Ylipainoiset odottajat...

Vierailija

Hei kaikki,

Minkalainen olisi oikeanlainen painonnousu ylipainoiselle odottajalle? Olen ennen raskaaksi tuloa lahduttanut n. 10kg ihan perinteisesti liikkumalla ja syomalla terveellisesti. Nyt painoa on liikaa viela noin 8kg (160cm, 65kg). En haluaisi etta paino ainakaan nousisi raskauden aikana, siis tarkoitan, etta synnytettyani paino ei olisi ainakaan lahtopainoa korkeampi. Mielellaan matalampi jos se on oikein.

Onko kukaan vastaavassa tilanteessa? Tai esim kysynyt asiaa neuvolassa/laakarissa? Kuinka paljon pitais syoda vahintaan ja paljonko painon pitaisi nousta vahintaan (1. kolmannes, 2. kolmannes, 3. kolmannes)?

Kommentit (1)

Vierailija

Itse olin jo "hyvässä lihassa" kun plussasin, ylimääräistä oli. Neuvolassa eivät sanoneet mitään tiettyä kaavaa, miten paino "saa" nousta. Mulla on käynyt niin, että alussa laski 5kg, kun pahoinvointi oli niin kauhea. Paino alkoi nousemaan vasta rv 30 tienoilla, siihen asti aina vähän laski tai pysyi samana ja nyt lopussa sitä onkin sitten tullut. Nyt yhteensä n. 10kg, turvotusta osa tuosta. Luulen että synnärille jää suurin osa jos ei kaikki tuosta.

Esikoisen raskaudessa painoa tuli yht 20kg ja synnärille jäi niitä 10kg.

Eiköhän se siitä kun syö terveellisesti ja normaalisti, ei kahden edestä. Tai syö mitä voi, niinkuin minulla, tuli paljon inhokkiruokia, joiden pelkkä haju sai yökkäilemään.

Rouva rv 37

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat