Apua lapsen allergiaan?

Vierailija

Leikki-ikäisellä todettiin pari viikkoa sitten koivun siitepölyallergia. Saimme oireita lievittävän lääkekuurin siitepölyajaksi. Vähän pelkään, että uusia yllätyksiä ilmaantuu heinäkuussa.

Nyt olen etsimässä luomukeinoja oireiden lievittämiseksi ja koko allergian parantamiseksi.

Frantsilan tilan Ätshii-tipoista olen kuullut (vuotaviin silmiin ja vuotavaan nenään

vähentämään aivastelua, avaamaan tukkoisuutta). Ainesosat: ratamouute, etanolipitoisuus n. 58 til-%. Kuitenkin epäilyttää. Tuote lienee tarkoitettu aikuisille, makukin varmaan vahva..

Mistä apua 5-vuotiaalle?

Kommentit (6)

Vierailija

Luin kirjan MSM:n (rikkiä) käyttötavoista ja siinä mainittiin myös allergiat. Lainasin kirjan jo eteenpäin, joten en voi tarkistaa sitä annostusta. En tosin tiedä riittääkö se yksistään.

Vierailija

Vyöhyketerapiasta (Charles Ersdalin suuntaus). Annan mielelläni yhteystiedot sähköpostiin. Oma terapeuttimme on Helsingissä, mutta myös muualla on osaajia.

Vierailija

Miten hankalia lapsesi oireet ovat? Kykeneekö hän nukkumaan, syömään ja leikkimään?Koivun siitepölyaika on aika lyhyt, korkeintaan 2 - 4 viikkoa, joinain vuosina selvitään viikossakin asuinpaikasta riippuen. Mikäli oireet haittaavat merkittävästi arkipäivää ja elämistä, lääkitys on varmasti aiheellista. Mutta mikäli oireiden kanssa pärjää normaaliarjessa, niin itse harkitsisin lääkkeiden käyttöä.Meillä on perheessä 3 koivuallergikkoa (muitakin allergioita lisäksi), joista kaksi on lapsia. Vanhempi koivuallergikkolapsi on nyt 12 v ja nuorempi 3 v. Meillä todella hyväksi keinoksi on osoittautunut luonnonmukainen siedätyshoito. Ympäri vuoden nautimme joka päivä yhden teelusikallisen omalla kotiseudullamme tuotettua hunajaa. Aiemmin vanhemmalla allergikolla muurautui koivun siitepölystä silmät umpeen. Kahden vuoden hunajakuurin jälkeen oireina on vain nuhaa ja sen kanssa kyllä jaksaa pari viikkoa elää ihan hienosti. Nuoremmalla oli ensimmäinen kevät vaikea, mutta hunajahoidon jälkeen kaksi seuraavaa on sujunut vähäisellä silmien vetistämisellä.Itse kärsin koivuallergiasta rajusti yli 20 vuoden ajan. Hunajahoidon aloitettuani olen viimeisen 5 vuotta selvinnyt pienellä silmien kutinalla. Ja se on todella pientä verrattuna aiempiin oireisiin (= silmät muurautuivat kiinni, tajuton nuha ja inhottava kutina koko kehossa ihottuman kera).Useimmat alle kouluikäisten allergiat paranevat myös omia aikojaan. Eihän sitä tiedä, vaikka meidänkin lapsille olisi niin käynyt, mutta itse uskon hunajaan. Jo ihan senkin vuoksi, että se on luomuvaihtoehto teollisuussokerille.T: Nyytinen

Vierailija

Lapsi kävi illalla terveenä (vähän niiskutusta ja lievää silmäturvotusta) nukkumaan, yöllä heräsi hankalaan hengenahdistukseen. Soitin sairaalaan, olin jo tilaamassa ambulanssia, kun ahdistus laukesi ja lapsi nukahti. Itse en uskaltanut mennä nukkumaan, valvoin lapsen unta. Aamulla hänen silmänsä olivat turvoksissa ja ylähengitystiensä tukossa.

Pari päivää "pesin" silmiä NaCL-liuoksella, pesin kaikki sänkyvaatteet, pesin lattioita, vaatteita jne yritin eliminoida siitepölyä sisällä.Ja sitten lääkäriin. Kertomukseni ja lapsen ulkonäön perusteella saimme Aerius, silmätippa sekä Epi-Pen Jr. reseptit. Allergiatesteihin lapsi menisi, kunhan on vanhempi, jolloin voisi aloittaa siedätyshoidon.

Halusin jotain muuta, joten aloin kysellä täällä neuvoja (kiitos!). Varasin Antioksidantti klinikalta Rauli Mäkelältä soittoajan. Puhelun perusteella lapsi sai 3 rohdosvalmistekuuria ja lähetteen labraan allergiatesteihin. Aeriusta ei lopeteta nyt. Mäkelä ohjeisti myös hankkimaan Epi-Penin lisäksi kesää varten kyypakkauksen (auttaa kuulemma allergisiin reaktioihin). Vastaanotolle menemme, kunhan saan labrasta vastaukset.

Nyytinen: Upeaa, jos teillä hunaja auttaa. Meillä valitettavasti niin ei ole. Käytämme hunajaa (myös jonkin verran tummaa sokeria, teollisuussokeria vain kylässä ja kahvilassa), isälläni on mehiläisiä.

Tuo siitepölyn jahtaaminen jatkuu ja lapsi käy pk:sta tultuaan suihkussa, vaihtaa vaatteet... Onneksi meillä on uusi koneellinen ilmastointi ja hyvät suodattimet, jotka on helppo vaihtaa. Vähän hirvittää heinä-elokuu

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat