Tappaako suomalainen tavallinen koulu lapsen luovuuden?

Vierailija

.

Kommentit (11)

Vierailija

Ehkä 70-luvulla näin pystyi sanomaan. Silloin vastaukset laitettiin koko ajan rastiruutuun systeemillä ja täytettiin tehtäväkirjojen samankaltaisia tehtäviä. Nykykoulu antaa lapsen tehdä itse, mikä lisää luovuutta.

Vierailija

Tästä saamme positiivisesti kiittää lama-aikaa. Silloin kunnat jättivät säästösyystä turhat työkirjat hankkimatta ja alettiin tehdä enemmän työvihkoja itse. Oppilaille hankitaan monessa kolussa blankoja A4 vihkoja, joihin on hyvä liimata ehkä joitakin monisteita, piirtää ja kirjoitaa ihan oman luovuuden mukaan opiskeltavasta asiasta. Olen nähnyt paljon toella upeita vihkoja, joiden rinnalla harjoituskirjan täyttäminen todell kalpenee. Tietysti tähän vaikuttaa opettaja ja koulu.

Vierailija

lapsen aivot kehittyy sillä lailla että käsitteellinen ajattelu lisääntyy jne. ja se sitten saa yhdistettynä koulun alkamiseen saa aikaan vaikutelman että luovuus tapetaan.

Vierailija

Lähestulkoon kokonaisuudessaan. Kyllä koulu tappaa jokatapauksessa jonkin verran luovuutta. Koulu on suhteellisen konservatiivinen paikka.

Kolmen koululaisen äitinä koen näin.

Vierailija

Ja vastaus kysymykseen: Ei, ei tapa. Ei se niin kurinalainen paikka ole että se tappais kaiken luovuuden lapsista :-). Ja jokaisen on myös opittava taito olla välillä olematta luova ja tehdä mitä käsketään.

Vierailija

Lainaus:

Ehkä 70-luvulla näin pystyi sanomaan. Silloin vastaukset laitettiin koko ajan rastiruutuun systeemillä ja täytettiin tehtäväkirjojen samankaltaisia tehtäviä. Nykykoulu antaa lapsen tehdä itse, mikä lisää luovuutta.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat