Sain tänään tietää, että 16-vuotiaalla pojallani on LAPSI!

Vierailija

.

Sivut

Kommentit (34)

Vierailija

jos lapset ei kerro pieniä juttuja, ei ne kertoile suuriakaan asioita. ettekö keskustele asioista? Etkö tiedä missä liikkuu, kenen kanssa?

Kamala vastuu tuon ikäiselle. Varmasti poikaasi pelottaa. Turha huutaa ja mekastaa. Keskustelua

Vierailija

No tuon nyt vielä ymmärtää, että lapsen syntymän jälkeen vasta selviää isyys, jos esim raskauskin on tullut ilmi myöhäisessä vaiheessa. Mutta tässä tapauksessahan lapsi on jo vuoden vanha. Eikö isyysjutut kuitenkin yleensä selvitetä aika pian lapsen syntymän jälkeen?

Lainaus:

Mutta on tämä Suomessa mahdollista, ystäväni veljelle kun kävi näin..yhden illan ..parin jutusta. Itse mummille lapsukainen esiteltiin sitten vuosikkaana, muu suku on pikku hiljaa nähnyt lapsen. Tätä tapausta en aivan tarkasti tiedä miten meni mutta muistaakseni lapsi oli syntynyt kun ystäväni veli sai tietää että on lapsen mahdollinen isä, testit tehtiin.. elatusvelvollisuudesta yms. en tiedä sanoa.. Yrittää kait hoitaa ja osallistua lapsen elämään mutta miten tuo onnistuu kun eivät juuri tämän äidinkään kanssa tunne toisiaan..? En ihan tarkkaan tiedä..

Vierailija

minä en ryntäisi ketään tapaamaan ennen kuin on testein todistettu isyys. kai sitä voi sanoa vaikka naapurin peralle et maksa elarit...

Vaikka lapsenlapsi on ihana asia, kannattaa kuitenkin muistaa ettet voi pakottaa poikaasi isäksi.

Vierailija

Tätä minäkin ihmettelen. Onko tällainen muka Suomessa mahdollista? Onko tunnustanut isyyttään vai ovatko sopineet vain keskenään? Voiko tuon ikäinen tunnustaa isyytensä vanhempien/huoltajien tietämättä?

Lainaus:

Jos nämä nuoret ovat olleet 15 vuotiaita tultuaan vanhemmiksi, niin eikö tytön vanhemmat, sosiaalitantat ym olisi ottaneet sinuun yhteyttä jo vuosi sitten?

Vierailija

Mitäkö itse tekisin?..

-Ottaisin yhteyttä sen tytön vanhempiin..

-Menisin tapaamaan lapsenlastani..

-Osallistuisin lapsenlapseni arkeen ja elämään kuten mummon kuuluu

-Nostaisin poikani niskavilloista seinille ;)

Vierailija

Vauvan äiti otti minuun yhteyttä vaatien pojaltani enemmän panostusta lapsen hoitoon. Tämä äiti on myös 16-vuotias ja lapsi on vuodenikäinen. Lapsi syntynyt yhden illan jutusta, mutta poikani on vauvan äidin mukaan luvannut auttaa vauvan hoidossa ja kuluissa. Ei ole pitänyt lupaustaan ja nyt vauvan äiti kertoi jutun minulle. Soitin asiasta pojalleni ja kun kerroin vauvasta niin poika sulki kännykän ja ei nyt vastaa ollenkaan. mitä teen? Olen shokissa ja järkyttynyt.

Vierailija

Aika kiva yhteydenotto tulevaslta avoanopilta tms. ja mummolta, kun tulee vaatimaan isyystestejä... Varmaan tekee lähtemättömän positiivisen vaikutuksen.

Sinänsä tietysti isyyttä voi hienovaraisesti tiedustella, mutta lähtökohtana oletus siitä, että tyttö on hutsu joka jakaa sinne tänne on ns. perseestä.

Vierailija

asian salaa omilta vanhemmiltaan. Ap kirjoitti ettei poika ole pitänyt lupauksiaan lapsen hoitoon ja kustannuksiin liittyen.

Kyllä jotain vastuunkantoa odottaisi. Maailmassa on tarpeeksi isättömiä lapsia, nuoruus ei ole este kasvattaa tolkkua ihmistä.

Vierailija

ma ymmarran hyvin etta olet ihan shokissa.

Itse menisin heti vauvaa katsomaan ja tyton kanssa juttelemaan. Onhan kyseessa sunkin lapsenlapsi! Iloitse siita, jos suinkit voit.

Pojallesi en todella tieda mita tehda. Ehka kunnon ryhdistaytyminen olisi poikaa ja kadesta pitaen opettaminen vastuunkannosta.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat