Exien vuoksi elämä kaaoksessa!

Vierailija

Kuinka muut jaksaa alituista vääntämistä ja painetta monesta suunnasta.

Minulla alkaa olla voimat vähissä kun sekä oman exän puolelta tulee ongelmaa ja sitten miehen exä sekoilee jatkuvasti ja uhkailee miestäni elatusmaksujen korotuksella, yksinhuoltajuuden hakemisella ellei asiat mene oman mielen mukaan.

Nyt oma exä vaihtaa jälleen naista ja hänestä lapsemme tuosta vaan sitten sanoo "heippa" vanhalle ja ottaa pian uuden naisen vastaan. Yhteinen lapsemme 7-vuotias ja minulla tunne että kenties homma ei ole ihan noin yksinkertaista.

Alkaa tuntua että miksi hitossa tässä ponnistelee omassa elämässä ja yrittää saada omaa nykyistä suhdetta toimimaan kun ihan toiselta suunnalta löytyy ne ihmiset jotka hämmentää tätä soppaa ja tekee meidänkin perheen asiat sotkuisiksi ja riitaisiksi.

Yritystä on kyllä ollut että ei välittäisi mutta valitettavasti se ei onnistu. ?:|

Kommentit (4)

Vierailija

tuon saman lauseen että meidänkin uusperheessä molempien exät on aiheuttanut melkein koko ajan närää meidän perheelle, esim. mun exä vaihtoi alussa naisia kuin paitaa nyt 10 v. eron jälkeen se löys vihdoinkin naisen jolla EI OLE LAPSIA aikaisemmasta suhteesta mikä on taas tosi hyvä. Mun miehen exä on sitten hankala pala niin kuin omassa tarinassani kerroin (mieheni exä kostaa lapsille kun haluavat meille muuttaa). Mäkin kävin kysymyksen läpi monta vuotta sitten että kannattaako tämä uusperheys kun omat asiat vaivaa ja sitten miehen exä on hankala ja kostonhaluinen. Nyt kun on jonkunlainen kontrolli mun exään niin tietysti miehellä on taas hankalaa sen exän kans mut ajattelen et miks mun pitäis lyödä hanskat tiskiin jos rakastan miestäni ja halua olla hänen kanssaan, ajattelen mielummin että kyllä se miehen exä saa joskus maistaa joltain omaa lääkettään...niin yleensä käy kun on pirullinen toisille!!

Kirjoita nyt että miten teillä nykyään menee kun tästä on mennyt 1/2 vuotta aikaa, olis kiva kuulla ja vaihtaa vähän ajatuksia.

Voimia sulle kumminkin ja toivottavasti teillä menee hyvin.

Vierailija

Ensinnäkin, saahan sitä aina uhkailla niillä elatusmaksujen korotuksilla ja yksinhuoltajuuden hakemisella. Toinen asia on, saako niitä.

Teidän kannattaa miehesi kanssa jutella ja tehdä selvä linjanveto, miten teidän perheessä toimitaan, säännöt ja rajat ja mennä niiden mukaan. Näin luotte lapsillenne turvallisen arjen ja sehän on se loppupelissä huiman tärkeä asia. Jos oma exäsi vaihtaa naista kuin paitaa niin on tärkeää että lapsesi saa sitä pysyvyyttä sinun ja miehesi perheestä ja turvaa myöskin.

Jos miehesi ex meinaa simputtaa ja hyppyyttää teitä mielensä mukaan niin sanotte vaan, että sori, mutta meillä on nyt tapana tehdä näin asiat omalla tavallamme ja tee sinä sitten omat asiasi omallasi. Pitäkää yhtä niin kyllä se siitä asettuu kun huomaa ettei teitää paljon sekoilut hetkauta.

Itse olen huomannut ettei paljon passaa provosoitua exän tuittuilusta. Ottaa vain sillai lunkisti veistellen niin aikansa puhistua asiat taas asettuvat uomiinsa.

Aikuisilla kun joskus tuppaa unohtumaan siinä erotohinassa se lapsen paras. Tärkeämpää on päästä nälvimään exää ja tuulettamaan munaskuitaan, niin sanoakseni.

Voimia sinulle. Kyllä se siitä. Sen on pakko.

- Pirkko

Vierailija

Siispä ihmetteliN edellisten vastaajia että ei kannata stressata elatusmaksujen korotuksista tai elatusmaksut ulosottoon- asioista koska mielestäni niistä tulee jo stressiä kun toisen exä "uhkailee" että laittaa ulosottoon vaikka elatusmaksut, niin kuin meillä tapahtui. Siintä seuraa et joutuu olemaan asianajajan kans yhteydessä ja kysyä onko tämä mahdollista kun on maksanut elatukset ihan oikein, no sitten asianajaja vastas että suullinen sopimus on yhtä pätevä kun kirj. eli ei kun odottamaan että tuleeko ne perinnät postilaatikosta ja tulihan ne viikon kuluttua. No sit iski sellainen tyhjä olo et miten on mahdollista tehdä tällaista toiselle ihmiselle vaan kostaakseen!?

Ulosotosta sanottiin et laita 2-4 kuukauden maksetut elatusmaksu-kuitit tänne tulemaan niin tää on aiheeton ilmoitus, tähän mieheni kysyi: onko mun pakko lähettää kuitit ja ulosotosta sanottiin että näitä tapauksia tulee valitettavasti paljon katkeroituneilta ex-naisilta ja niille ei voi mitään muuta kun todistaa et on maksanut.

Tää on se tapa mitä mä inhoan et toinen joutuu vaivamaan soittamalla monta puhelua eri virastoihin ja selvittää sitten ja lähetetään kirjeitä ja pahimmassa tapauksessa joutuu menee työpäivänä todistaa jotain asiaa esim. lastenvalvojalle/käräjille!

Mun mielestä tällaiset ihmiset ovat todella SYVÄLTÄ JA ITSEKESKEISIÄ .....

Vierailija

se tietysti on.

Täytyy koittaa vain elää sen periaatteen mukaan, että murehtii vain niistä asioista, joille jotain voi. Tärkeintä siis, että pidät välit mieheesi kunnossa. Sopikaa yhteiset pelisäännöt perheen sisällä ja vetäkää rajat ulospäin. Se on tietysti helpommin sanottu kuin tehty, mutta ei mahdotonta.

Kun olette riittävän "vahvoja", voitte vain kuvaannollisesti vetää oven kiinni ja antaa pyörremyrskyn pauhata ulkopuolella.

Elarien korotuksista ja muista ei kannata hermostua ennenkuin ne ovat ajankohtaisia.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat