Gymboree tilaukset ja tullimaksut?! APUA!!!

Vierailija

Heippa!

Olisin kysynyt kokeneempien kokemuksia Gymboreen tilauksista ja niiden kanssa tulliin jäämisestä...

Itselleni kun paketti tuli, siinä oli ainoastaan(paketin päällä) tilaamieni vaatteiden hinta - ei siis postikuluja mukana. Summa oli alhaisempi kuin tuo tullausraja, eli ei siis pelkoa tulliin jäämisestä...

Lähettääkö kys. firma aina ilman merkintää postikuluista ja onko tämä tullin tiedossa?

Miten suuri summa on teillä ollut paketin päällä, kun olette tulliin joutuneet?

Vai tekeekö tulli sitten jotain pistokekeita?

Harmittaa, kun olen pyrkinyt pitämään tuon tilaussumman alhiasena ettei tarvitse maksaa tulleja sun muita, mutta tuleehan noista potikuluistakin jo melkoinen summa, kun tilaa monta pakettia :-(

Eli uskallanko tilata suuremmalla summalla luottaen siihen, että tulli katsoo vain tuon paketin päällä olevan ilmoituksen tilausmaksusta(joka siis tuon n.45e)?

Tyhmä kiitää vinkeistä jo etukäteen :-)

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

Jos olet jo saanut paketin postin kautta (ilman mitään selvittelyjä), se ei jäänyt tulliin. Jos se olisi jäänyt tulliin, sinun olisi joko pitänyt itse hakea se tullin konttorista (useita eri puolilla Suomea) tai tilata postin kautta maksullinen tulliselvitys tms.

Vierailija

Tilasin tiistaina 20.5. ja muistin tuon "tullittoman" summan hieman isommaksi, niinpä tilaukseni oli 49,50eur. Paketti tuotiin 23.5. Eikä mennyt tullia eikä alvia :)

Vierailija

Niin..olinkohan tarpeeksi selkokielinen tuossa ap viestissä? :-)Eli siis paketin päällä on vaatteiden hinta ilman postikuluja. Sanotaan nyt vaikka että viimeksi kun tilasin, tuo summa oli 55$. Tässä ei siis ollut merkitty mukaan postikuluja, vaikka ne luonnollisesti olin maksanutkin.Tarkoitin sitä, että voinko tilata vaikka n.70 dollarilla joka euroissa tuon 45, joka siis tullausraja. Eipä ole iso tuo 15$.n ero, mutta voi sillä hyvässä lykyssä saada yhden vaatteen lisää :-)Jos kerran paketin päälle merkitään vain ostosten summa, niin voiko silti jäädä tuliin, jossa sitten selviää ne postarit, jolloin summa yhteensäyli 45e?Ja ihan Gymboreen nettikaupassa olen asioinut - siellä aina kivoja aleja!

Vierailija

Kävin katsomassa noita ihania vaatteita ja suht edullisia hintoja mutta käykö sinne esim visa electron tai PayPal? en valitettavasti omista luottokorttia ja olisi kuitenkin kiva tilata noita vaatteita =)

Vierailija

Minulla on serkku tullissa töissä, ja häneltä olen kysellyt samaa asiaa. Tarkkoja kuulemma ovat. Minulle sanoi, että postikulut kuuluvat yhteishintaan. Ja rajoilla liikutaan kun on kyseessä 45-50¬. Itse olen tilannut 47¬ arvoisesti (pk mukana). Tästä ei tullia mennyt :) Onko sulla joku kiva paikka mistä ostelet Gymboreeta? Itsekin ihastunut niihin, erityisesti hyvän laadun takia.

Vierailija

Tilasin 11.5. ja ilmoitus tuli, paketti on lähtenyt seuraavana päivänä, vaan ei ole löytänyt perille? Onko kaikille tullut paketti muutamassa päivässä kuten ketjun viesteistä käy ilmi...?

Vierailija

Jossain aiemmassa keskustelussa väitettiin, että toimituskulujen osalta tulli olisi suurempi kuin tuon 12 %, olisikohan se ollut 16 %.

Oikeassa olet, pusituuteri2n, pianhan tuo 45 euron raja tulee vastaan. Tosin "pian" sen jälkeen joutuu maksamaan vasta arvonlisäveroa. Jotta joutuu maksamaan myös tullin, täytyy tilauksen arvon postikuluineen olla melkeinpä kaksinverroin enemmän: esim. 80 euron tilauksessa tullien määrä olisi äkkiä laskettuna 9,60 e eli tämän suuruisesta tilauksessa ei kanneta kuin alv.

Vierailija

Tullimaksuun lasketaan mukaan vaatteet + postikulut, näin sanoo tulli!!!

"Tulli kannetaan tullausarvosta eli tavaran tosiasiallisesti maksetusta tai maksettavasta hinnasta, johon on lisätty toimituskulut..."

Vierailija

Ja tilaukseni tein viime pe eli tosi nopsaa oli:o)

Aivan ihania vaatteita ja värejä/kuoseja, kankaatkin tosi hyvän oloisia.

Pian uusi tilaus sisään, tullimaksuakaan ei mennyt ja loppusumma oli kaikkinensa 63$.

Vierailija

Luin jostain aikaisemmasta keskustelusta, että saa tilata ilman tullimaksu ja veroja 45 eurolla. Tein sitten Gymboreelta tilauksen, 41,30.... euroissa. Joku 63 dollaria muistaakseni. Eilen oli veloitettu mastercardia ja sähköpostissa viesti että paketti lähetetty, otin sen fedexin toimituksen. Katsotaan kuinka käy.

Oli vielä paljon kivoja vaatteita alessa, minun tyttöni on jo jenkkikoossa 5v, vaikka vasta kohta 3 vuotta, Pitkä lapsi.

Kiva kuitenkin saada lapsimaisia vaatteita, ettei tarvitse pukea 2,5 vuotiasta aikuisten/teinien minivaatteisiin. Suomessa kun tuo söpöily ja loppuu,kun 92cm tulee täyteen. :(

Tilasin housut ja kaksi tunika/mekkoa. Kerron lisää, kun saan paketin, kuinka kävi!

Vierailija

Tilasin Gymboreelta ekaa kertaa ja kuvittelin paketin jäävän tulliin. Se tuli kuitenkin postiin. Tilasin standard toimituksella ja paketin oli kuljettanut DHL. Tuleeko minulle nyt kotiin joku tullilasku vai vältyinkö tulleilta?

Kiitos jos joku viitsii selventää.

Vierailija

Hain äskettäin Tullista kengät, jotka olin tilannut Jenkeistä. Kengät tilasin Amazonin kautta, mutta eräs kenkäfirma toimitti ne minulle. Tämä kenkäfirma ei ollut sisällyttänyt kauppalaskua pakettiin, joten kävin yhden turhan reissun Tullissa. Paketin päällä oli eritelty sekä kenkien hinta että toimituskulut.

Menin uudelleen Tulliin tilausvahvistuksen kanssa, sillä ilman sitä kenkiä ei luovutettu ts. Tullissa ei suostuttu uskomaan osoitekortin tietoja. Virkailijan mukaan niissä osoitekorteissa on havaittu niin paljon virheellisyyksiä, että he vaativat kauppalaskun, tilausvahvistuksen tms.

Tuosta minun tilausvahvistuksestani sitten näkyi selvästi kenkien hinta ja toimituskulut, jotka olivat saman verran kuin osoitekortissakin eikä tullia tai alv:a peritty. Toimituskuluthan tosiaan lasketaan mukaan tullausarvoon eli siihen summaan, mistä lasketaan tulli.

Sitä en sitten tiedä, onko sillä merkitystä, tilaako Gymboreelta standard- tai express-toimituksena ts. mitä reittiä paketti sinulle saapuu. Jos haku-toiminnolla haet keskusteluja sanalla Gymboree tältä palstalta, saatat löytää vastauksen kysymykseesi. Olenpa itsekin kysellyt asiaa ainakin kerran. :-)

Katsoin muuten juuri viimeisimmän Gymboree-tilaukseni kauppalaskun/tilausvahvistuksen ja siinä näkyivät postikulutkin (tietenkin). Itse en osaa arvioida todennäköisyyttä sille, koska jokin paketti "jää kiinni" Tulliin ja koska toinen taas ei jää. Taitaa olla sattumasta/tuurista kiinni. Itse en tilaisi tuota 45 e:a suuremmalla summalla, jos haluaisin varmistua, etten maksaisi tullia/alv:a. Sekin kannattaa laskea, kannattaako/haluaako maksaa Gymboreelle useiden erillisten tilausten postikuluista 20/25 USD vai Tullille mahdollisesti pelkkä alv. Tulliahan ei kanneta, jos niiden määrä jää alle 10 euron. Sama koskea alv:a, mutta arvonlisäverokanta on sen verran suurempi, että se tulee "nopeammin" maksettavaksi kuin tulli.

Toivottavasti sait jotain tolkkua kirjoituksestani.

Mukavia shoppailuja!

Iituli

Vierailija

Gymboreen paketti tuli tänään kotia fedexin toimittamana. Nopeata toimintaa, tilauksen tein 15.5 ja jo nyt Suomessa. Nopeampaa kuin monesta nettikaupasta Suomessa, vaikka tuli Sacramentosta Californiasta.... Toiselta puolen maailmaa :) Eli hyvä suomen posti :p , ottakaa mallia. Kaikki oli kunnossa, paketissa oli mitä pitikin, ei tullia tai alvia.

¨

Tilaan toistekkin

Vierailija

Sinä annat selonteon paketin sisällöstä joko toimittamalla tulliin kuitin mitä olet maksanut kokonaisuudessaan postikuluineen. Jos sinulla ei sitä ole, niin kuitti on parempi löytyä lähetyksen sisältä ja sitten maksat sen mukaan tullia. Tullissa kyllä huomioivat postikulutkin koko summaan ja yritysten lähetyksissä ovat tarkempia kuin yksityisten henkilöiden... jos et siis tulleja halua maksaa, niin suosittelen jättämään tilauksen arvon alle tuon rajan postikuluineen!Toisaalta nuo tullimaksut ei nyt niin hurjia ole, että itse ihan suosiolla tilailen kerralla sen mitä haluan ja menen kiltisti maksamaan tullit päälle. Sillein saan usein jotain mitä en täältä saa ja hinnat huonon dollarin kurssilla ovat tullienkin jälkeen edulliset. ;)

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat