5,5 vuotiaan pojan rakkaudentunnustukset.

Vierailija

Ensi syksyn tuleva eskarilaisemme on ilmeisesti vieläkin rakastunut syvästi äitiinsä eli minuun. Saan kuulla useita kertoja päivässä kuinka olen maailman ihanin äiti. Hän sanoo rakastavansa monta kertaa päivässä, kehuu minua ihanaksi ja on ehkä vähän mustasukkainen minun ja mieheni väleistä. Etenkin jos pusuttelemme miehen kanssa pojan nähden, niin poika sanoo "hyi p***a ja yrittää erottaa meidät.

Poika on luonteeltaan sellainen pikkuaikuinen ja pohdiskeleva. Osaa toki olla rymypekka kavereiden kanssa ja hän on aika sosiaalinen ja iloinen kaveri kaikenkaikkiaan. Mietin, että pitäisikö jotenkin "työntää" poikaa kauemmas itsenäistymään? Hän saa olla ulkona kavereiden kanssa ilman valvontaa kunhan pysyy pihapiirissä, eli luotamme häneen kyllä. Asumme kaukana sukulaisista eikä poika ole ollut kuin kaksi kertaa elinaikanaan yöhoidossa muiden luona. Lapsi on ainokaisemme.

Kuulostaako liian takertuvalta tulevalta eskarilta?

Kommentit (1)

Vierailija

Hei!

poikasi on tyypillisessä oidipaalivaiheessa. Okei, asiasta voidaan olla monta mieltä, ja monet hautaisivat hra Freudin muutaman kilometrin syvyyteen lopullisesti ja unohtaisivat puheet lapsen oidipaalivaiheesta. Kovin moni pieni poika katsoo kuitenkin äitiään lumoutuneena ja kertoo haluavansa isona tämän kanssa naimisiin. Tuntemani poika hosui viisivuotiaana He-Manin miekalla erottaakseen toisiaan inhottavasti halailevat vanhemmat toisistaan... Poikanne vaikuttaa kaikin puolin hyvin kehittyneeltä; häntä vain kismittää ajatus, että hän jää vanhempien välisen suhteen ulkopuolelle ja joutuu sietämään kokemuksen omasta pienuudestaan. - Ei häntä tarvitse työntää pois äidin luota itsenäistymään, hän tekee sen ihan itse vuoden-parin sisällä. Tärkeää on kuitenkin se, että hän ei pääse lyömään vanhempien välille mitään kiilaa, vaan te pidätte kiinni oikeudestanne omaan parisuhteeseenne ja sen intimiteettiin. Seksuaalisuus on melkeinpä ainoa asia, jota lapset ja vanhemmat eivät jaa keskenään.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat