sellanen outo tunne kun esim. kävelen ulkona niin tonne alapäähän/takapuoleen tulee kauhee painon tunne ja sit ei meinaan kävelystä tulla mitään, tosi inhottavaa. Onko muilla kokemusta samasta vaivasta?

Huomenna meinasin jo mennä tuhlaamaan äitiysavustusta, ostamaan sellasen carenan vaununkoppa/lämpöpussi-yhdistelmän kuomurattaisiin. Ne kun on vielä hyvässä kunnossa niin aattelin tuohon sitten investoida.

Että tällaista, nyt pyykit laittamaan kuivumaan ja isännälle ruokaa lämmittämään...

Voimia Heddastiinalle! (muistinko oikein :-) )

T:Tupuhupuna& eemeli 24+6

Vierailija

Lähettävät automaattisesti tuon kotihoidontuen selvityspyynnön. Oon siitä 02 ja 04 kyselly ja mulle selitettiin, että jos äitiyspäiväraha on pienempi, kuin kotihoidontuki (jos ei saa nyt, niin laskennallinen), silloin saa hoitolisänä sen erotuksen. Mutta muuten kotihoidontukea ei saa isommista lapsista. Eli jos saa ansiosidonnaista äp-rahaa ja se on parempi kuin kotihoidontuki lisineen, niin ko. lapun voi viskata roskiin. Toki asiaa voi vielä varmistaa, ettei oo muutoksia tullu, mutta tuskimpa.

T@hti

Vierailija

Heddastiina: otahan nyt rauhallisesti että päästään vielä paremmille viikoille!

Mielenkiintoista sikäli et mulla oli tokassa lääkärineuvolassa rv 25+4 tai jotain ni paikat pehmenneet ja kanava lyhentynyt (jäljellä vielä kuitenki 2 cm) mut onneks paikat vielä kiinni. Ohjeena lääkäri sanoi että fyysiset työt pitäisi minimoida ja jos supistelee ni heti rauhoittaa menoa, ei kuitenkaan komentoa vuodelepoon. Lääkäri tiesi kuitenkin meidän kotitilanteen että mies paljon työreissuilla lähinnä viikonloput kotona ja mä siis yksin 4 v ja 11 kk poikien kanssa. Ei mulle tullu mitään lähetettä äitipolille. Lääkäri kommentoi et " normaali" tilanne alakerrassa eikä vielä tartte huolestua. Sikäli normaali et lyhyt väli edellisestä synnytyksestä ja kolmas lapsi kyseessä.

Suppareita edelleen ollu , vähän helpottaa silloin kun mies kotona ja onneks nyt miehen työreissut pitäisi olla helpottamaan päin eli olis enempi kotona.

Jos esim. aamusta olen poikien kaa ulkona ni turha tosiaan mitään suunnitella illaksi menoa vaan otettava rauhallisemmin.

Minulle tuli kans päätös äitiyspäivärahasta ja kuvittelin et se olis automaattisesti sama kuin kakkosella, koska jään hoitovapaalta uudelle äippälomalle. Kakkosella oli äippäraha 2003 palkan mukaan ja nyt saan äippärahan 2004 palkkojen mukaan joka on n. 10 euroa enemmän per päivä eli ihan kiva juttu! Mulle tuli kans se kotihoidontuen selvitys lappu ja ymmärsin et äippälomalla voisi olla mahdollisuus saada myös hoitolisää muista lapsista, mut hoitolisään vaikuttaa sitten myös puolison tulot. Mä olen kans ihan pihalla näistä mut näin mä sen tajusin.

Närästystä mulla on tässä raskaudessa paljon enemmän kuin aikaisemmissa ja alkuviikosta vielä oksensinkin!!! Pahoinvointi tuli ruuan hajusta. Kaiken lisänä ummetus ollu ajoittain aika pahanakin. Tuntuu et tässä raskaudessa kaikki mahdolliset vaivat ja kahdessa muussa raskaudessa olen voinu tosi hyvin. Mut nautitaan kaikesta vaivoista huolimatta!!!

Iloista pääsiäistä kaikille!!!

Netta ja Nöppis 27+4

Vierailija

Moikka mammat,

nyt on ensituntuma raskauskipuihin otettu. Eilen illalla alkoi ylävatsassa (navan ja rintojen välissä) tuntua vihlovaa kipua. Yö meni joten kuten, jos makasin vain paikoillani. Tänä aamuna kohta (n. 10x15cm alue) oli jo ihan kosketusarka. Soittelin neuvolaan ja sanoivat olevan kohdun kasvukipuja, joka näillä viikoilla kuuluu asiaan ja on odotettavissakin. Ainoastaan, jos vauvan liikkeet ei tunnu tai tulee poikkeavaa särkyä, vuotoa tms. niin sitten Naikkarille.

Oon nyt sitten tänään kärvistellyt ja ollut vähän peloissani kivun kanssa, mutta vauva liikkuu ihan normaalisti. Pitäisi huomenna lähteä sukuloimaan pohjoiseen, saa nähdä mitä siitä tulee, jos olo on tällainen.

Toivottavasti teillä muilla menee paremmin ja voitte oikein hyvin pääsiäisenä:)

Hyvää pääsiäistä toivotellen,

Heinähaave+massu 26+4

Vierailija

..ja lumi on sulanut nopeasti!

Täällä voidaan melko mukavasti. Vatsa jaksaa kasvaa ja tietenkin vauvat siinä mukava.

Ensi viikolla on taas ultra ja seuraavalla viikolla neuvola. Saan käydä kontrolleissa kahden viikon välein, mutta kaiketi kohta muuttuu tahti vieläkin tiukemmaksi... pääasia että vauvat voivat hyvin ja heistä kannetaan hyvää huolta!

Äitiyspakkaukset sain ja vaatteita olen hipelöinyt ja pessyt. Kohta niitä saa pukea jo vauvojen päälle... Muita tavaroita en vielä olekaan valmiina tulokkaille, mutta aikaa onneksi on vielä. Turvakaukalot ainakin pitää ostaa, ennen kotiin tuloa. Vaunut voi jättää myöhemmälle, koska tuskin sitä heti lähtee vaunuttelemaan! Edistystä on tämäkin, kun jo ajatuksen tasolla olemme näin pitkälle päässeet.

Synnytysvalmennus alkaa meillä kahden viikon päästä. Käyntejä on yhteensä 4, mutta emme aio osallistua kuin kolmeen. Sairaalan tutustuminen olisi vielä yksi käynti, mutta tokkopa menen tutustumaan tai katsotaan vähän myöhemmin. Sairaala on kuitenkin niin tuttu...

Mun mies on allergiansa kanssa tosi tarkka mittari. Hänellä alkoi viime viikolla hieman silmät vuotamaan ja punoittamaan, Viikonloppua kohti yltyi - Leppähän se on alkanut kukkimaan! Tätä jatkuu pitkälle kesään. Että otan osaa vaan kaikille jotka allergioista kärsivät. Lääkkeistä sen verran, että luulisi antihistamiinin olevan melko turvallinen lääke verrattuna psyykelääkkeisiin, vahvoihin särkylääkkeisiin ja huumeisiin/alkoholiin verrattuna, näitäkin moni käyttää säännöllisesti raskausaikana, eikä aina lapsessa näy merkkejä.

Heddastiina: Toivottavasti jaksat ja saat levättyä! Voimia... Minä " jouduin" lepäilemään rv18-21, koska supisteli ym, tämä meni onneksi ohi levolla. Sen jälkeen olen saanut touhuta, mutta en liioin töitä tehdä. Minun touhuaminen on kuin hidastetunfilmin hidastuksesta...

Rauhallista pääsiäisaikaa kaikille!

Rva-Kevät ja Nyytit 28+

Vierailija

Pitääpä taas pinoutua välillä. Mulla on taas huomenna labraan meno. Hemoglobiini ei nouse millään vaikka söis rautaa kuinka. Viime pe kävin verikokeessa (106) ja ne tulokset oli jostain syystä mennyt tk:hon mun " omalle lääkärille" (jolla en ole ikinä käynyt). No, tämä lääkäri soitti mulle eilen ja oli määrännyt kauhean kasan jotain kokeita anemian vuoksi. Jossain vaiheessa se sitten kysyi onko mulla runsaat kuukautiset kun on Hb niin alhaalla??? Sain siihen sitten soperrettua, että olen raskaana... : )) Piti soittaa ihan tänään neuvolan tädille ja varmistaa onko siellä sen niminen lääkäri ja onko ne kokeet todella määrätty mulle. Sekin oli vähän sitä mieltä, että onpas paljon kokeita mutta kehotti kuitenkin käymään labrassa kun kokeet määrätty. Pikkasen vaikuttaa ylireagoinnilta, mutta käytävä se kai on...

Muuten ei kuulu mitään erikoista. Maha kasvaa ja odotellaan, että viikot kuluis nopeesti. Sain tänään palkkatodistuksen 6kk tuloista, joten nyt pitäis laittaa Kelan paperit eteenpäin ja toivoa, että myöntävät tuet tuon 6kk perusteella.

- Antracite rv 24+5

Vierailija

Ihanan näköinen ilma ulkona...toivottavasti ei alkais lunta sataamaan;) Mä niin toivon että vois laittaa tytölle jo uuden kevätpuvun..ehkä sen olis jo voinut laittaa tänään...

Mun pitäis vissiin hommata tukivyö, kun alaselkä, pakara ja lonkkakivut alkaa olla aika tuskaisia ja tässä on kuitenkin aikaa vielä kolme kuukautta kun vaivoista pääsee.

Pieni nieiti tuntuu olevan hereillä koko ajan tuolla mahassa..mulla on ihan sellainen fiilis että hän syntyy ennen laskettua aikaa..saas nähdä.

Onko muilla hillitön makeanhimo? Mulla on ihan samanlainen kun esikoista odottaessa ja tää ei oo kivaa. Kahvia ei vois juoda ilman pullaa tai suklaata ja muutenkin ostan joka ilta kotiin jotain herkkuja. Normaalisti en syö suklaata ollenkaan. Vielä paino ei oo noussu hillittömästi, mutta vähän hirvittää ens viikon sokerirasitus.

Mä oon yrittänyt katsella netistä tuplarattaita, mutta pyyntihinnat on mielestäni tosi hurjia. Mietinkin josko uskaltautuis tilaamaan ulkomailta.

Enää 11 työpäivää ja sit alkaa loma:) Eilen pisti paperit Kelalle, saapa nähdä kuinka kauan kestää ennenku päätös tulee.

Aurinkoista loppupäivää!

-Tiziana rv 26+0

Vierailija

Kipeitä supistuksia on ollut ja tänään sitten lääkäri lähetti äitipolille, koska kohdunsuu on pehmennyt. Siellä saatiin käyrälle säännöllisiä supistuksia jopa 2-3min välein! Paikat oli kuitenkin tiukasti kiinni eikä yhtään lyhentymää. Yskiessä ei tapahtunut yhtään mitään, mikä oli hyvä juttu. Pääsin kotiin kuitenkin, ohjeena levätä niin paljon kuin mahdollista. Ei saa tehdä kotitöitä, ei kantaa, ei nostaa, ei kävellä ja pitää heti soittaa, jos tulee levossa säännöllisiä supistuksia. Kolmen viikon päästä on neuvolalääkärissä kontrolli ja jos ei lepo ole auttanut, niin sitten joudun osastolle pakkolepoon.

Tässä sitten mietitään mitä ihmettä teen 6v:n ja 4v:n kanssa. Eskarilaiselle saatiin hakija melkein joka päiväksi, loput saapi pitää lomaa :) 4v:n kanssa pitää jotain tekemistä keksiä, missä äiti voi istua sohvalla tai maata lattialla. Tylsää tiedossa siis...

Vauvalla kaikki hyvin, painoarvio noin 1200g eli on ihan hyvän kokoinen jo. Koitetaan nyt vain päästä niin pitkästi eteenpäin kuin mahdollista. Toivottavasti verikokeista löytyisi jotain syytä, jotain tulehdusta epäilivät, koska flunssaakin on aika paljon ollut.

Heddastiina ja kahden ison keijupaketin painoinen tiukasti kohdunsuulla istuva Inkkari rv 27+4

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat